Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ رضوی گفت: در یک ماه گذشته با آغاز بازرسی‌ها ۹۷۹۴ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی در استان انجام و ۹۸۵ پرونده تخلف برای واحدهای مختلف تشکیل شده است. ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۱۷ میلیارد ریال است.

ناصر شعربافیان در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با بازرسی‌های صورت گرفته توسط سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از واحدهای اقتصادی استان اعم از تعاونی‌ها،انبارها و سردخانه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای،خرده فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها اظهار کرد: بر اساس قانون انتزاع امور نظارت و بازرسی بخشی از محصولات خاص کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۳۶ نفر از مجموعه سازمان صمت استان و ۱۰۸ نفر از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در خصوص بازرسی‌ها فعالیت می‌کنند. به همین تعداد نیز از بسیجیان افتخاری داوطلب نیز نیرو جذب شده که مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ رضوی در رابطه با بازرسی‌های انجام شده بیان کرد: در یک ماه گذشته با آغاز بازرسی‌ها  ۹۷۹۴ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام و ۹۸۵ پرونده تخلف برای واحدهای مختلف تشکیل شده است. ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۱۷ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده که بیشترین تخلفات مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، عرضه خارج از شبکه و عدم درج قیمت در محصولات و نرخ‌نامه خدمات است.

شعربافیان عنوان کرد: بازرسی‌ها بیشتر در زمینه کالاهایی همچون نهاده‌های دام و طیور اعم از جو، کنجاله سویا، سبوس گندم و کودهای شیمیایی است. به غیر از این موارد بازرسی در خصوص محصولاتی مانند قند، شکر، روغن نباتی، گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، گندم، آرد و نان از اولویت‌های ما به شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ پل ارتباطی ما با مردم بوده و برای دریافت گزارشات مردمی پیرامون تخلفات بیان شده به خصوص در رابطه با گران‌فروشی و احتکار در نظر گرفته شده است.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ رضوی بیان کرد: زمانی که پرونده‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال می‌شود، بسته به تخلفی که واحد اقتصادی مرتکب شده است، نسبت به صدور حکم و رای برای آن اقدام می‌شود. به این دلیل که در جهاد کشاورزی، ارسال پرونده به تعزیرات امری است که به تازگی رخ می‌دهد، درخواست کرده‌ایم بدون توجه به اینکه کدام مرجع، تخلف واحد اقتصادی را به تعزیرات فرستاده است، خود تعزیرات به سوابق صدور آرا برای واحدهای اقتصادی متخلف معرفی شده مراجعه کنند و بر مبنای تکرار تخلف رای صادر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي تخلفات اقتصادی کالاهای اساسی گرانفروشي بازرسی و نظارت واحدهای اقتصادی کشاورزی خراسان جهاد کشاورزی سازمان جهاد تشکیل شده پرونده ها بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در بازه یکماه اخیر، تعداد ۱۳۱۰ مورد شکایات حضوری در مدیریت بازرسی نظارت اصناف مشهد ثبت شده است که منجر به استرداد وجه بیش از ۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال به شاکیان شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: ضمنا در این بازه زمانی ۱۰۴ واحد صنفی به دلیل تخلفات صنفی پلمپ شده اند.

دیگر خبرها

  • استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد