Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «هومن رفیعی» روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: براثر بارش برف و کولاک شدید در ۲۴ ساعت گذشته اکثر مسیرهای مواصلاتی استان کرمانشاه بخصوص جاده های فرعی و روستایی مسدود یا با کندی تردد مواجه و امدادرسانی با اختلال مواجه شد.

وی اظهار داشت: آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان کرمانشاه در این مدت بیش از ۲۲۰ ماموریت انجام داده‌اند که از این تعداد ۱۱۱ ماموریت مختص انتقال بیمار و ۱۲ مورد مربوط به انتقال مادران باردار بوده که یک مورد دیگر نیز در حال انجام است اما متاسفانه به علت مشکل مسدود شدن راه بین گهواره و ثلاث با هماهنگی های لازم با هوانیروز با بالگرد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۳ مورد تصادف ترافیکی، ۲۱ مورد درمان در محل، ۱۳۶۱ مورد تماس تلفنی و ۴۱ مورد اخذ امضاء در محل توسط اورژانس استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: بارش شدید برف که از روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده موجب کندی تردد خودروها و بسته شدن راه‌های ده‌ها روستای استان شده است.

رفیعی گفت: براساس اعلام هواشناسی بارش برف تا پایان هفته در کرمانشاه ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان در سطح استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بنابر این مردم ضمن خودداری از مسافرت های غیرضروری در صورت ضرورت سفر حتماً زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رانندگان خودروها خواست علاوه بر رعایت احتیاط فاصله ایمنی، راه را برای اورژانس و ماشین های امدادی باز بگذارند تا عملیات امداد و کمک رسانی با سختی مواجه نشود.

وی گفت: هم اکنون تمامی پایگاه های اورژانس با رعایت موارد ایمنی مانند زنجیر چرخ و آذوقه در استان فعال هستند.

رفیعی افزود: نیروهای ما آمادگی کامل را برای امدادرسانی دارند اما متاسفانه ۲۰ تا ۳۰ درصد جاده های فرعی قابل دسترسی نیستند اما امیدواریم این مهم نیز هرچه سریعتر با کمک و همکاری خوبی که تاکنون اداره راه و هلال احمر با ما داشته اند به زودی محقق شود.
به گزارش ایرنا، بارش سنگین برف که از اواخر روز یکشنبه در استان کرمانشاه آغاز تا شامگاه دوشنبه ادامه داشت موجب تعطیلی مدارس، قطعی برق و بسته شدن تعداد زیادی از روستاهای استان شد.

اداره کل هواشناسی کرمانشاه اعلام کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، شرایطی پایدار در سطح استان مستقر است که مهمترین پیامد آن مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب خواهد بود.  به دنبال این شرایط، در روز پنج‌شنبه، عبور موج بارشی دیگری دوباره سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می شود.

همچنین در اثر استقرار تدریجی هوای سرد قطبی، از امروز تا اوایل هفته آینده، دمای هوا به شدت کاهش یافته بتدریج سبب یخبندان در اکثر نقاط استان می‌گردد. انتظار می‌رود؛ در مدت یاد شده حداقل دمای شبانه به طور غالب، در مناطق گرمسیری بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۷ تا ۱۰ و در مناطق سردسیر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر به ثبت برسد.  

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف سازمان اورژانس کشور کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف سازمان اورژانس کشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بارش برف سازمان اورژانس کشور کرمانشاه استان کرمانشاه بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار مادر باردار و ۱۸ هزار کودک زیر ۶ سال از پوشش تغدیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌کنند.

دکتر زهرا اباصلتی  افزود: غربالگری تغذیه در  همه مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افرادی که دچار اضافه وزن، چاقی،   لاغری، دیابت، فشار خون و کنسر‌ها هستند جزو جامعه هدف غربالگری تغذیه هستند..

وی گفت: تغذیه سالم به علت این که نقش پر رنگی که در ابتلا نشدن به بیماری‌ها دارد مورد توجه کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت و بهورزان است و  در مراکز بهداشتی مشاوره‌های رایگان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در مواردی که مراجعان با سوء تغذیه روبرو باشند در دو گروه سنی زیر ۶ سال و مادران باردار برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود و  برای افراد دچار سو تغذیه و اختلال وزن گیری با ارجاع به سازمان‌های حمایتی و اهدای کالا برگ رایگان اقلام غذایی تعریف شده را دریافت می‌کنند.

 دکتر اباصلتی افزود: کارشناسان تغذیه نحوه صحیح طبخ غذا را به مراجعان می‌آموزند و در دوره بعدی شرایط جسمانی فرد را پایش و ارزیابی  می‌کنند تا زمانی که اطمینان از رفع سو تغذیه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از سوء تغذیه زیادی رنج می‌برند، پزشک تغذیه مشاوره‌های اختصاصی در نظر می‌گیرد، گفت: علاوه بر این خدمات، مکمل یاری برای گروه‌های سنی محتلف بنا به شرایط جسمانی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه آموزش فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح از مهمترین خدمات مراقبان سلامت و بهورزان است، زیرا پیشگیری نکردن و درمان به موقع می‌تواند زمینه ابتلا فرد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و سرطان‌ها را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند