Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های ترکیه، «سلیمان صویلو»  در جریان مراسمی در شهر ساحلی آنتالیا در جنوب ترکیه برگزار شد، اظهار داشت که کشورش قطری‌ها را برای تامین امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ آموزش داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: در طول این رویداد (جام جهانی) سه هزار نیروی امنیتی ترکیه همراه با ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان ویژه، ۵۰ سگ بمب‌یاب به همراه مربیانشان، ۵۰ کارشناس خنثی‌سازی بمب و کارشناسان دیگر  مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ترکیه افزود: در مجموع حدود سه هزار و ۲۵۰ نفر از نیروهای ترکیه در رابطه با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تماشاگر از سراسر جهان در آن شرکت کنند در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ به مدت ۴۵ روز در قطر فعالیت و برای ایجاد امنیت این مسابقات تلاش خواهند کرد.

قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ جام جهانی فوتبال که با حضور ۳۲ تیم در ۸ ورزشگاه برگزار خواهد شد را میزبانی خواهد کرد، .

مقامات قطری پیش بینی می‌کنند که در طول برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاگر  وارد این کشور شوند تا از تیم‌های کشور خود حمایت کنند.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه قطر مسابقات جام جهانی مسابقات جام جهانی قطر سلیمان صویلو جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک دیدگاه‌ها و مواضع خود در قبال منطقه و همچنین طرف مقابل را مطرح کردند.

السودانی در این نشست خبری گفت: امنیت ترکیه و عراق از یکدیگر جدا نیست و بخشی از امنیت منطقه به شمار می‌آید. تنش در روابط میان عراق و ترکیه در خصوص حق‌آبه به نفع هیچ‌کس نیست.

وی افزود: منطقه به شدت به عوامل ثبات نیازمند است. ما به هیچ قدرتی اجازه استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه را نمی‌دهیم و به این موضوع پایبند هستیم.

السودانی ادامه داد: منطقه دوره حساس و خطرناکی را به دلیل تجاوز اسراییل به غزه پشت سر می‌گذارد. اهانت به مقدسات و کشتار ملت فلسطین از عوامل تداوم درگیری در منطقه است. ما خواهان آتش‌بس در غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه هستیم.

اردوغان نیز در این نشست خبری گفت: عراق کشورهمسایه ماست و پیوندهایی تاریخی و فرهنگی ما و این کشور را به هم مرتبط کرده است. ما قصد داریم این روابط را به گونه‌ای محکم کنیم که حقوق همسایه ما را تضمین کند.

وی تاکید کرد: ما بر تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه امنیت، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل، محیطزیست، آب، بهداشت و آموزش توافق کردیم. توافق‌نامه‌هایی که امروز با عراق امضا کردیم نقطه عطفی در روابط میان دو کشور خواهد بود. ما اقدامات ممکن مشترک در خصوص حزب کارگران کردستان را مورد بررسی قرار دادیم.

اردوغان ادامه داد: تحول‌ها میان اسراییل و ایران خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رخ‌دادهای غزه دور می‌کند. برپایی کشور فلسطین کلید صلح در خاورمیانه است. ما بیش‌ترین تلاش را برای توقف جنایت‌ها در غزه به خرج خواهیم داد.

کد خبر 6085781

دیگر خبرها

  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است