Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه بر بهبو‌د شرایط اقتصادی مردم در بودجه ۱۴۰۱ متمرکز شده‌ایم، گفت:‌ بهبود شرایط اقتصادی مردم از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس است. - اخبار استانها -

رضا حاجی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در آمل، با بیان اینکه در گذشته درآمدهای نفتی کشور 70 درصد بوده است، اظهار ‌داشت: هم‌اکنون درآمد کشور حاصل از فروش نفت به 30 درصد رسیده و این درآمد، صرف هزینه دارو و سایر موارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ایام تعیین بودجه 1401 قرار داریم، افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور باید به درآمد غیرنفتی به ویژه صادرات کالا و خدمات نهایی تکیه شود تا به ارتقاع اقتصاد کشور بینجامد.

نماینده مردم آمل در مجلس بهبود شرایط اقتصادی مردم یا اقتصاد خانوار را از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس برشمرد و افزود: تمام تلاش به کار گرفته می‌شود تا بهبود وضعیت اقتصادی رقم بخورد و علاوه بر بهبود اقتصاد کلان، مردم نیز ثمره آن را ببینند‌.

امام جمعه همدان: شرایط اقتصادی امروز کشور تاب و توان گرانی و تورم بیشتری را نداردرئیس مجلس: شرایط اقتصادی ‌خوبی نداریم/ باید از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم/ ناکارآمدی مسئولان برای مردم پذیرفتنی نیستاستاندار کردستان: بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه سبب کاهش بزهکاری می‌شود

حاجی‌پور با بیان اینکه آمل از ظرفیت بالایی صادراتی در مازندران برخوردار است و 79 درصد صادرات استان از این شهرستان رقم می‌خورد، یادآور شد: 56 درصد صنعت مازندران در آمل بنا شده و در بخش کشاورزی نیز به ویژه تولید مرغ و فرآورده‌های لبنی از شرایط ممتازی برخوردار است.

وی تصریح کرد: باید از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کرد و جهت شناساندن و توسعه آن تلاش مضاعفی انجام پذیرد.

حاجی‌پور به اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری امسال، گفت: رفع موانع واحدهای تولیدی جهت افزایش ظرفیت تولید در راستای صادرات محوری و اشتغالزایی در استان، از برنامه‌های مهمی است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرایط اقتصادی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه گفت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌تواند احکام جدیدی را در جداول آورد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی اضافه کرد: براین اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شده باشد به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد. مجددا می‌گویم که نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید نیست اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد و در اسفندماه ابلاغ شد، پس دولت و کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف در واکنش به این موضوع که دولت تغییری در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، تصریح کرد: شاید دولت جداول را براساس لایحه و نه مصوبات تنظیم کرده است که براین اساس اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که این کار را کمیسیون تلفیق انجام می‌دهد.

وی درباره روند بازار ارز هم اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد حال این‌که تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. دولت در تبصره هشت این موضوع را به عنوان منابع قید کرده بود که ما در صحن علنی مجلس حذف کردیم اما مجددا در جداول آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره موضوع ارز هم قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895779

دیگر خبرها

  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد