Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احد فتوحی شه شنبه در حاشیه برگزاری  رویدادملی استارتاپی باعنوان کارآفرین شو، افزود: این برنامه حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد که محوریت صنایع کوچک و متوسط دارند و ازنظر مادی و معنوی کمک‌های شایانی به توسعه استارتاپ‌ها می‌کند و  ۶ رویداد در این زمینه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه  برگزاری رویدادهای استارتاپی به منظور جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها و تسهیل انجام فرایند است گفت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر از گذشته نیازمند استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری تولید هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: درپنج دوره قبلی رویدادهای استارتاپی که باحمایت این شرکت برگزارشده،با ارزش ریالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال قرارداد،بین شرکت‌های ارائه دهنده استارتاپ با واحدهای صنعتی منعقد شده است.

فتوحی با اشاره به فعالیت‌های فن بازار منطقه‌ای فارس و حمایت‌های این شرکت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از توسعه فناوری در واحدهای صنعتی، گفت: با فعالیت این فن بازار در هفت سال گذشته،۱۸۰ قرارداد بازاریابی و فروش فناوری توسط واحدهای ارائه دهنده فناوری با بخش صنعت و نیز ۷۰ قرار داد سرمایه گذاری و جذب سرمایه بین واحدهای صنعتی و شرکت‌های فناور، در حوزه فناوری‌های نوین انجام شده است و فن بازار فارس موفق به کسب عنوان برتر  در سه دوره  شده است.

فتوحی افزود: چندی پیش نیز قراردادی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال بین یک مجموعه فناور تحت پوشش فن بازار منطقه فارس با یک مجموعه بزرگ صنعتی در این استان در زمینه طراحی و ساخت سیستم های تشخیص شعله و جرقه زن های صنعتی منعقد شد.

همچنین در این برنامه دبیر شبکه فن بازار ملی ایران گفت: تسهیل گری فن بازارها برای ایجاد گردش مالی به حجم ۵۰۰میلیارد تومان درقالب ۳۵۰قرارداد از ابتدای امسال انجام شده است.

محمد صالح خالقی ادامه داد:  پیش بینی ما این است که با اقداماتی که توسط فن بازارها و شرکت دانش بنیان درحال انجام است،این رقم تا سال آینده به دوبرابر افزایش یابد.

او مبادلات فناوری را شامل بازیابی، سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری، انتقال فناوری و رفع نیازهای فناورانه صنایع دانست و اظهار داشت: بر این اساس یکی از اولویت‌های ما توسعه دفاتر فن بازار در کشور است و تاکنون ۲۸فن بازار در کشور تحت عنوان فن بازارهای منطقه‌ای راه اندازی شده است.

خالقی افزود: فن بازار منطقه‌ای فارس با اقدامات انجام شده در این استان همواره در رده‌های برتر کشور قراردارد و فارس جزء استان‌های موفق و پیشرو بوده است.

رویداد استارتاپی کارآفرین شو، با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و با همکاری کمیته امداد امام خمینی و فنی و حرفه ای استان با شرکت  ۱۸۰ نفر برگزارشد.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز فارس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز فارس شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی فن بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در نشست خبری  گفت: در حال حاضر برای ۷۰۰ واحد صنعتی غیر فعال یا زیر ظرفیت تولید پروژه عارضه یابی و بهبود تعریف شد. 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران با اشاره به حمایت دولت سیزدهم در راستای احیای واحدها و بنگاه های اقتصادی گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند.

صادقی اضافه کرد: با همت دولت، چهار هزار تولیدی واحد به چرخه صنعت و تولید بازگشتند.

به گفته او،شهرک های صنعتی سال گذشته رتبه اول در صدور ضمانت‌نامه در شهرک‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

صادقی با اشاره به حمایت از توسعه واحدهای صنعتی، گفت: به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر ۱۰۰درصد تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کمک می‌شود.

صادقی گفت: در راستای کمک به حفظ اشتغال و احیای واحدهای تولیدی راکد، تسهیلات و کمک های فنی اعتباری در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان