Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - غلامعلی جعفری گفت: تعدادی از مراکز به عنوان پایگاه‌های دائمی اجرای برنامه غربال، تشخیص و مداخله مدون سازمان معرفی شده‌اند. 

 او می گوید: کودکانی که در مراکز از آموزش تخصصی و توانبخشی بهره مندی می‌شوند، به مدارس عادی و برخی هم به مدارس کودکان با نیاز‌های ویژه راه پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی با تامین و پرداخت یارانه به مراکز آموزشی و توانبخشی اُتیسم زیر نظارت خود، بسته کامل خدمتی مورد نیاز این افراد در طول یک ماه را تهیه کرده و همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ در اختیار کودکان و خانواده آن‌ها قرار داده است.

این مقام مسئول گفت والدین توانخواه به هر نحو مایل به مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی یا پایگاه‌های غربال نباشند، می‌توانند نسبت به تکمیل آزمون هیوا در سامانه Autism.behzisti.net اقدام و گزارش وضعیت فرزند خود را از سامانه دریافت کنند.

 خوزستان دارای ۶ پایگاه فعال غربالگری اختلال طیف اُتیسم در شهرستان‌های اندیمشک، ماهشهر، امیدیه و ۳ پایگاه در اهواز است، و اگر پس از ارجاع فرد به روانپزشک، نیاز به انجام مراحل تشخیصی با دقت بیشتری باشد، فرد به نزدیکترین پایگاه غربالگری اختلال طیف اوتیسم فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختلال ژنتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فلاح گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی افراد دارای معلولیت و حمایت از این افراد و خانواده هایشان تعداد ۸۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واجدالشرایط که در دهک درآمدی یک، دو، سه قرار داشتند و از سالیان گذشته در انتظار دریافت حق پرستاری بوده اند از فروردین ماه امسال از این خدمت بهزیستی بهره‌مند خواهند شد. 
 سید محسن فلاح در مورد شرایط بهره مندی از این خدمت، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت‌های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه‌روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر کمک هزینه‌ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و کمک هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم درآمدی ۱ تا ۳ از طریق سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می‌گیردو مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال