Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - بانک مرکزی نتیجه بیست و هشتمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۰ مورخ ۲۸ دی ماه را اعلام کرد و از برگزاری حراج بیست و نهم مرحله اوراق یاد شده در تاریخ ۵ بهمن ماه خبر داد.

در این حراج یک بانک و موسسه اعتباری غیربانکی شرکت کرد.

 


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارتخانه ارسال و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان انجام می‌شود.

بانک مرکزی بر اساس جزء (۴) بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. کارگزاری این بانک ضمن تامین زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی اوراق بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیاست بانک مرکزی برای حراج شمش طلا، از سال گذشته هم زمان با افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تهران، کلید خورد و اجرای آن بر عهده مرکز مبادله ارز و طلای ایران واقع در خیابان وزرا گذاشته شد.

به گونه ای که در اولین حراج شمش طلا در تاریخ چهارشنبه ۲۷ دی ماه سال گذشته، ۱۰ کیلو شمش طلا به حراج گذاشته شد و به دست متقاضیان رسید. 

خریدارانی که از همان ابتدا به چهار گروه؛ «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «بانک عامل با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» تقسیم شدند و در هر مرحله از حراج شمش های طلا، این چهار گروه در صف متقاضیان قرار داشتند؛ اما هیچ وقت اعلام نشد که سهم هر کدام، چند شمش طلا بوده است!

حال با ادامه این حراج ها که تاکید شده است از محل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به ازای واردات شمش طلا به کشور است، امروز نوزدهمین مرحله از این حراج ها در مرکز مبادله ایران برگزار شد. حراجی که در پایان مشخص شد در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا ۳۹۵ قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شده و در نهایت با معامله ۱۷۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی پایان یافته است و در مجموع تا پایان حراج امروز، ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش طلا حراج شده و مورد معامله قرار گرفته است.

این در حالی است که طبق اعلام این مرکز، میانگین قیمت امروز شمش طلای حراجی ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است که نسبت به میانگین قیمت حراج قبلی (۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان) کمتر است. حال باید منتظر ماند و دید در حراج بعدی که روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، قیمت حراج شمش طلا چقدر خواهد شد!

اما همان طور که اشاره شد؛ متقاضیان خرید طلای حراجی در مرکز مبادله طبق اعلام این مرکز در چهار گروه «فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا»، «خرده فروشان طلای آبشده» و  «بانک عامل با تایید بانک مرکزی» تقسیم بندی شده اند؛ اما نکته مهم در این میان، عدم شفاف سازی در خصوص میزان خرید شمش های طلا توسط این چهار متقاضی است؛ همچنین سوال مهم این است که کدام بانک عامل با تایید بانک مرکزی در صف خرید قرار گرفته است و چه میزان شمش طلا خریداری کرده است؟ هرچند گمانه زنی ها، از حضور بانک کارگشایی در این لیست خبر می دهند، اما تا به امروز در این باره هیچ گونه شفاف سازی از سوی بانک مرکزی و مرکز مبادله ایران صورت نگرفته است.

 

دیگر خبرها

  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • حراج سکه قیمت آن را نزولی خواهد کرد؟