Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهناز حق‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت جوی استان، اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی از جو منطقه، هوایی پایدار در سطح استان حاکم شده است که امروز هم ادامه دارد.

وی گفت: مهمترین پیامد این شرایط استقرار هوای سرد و احتمالاً تشکیل مه، به‌ویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، در روز پنج شنبه، عبور موج بارشی دیگری مجددا سبب وزش باد نسبتا شدید و بارش برف و باران به‌خصوص در نیمه غربی استان می‌شود.

وی در پایان، گفت: انتظار داریم تا اوایل هفته آینده شاهد یخبندان در اکثر نقاط استان باشیم و در مدت یاد شده حداقل دمای شبانه به طور غالب، در مناطق گرمسیری بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۱۰ تا ۱۴ و در مناطق سردسیر (اورامانات) بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر به ثبت برسد.

*اورامانات در انتظار ثبت رکوردی جدید در دمای کمینه

براساس آمار موجود در اداره هواشناسی روانسر طی ۱۳ سال اخیر سرمای قابل ملاحظه در منطقه رخ نداده است. در سال ۱۳۸۷ کمینه ۱۴.۴درجه زیر صفر در سال ۱۳۸۶ کمینه ۱۶ درجه زیر صفر و در سال ۱۳۸۳ کمینه ۲۰ درجه زیر صفر در آمار این ایستگاه مشهود است. کمینه ۲۲.۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر که در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۷ ثبت شده کماکان در آمار این اداره خودنمایی می‌کند. 

به گفته صابر محمدی رئیس اداره هواشناسی روانسر، با خروج سامانه بارشی، هوای سرد و خشن در منطقه حاکم شده و ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده همچنان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: دمای فعلی روانسر ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود سرمای امشب در منطقه روانسر، رکورد جدیدی حداقل طی ۲۰ سال اخیر، ثبت کند. برآورد می‌شود کمینه امشب در برخی نقاط به ۲۰درجه سانتیگراد زیر صفر  برسد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز ماندگاری یخبندان 22 درجه زیر صفر روانسر درجه زیر صفر هوای سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان استان هم اکنون صاف است گفت: هوا گیلان در برخی مناطق مه آلود است.
محمد دادرس افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته پیش رو وضعیت جوی پایدار برای استان پیش بینی شده است. 
وی همچنین با بیان اینکه در این مدت شب و صبح پدیده مه، بارش بهاری و رعد و برق پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست گفت: دریا هم در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است. 
مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: دیلمان با دمای صفر درجه سردترین و صومعه سرا با دمای ۲۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر‌های استان در شبانه روز گذشته بودند.
محمددادرس گفت: دمای رشت مرکز استان ۱۷ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود / منتظر بارش‌های بهاری باشید
  • هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان
  • بارش باران و ماندگاری هوای سرد تا ظهر فردا در خراسان رضوی