Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@06:11:50 GMT

یخبندان و کولاک در 24 استان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۷۰۸۳

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. ناطقان: محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ سامانه بارشی در بیست و چهار ساعت آینده در شرق، جنوب‌شرق، شمال‌شرق و جنوب کشور و همچنین شرق سواحل خزر در استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد همچنین ارتفاعات زاگرس در استان‌های خوزستان و لرستان فعال است و سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و ارتفاعات کولاک برف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان ابرناکی و بارش پراکنده داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: اواخر وقت فردا سامانه بارشی به تدریج از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و روز پنج‌شنبه 30 دی در شمال‌غرب کشور، غرب ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی خزر در استان‌های واقع در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز موجب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و گیلان خواهد بود و روز جمعه یکم بهمن شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و مازندران پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی اواخر روز جمعه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: روز جمعه در جنوب دامنه البرز، مرکز و نیمه شرقی کشور همچنین جنوب و جنوب‌غرب وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: در مناطقی که ذکر شد، کولاک برف، سوزباد، ریزش بهمن، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز و تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، شکستن نقاب برفی در فعالیت‌های کوهنوردی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: در این راستا‌ توصیه می‌شود اجتناب جدی از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی , آمادگی برای برف روبی، حفظ و مستحکم کردن سازه‌های موقت‌ همچون گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در تردد و پارک خودرو در اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 درجه و 2 درجه زیر صفر خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد:‌ روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. منبع: ایسنا برچسب ها: یخبندان ، کولاک ، 24استان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یخبندان کولاک 24استان معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی مرکز استان روز آینده زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان همدان تا اواسط هفته بارانی است

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: از فردا تا اواخر روز سه‌شنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در نقاط‌ مختلف استان خواهیم بود. - اخبار استانها -

محمدحسن باقری شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش باران، رگبار و رعد و برق را در مناطق مختلف استان خواهیم داشت، اظهار داشت: برای روز سه‌شنبه هم  بارش‌های پراکنده و خفیف را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این هفته بارش‌های نسبتا موثری را خواهیم داشت، تصریح کرد: در برخی ساعات هم وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه از نیمه دوم هفته کاهش نسبی دما را خواهیم داشت، عنوان کرد: برای صبح چهارشنبه کمینه دما در برخی شهرستان‌ها به یک درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

باقری شکیب به وضعیت دمای استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت فامنین با حداکثر دمای 24 درجه به عنوان گرمترین شهرستان استان و اسدآباد با حداقل دمای 3 درجه سانتی‌گراد، خنکترین نقطه استان ثبت و گزارش شده است.

وی درباره وضعیت دمای شهرستان همدان در شبانه روز گذشته نیز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای همدان بین 20 و 4 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان به پیش‌بینی بلندمدت هواشناسی برای اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، مقدار بارندگی در این ماه در حد نرمال خواهد بود، اما باید توجه داشت که پیش‌بینی‌های فصلی در بهترین حالت 60 تا 70 درصد احتمال وقوع دارد و تاکید هواشناسی بر پیش‌بینی‌های کوتاه مدت است.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آخرین جزئیات پیش‌بینی بارش‌ها و دمای هوا تا مهر ۱۴۰۳ / لانینا جایگزین ال‌نینو می‌شود؟
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
  • رگبار و رعدوبرق در این استان‌ها/ خنک‌ترین و گرمترین مرکز شهرها کدامند؟
  • پیش بینی وضع آب و هوا تا پنجشنبه/ ادامه رگبار و رعدوبرق در کشور
  • هوا گرمتر می شود
  • آسمان همدان تا اواسط هفته بارانی است