Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:37:45 GMT

بمباران گسترده فرودگاه صنعاء توسط سعودی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۰۳۸۹

بمباران گسترده فرودگاه صنعاء توسط سعودی‌ها

جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی فرودگاه بین المللی «صنعاء» را هدف سنگین ترین حملات هوایی قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، سلسله حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی در مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد امروز چهارشنبه نقاطی از یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی صنعاء طی بامداد امروز چهارشنبه هدف سنگین‌ترین حملات هوایی توسط سعودی‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که دیگر نقاط در صنعاء هم توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شدند.

بیشتر بخوانید: چرا امارات به جنگ مجدد با یمن بازگشت؟

حملات سعودی‌ها به یمن پس از آن تشدید شد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور روز دوشنبه هفته جاری توانستند با موفقیت اهداف و مواضع راهبردی و حیاتی در ابوظبی امارات را هدف قرار دهند.

در همین راستا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن گفت: «امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی‌ها موجب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به اندازه کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی افزود: ما پاسخ حمله را با حمله می‌دهیم».

از سوی دیگر، «یوسف الحاضری» کارشناس امور نظامی و استراتژیک گفت: واقعیت این است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۴ سال است که در برابر اقدامات خصمانه اماراتی‌ها صبر پیشه کرده‌اند. آخرین حمله‌ای که یمنی‌ها به امارات انجام دادند به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. پس از دروغ بزرگی که در خصوص کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف شد.

وی افزود: یمنی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی از خود در برابر امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل تحقق برخی دستاوردهای نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات «طوفان یمن» در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت یمن عربستان سعودی صنعاء امارات ابوظبی امارات محمد البخیتی سعودی ها جنبش انصارالله یمن ائتلاف سعودی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های دبی از سرگرفته شد

آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته (۲۹ فروردین) سازمان هواپیمایی از محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه خبر داد و اعلام کرد «با توجه به شرایط جوی به وجود آمده در برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس و آب‌گرفتگی سطوح و معابر، پرواز‌های فرودگاه‌های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.»

ترافیک هوایی دبی از سر گرفته می‌شود

برهمین اساس، مایا لومیدزه، مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه (ATOR) در گفتگو با خبرگزاری تاس (TASS news) گفت: ترافیک هوایی دبی احتمالاً امشب از سر گرفته می‌شود

وی در ادامه تاکید کرد: تعدادی از پرواز‌ها آغاز به کار شده است پرواز‌ها شروع شد؛ اما معتقدم که تا عصر تردد تمام پرواز‌ها بازیابی خواهد شد.

انتظار ۲۵۰۰ توریست روسی برای خروج از امارات

بسیاری از مناطق دبی پس از طوفان و بارش‌های شدید دچار سیل و آبگرفتگی شد که به دنبال این بارندگی‌های شدید این کشور، فرودگاه دبی امکان پذیریش هیچ‌گونه پروازی را به علت سیل در فرودگاه خود نداشت؛ که در پی آن بسیاری از پرواز‌های این فرودگاه لغو و یا با تأخیر مواجه شد.

بر اساس گفته مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه (ATOR)، حدود ۲۵۰۰ روس در انتظار خروج پرواز‌های خود به امارات هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • لغو در حدود ۳۰۰ پرواز در فرودگاه دبی در پی سیل
  • آخرین جزییات از پرواز‌های دبی پس از بارش
  • پرواز‌های دبی از سرگرفته شد
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب