Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع در شورای امنیت به تاس گفت: هیئت‌های کشورهای غربی درخواست نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۰ ژانویه را به دلیل گزارش‌های مربوط به پرتاب موشک‌های کره شمالی کرده اند.

این منبع گفت: «این نشست پشت درهای بسته به درخواست ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلبانی و ایرلند انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که کره شمالی در ۱۷ ژانویه دو موشک بالستیک کوتاه برد به سمت شرق شلیک کرده است که در سواحل شرقی کره شمالی خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

در روزهای ۵ و ۱۱ ژانویه نیز کره شمالی موشک‌هایی را آزمایش کرده بود که پیونگ یانگ آن را مافوق صوت توصیف کرد. در ۱۴ ژانویه هم کره شمالی دو موشک از راه آهن پرتاب کرد.

آمریکا مدعی است که این آزمایش‌ها تحریک‌آمیز بوده و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند و ادعا می‌کند که قطعنامه‌های منع موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های مافوق صوت را نیز پوشش می‌دهد. آمریکا همچنین پس از این آزمایش‌های موشکی در کره شمالی، پنج شخصیت کره‌ای را تحریم کرد که چهار نفر از آنها در چین و یک نفر در روسیه کار می‌کنند. خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند که افراد تحریم شده به پیونگ یانگ در «تهیه غیرقانونی کالا برای تسلیحات موشکی» کمک کرده‌اند.

در مقابل سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه با انتقاد شدید از آنچه «منطق گانگستری» آمریکا عنوان کرد، گفت که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد نکرده است.

ایالات متحده از کره شمالی می‌خواهد که از برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود دست بردارد، اما پیونگ یانگ می‌گوید در غیاب یک معاهده صلح دائمی با سئول و واشنگتن، به توان موشکی برای تضمین امنیت خود نیاز دارد.

کد خبر 5403461

منبع: مهر

کلیدواژه: واشنگتن فرانسه نشست شورای امنیت روسیه چین ایالات متحده امریکا پیونگ یانگ ایالات متحده سازمان ملل متحد کره شمالی بریتانیا ژاپن شورای امنیت روسیه ایالات متحده امریکا عراق اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی مسکو امارات متحده عربی جنگ 2015 یمن سرگئی لاوروف عربستان سعودی ناتو ایران واشنگتن کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان

گروه کاری بررسی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های حقوق بشری افغانستان برای چهارمین بار در هفته‌ آینده نشست برگزار می‌کند.

این نشست قرار است روز دوشنبه، ۱۰ ثور، در جینوا برگزار شود.

افغانستان یکی از ۱۴ کشوری است که توسط این گروه سازمان ملل متحد، از تاریخ ۱۰ تا ۲۱ ماه جاری تحت بررسی قرار می‌گیرد.

بربنیاد اعلامیه‌ شورای حقوق بشر، اسنادی که براساس آن بررسی صورت می‌گیرد، شامل «گزارش ملی کشور تحت بررسی، گزارش گروه‌ها و کارشناسان مستقل حقوق بشر، معلومات نهادهای حقوق بشری و گروه‌های جامعه‌ مدنی می‌شود.»

پنجاه‌وپنجمین نشست سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اوایل ماه حوت سال گذشته برگزار شده بود.

در آن نشست گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گزارش خود را ارایه کرد.

در گزارش او نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشری زنان و دختران و اقلیت‌های قومی و مذهبی از سوی طالبان بازتاب یافته بود.

ریچارد بنت در آن گزارش خواستار بررسی جنایات طالبان علیه زنان در دادگاه‌ بین‌المللی لاهه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا