Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (سه‌شنبه) ۲۸ دی ماه در توئیتی با اشاره به سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به چین نوشت: سفر حسین امیرعبداللهیان به چین گام دیگری در راستای تقویت روابط دوجانبه است.

وی افزود: با توجه به نقش مثبت چین در غرب آسیا و منطقه خلیج فارس، روابط ایران و چین علیه هیچ طرف ثالثی نیست و همچنین می‌تواند به دستاوردهای سازنده در منطقه منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۵ دی ماه با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی عالیرتبه به چین در پاسخ به دعوت «وانگ یی» همتای چینی در توئیتی نوشته بود: اجرایی کردن برنامه ۲۵ ساله از دستاوردهای مهم این سفر بود. هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی داشتند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت «وانگ یی» همتای چینی و به منظور گفت‌وگو با مقامات چین و یکی از اعضای برجام، روز (پنجشنبه) ۲۳ دی ماه در رأس یک هیأت بلند پایه سیاسی، راهی چین و بامداد جمعه وارد فرودگاه شهر ووشی شد. امیرعبداللهیان روز جمعه با وانگ یی همتای چینی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار پیام کتبی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به «شی جین پینگ» همتای چینی را تسلیم کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین بعد از دیدار با همتای چینی در جمع خبرنگاران گفت که امروز (جمعه) برنامه همکاری جامع ایران و چین (همکاری ۲۵ ساله) وارد مرحله اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد کشاورززاده سفیر ایران در پکن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همتای چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «چنانچه رژیم اسرائیل قصد ماجراجویی داشته باشد و اقدامی علیه منافع ایران انجام دهد پاسخ ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود.»

دیپلمات ارشد ایران اضافه کرد: «امیدوارم که اسرائیل مرتکب اشتباهات فاحش قبلی نشود. ما به کاخ سفید و واشنگتن دی‌سی اعلام کرده‌ایم که چنانچه رژیم اسرائیل مرتکب خطا شود پاسخ ما قاطع، حتمی و برای آن‌ها پشیمان‌کننده خواهد بود.»

طبق نوشته سی‌ان‌ان، وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرده که موشک‌ها و پهپاد‌های شلیک‌شده از سوی ایران در روز شنبه در پاسخ به حمله اسرائیل در دمشق شلیک شده‌اند. 

طبق نوشته سی‌ان‌ان، وزیر خارجه ایران گفته هدف از شلیک آن پرتابه‌ها انجام «اقدامی برابر» و برای «فهماندن این بوده که ما ابزار‌های لازم برای پاسخ را داریم.»

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد. 

تهران می‌گوید این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شده است که در جریان آن ۷ نفر به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی