Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - عطاءالله ابراهیمی در نشست قرارگاه امنیت غذایی گفت: ظرفیت سالانه محصولات کشاورزی فرآوری شده در چهارمحال و بختیاری در گروه زراعی ۳۲۹ هزار تن، در گروه باغی ۴۵ هزار تن، در گروه دام و طیور ۳۴۶ هزار تن، در گروه آبزیان ۱۲ هزار تن و در مجموع ۷۳۲ هزار تن است.

تولیدات بخش کشاورزی در این استان در مجموع یک میلیون و ۴۶۶ هزار تن است که شامل انواع باغی، زراعی، دام و طیور، شیلات، گلخانه‌ای و قارچ دکمه‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تولید بیش از شش هزار تن قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری

تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور بیش از ۱۲۰ میلیون تن بود که این رقم در چهارمحال و بختیاری برابر با یک میلیون و ۴۶۶ هزار تن گزارش شد، همچنین میزان ضایعات این محصولات در کشور و استان به ترتیب برابر با ۲۵ و ۲۰ درصد بود.

جهاد کشاورزی استان ۱۴۸ و سازمان صمت این استان نیز ۸۷ واحد فرآوری محصولات کشاورزی دارد، مجموع اسمی این واحد‌ها یک هزار و ۳۴۴ تن است که برای ۴ هزار و ۴۳۵ نفر اشغال ایجاد کرده‌اند.

کارخانه جات فعال خوراک دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری علاوه بر تامین نیاز واحد‌های تولیدی در بخش خوراک و آبزیان و ماهیان سردآبی، این خوراک را به بیش از ۲۶ استان کشور و کشور‌های عراق، افغانستان و... صادر می‌کنند، همچنین بیش از ۱۰ میلیون یورو در سال ۹۹_۱۴۰۰ در بخش صنایع تبدیلی صادرات را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

در حال حاضر سه کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور با ظرفیت ۵۷ هزار و ۸۵۰ تن در این استان فعال هستند، همچنین دو کشتارگاه دام و طیور دیگر نیز با ظرفیت‌های ۴ هزار و ۴۲۰ و ۸ هزار تن در حال اجرا هستند که به زودی تکمیل می‌شوند.

جمعا ۶۳ سردخانه با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن شامل ۱۶ سردخانه استاندارد دومداره و ۴۰ انبار سرد سنتی به بهره‌برداری رسیده است که از این تعداد ۶ سردخانه در حال احداث هستند.

۴۶ پروژه در چهارمحال و بختیاری نیمه تمام و در حال احداث هستند، ظرفیت اسمی این پروژه‌ها ۵۰۰ هزار تن است که اشتغالی بالغ بر یک هزار و ۲۰ نفر ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،با همت تلاش گران شرکت ورق خودرو استان تولید ورق گالوانیزه به میزان هزار و ۶۳۰ تن رسید و رکورد جدید تولید روزانه در این شرکت به ثبت رسید.
مدیر ارشد کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: رکورد قبلی میزان تولید روزانه در شرکت ورق خودرو مربوط به ۱۶ خرداد سال گذشته به میزان هزار و ۶۱۳ تن بود وبا ۱۷ تن افزایش در سال جاری به رقمهزار و ۶۳۰ تن رسید.
نوید ایزدی گفت: کارکنان شرکت با تلاش شبانه روزی، برنامه ریزی دقیق و همت بلند خود توانستند نخستین گام خود را برای تحقق شعار سال رهبر معظم مبنی بر " جهش تولید با مشارکت مردم" بر دارند و به این موفقیت ارزشمند دست یابند.
شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری زیر مجموعه گروه صنعتی فولاد مبارکه و تنها تولید کننده محصولات گالوانیزه ویژه استفاده در صنعت خودروسازی کشور است.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری