Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به مسکو سفر کرده، در توییتی از گفت‌وگو با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام خبر داد. 

وی اعلام کرد: نشست بسیار جالبی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره معماری امنیتی اروپا، برجام و مذاکرات ونزوئلا داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اتحادیه اروپا مهم است که به پرداختن به این مسائل و سایر مسائل سیاست خارجی ادامه دهد. 

مورا پیش‌تر از سفرش به پایتخت روسیه برای دیدار و رایزنی با مقامات این کشور خبر داد. وی در توییتی نوشت: در مسکو برای گفت‌وگو با همکاران روس هستم. روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و روسیه، مسائل سیاست خارجی و معماری امنیتی اروپا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سفر مورا به مسکو در حالی انجام شده که تنش‌های بین غرب و مسکو بر سر مسئله اوکراین شدت یافته و مذاکرات امنیتی روسیه با آمریکا و همچنین با ناتو بی‌نتیجه مانده است. 

مقام‌های ارشد مسکو بارها ادعاهای واشنگتن، متحدان اروپایی و دولت غربگرای اوکراین درباره تدارک روسیه برای حمله به این کشور را رد کرده‌اند و همزمان درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو و حضور این ائتلاف در نزدیکی روسیه هشدار داده‌اند.

پس از مذاکرات واشنگتن و مسکو، نشست ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه برگزار شد. در این دو روز مذاکرات، طرفین در مورد مسائل امنیتی اروپا از جمله تنش حول مسئله اوکراین بحث و تبادل‌نظر کردند.

قبل از این گفت‌وگوها، روسیه پیش‌نویس پیشنهادهای خود را ارائه کرد که شامل دو خواسته مرتبط با امنیت ملی این کشور بود–جلوگیری از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق اروپا و دورتر کردن تسلیحات این بلوک نظامی از مرز روسیه.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرده که روسیه نیروهای نظامی خود را به خاطر افزایش تنش‌ها و اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهای اوکراین نگه خواهد داشت. 

سخنگوی کاخ کرملین در این خصوص گفته «در شرایطی که ناتو رزمایش‌های مختلف و تحرکات نظامی فزاینده‌ای در اطراف مرزهای ما دارد، مجبوریم پاسخ دهیم و مجبوریم اقدامات احتیاطی اتخاذ کنیم. این دلیلی است که چرا نظامیان ما در آنجا حضور دارند». 

کد خبر 651049 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات ایران و روسیه ایران و اتحادیه اروپا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام مذاکرات وین هسته ای مذاکرات ایران و روسیه ایران و اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی از مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، یادآور شد: چرا تل آویو تاکنون حملات دائمی اوکراین به روسیه را محکوم نکرده و کاخ سفید هم در رابطه با این حمله تماسی با روسیه نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته به درخواست سیمونا گالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو برای محکومیت حمله تلافی جویانه ایران به اهدافی در اسرائیل پاسخ داده و یادآور شد که تل آویو زمانی که اوکراین حملاتی را به خاک روسیه انجام می‌دهد، چنین کاری را نکرده است.

دیپلمات روس در کانال تلگرامی خود نوشت: «من به یاد ندارم که  چه زمانی اسرائیل حداقل یکی از حملات اوکراین به مناطقی از خاک روسیه را محکوم کرده باشد؟ آیا شما به یاد دارید؟ ولی من اظهارات منظم مقامات اسرائیلی در حمایت از اقدامات زلنسکی [رئیس جمهور اوکراین] را به خوبی به خاطر دارم.»

زاخارووا این واقعیت را مورد توجه قرار داد که در نتیجه جنایات مقامات کی‌یف در طول سالهای گذشته دائما تعداد زیادی مردم غیرنظامی کشته شده‌اند و طرف اسرائیلی هرگز این اقدامات را محکوم نکرده است.

کاخ سفید: آمریکا در مورد حمله ایران به اسرائیل با روسیه تماسی نداشته است

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که مقامات آمریکایی برای گفتگو در مورد حمله شنبه شب ایران به اسرائیل با روسیه تماسی نگرفته‌اند. کربی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن پس از حملات ایران با مقامات مسکو تماس داشته، گفت: «من از چنین تماسی اطلاع ندارم.»

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از مقامات ایرانی و اسرائیلی خواست خویشتنداری از خود نشان دهند و مانع از  تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه شوند.  در این بیانیه آمده است: روسیه از تشدید تنش خطرناک دیگری در خاورمیانه نگران است و از همه طرف‌ها می خواهد که خویشتن داری کنند.  مقامات مسکو بارها هشدار داده بودند که ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در  خصوص مناقشه فلسطین و اسرائیل، که اغلب با اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه تشدید می‌شود، منجر به افزایش وخامت اوضاع در کل منطقه خواهد شد.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شدنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب استپایان نشست شورای امنیت درباره پاسخ ایران به اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • روسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را ندارد
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه
  • مقام ناتو: عضویت اوکراین اجتناب‌ناپذیر است؛ اختلاف بر سر زمان عضویت است
  • فایننشال‌تایمز: اروپا، اوکراین را ناامید کرده است