Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:32:20 GMT

سه واحد دندانپزشکی غیرمجاز در میاندوآب پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۰۴۹۹

سه واحد دندانپزشکی غیرمجاز در میاندوآب پلمب شد

سهراب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها شامل یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز در شهر "باروق" و ۲ واحد در میاندوآب است که به پلمب آنها اقدام شد.

 وی افزود: مداخله در امور پزشکی یکی از مواردی است که متاسفانه در سطح کشور همواره بیماران با آن مواجه هستند و شهرستان میاندوآب نیز از این موضوع مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از این مداخله‌ها و همچنین برخورد با متخلفان، واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت همواره سرکشی‌های مداومی را به صورت آشکار و پنهان در راستای مقابله با این مداخلات در دستور کار خود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: در جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته، یک واحد غیرمجاز و مداخله گر در امور دندانپزشکی در شهر باروق و ۲ واحد در میاندوآب که به صورت غیرقانونی اقدام به ارایه خدمت می‌کردند، با حضور کارشناس حقوقی و کارشناسان واحد نظارت بر درمان پلمب و پرونده آنها جهت روند قانونی به دادسرا ارسال شد.

حیدری گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند، جهت شکایت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان واقع در خیابان پاسداران ساختمان ستاد شبکه مراجعه کنند.

سه هزار و ۷۴۵عدد قرص غیرمجاز در میاندوآب کشف شد

وی اضافه کرد: کارشناسان واحد نظارت بر درمان و واحد نظارت دارویی شبکه بهداشت و درمان میاندوآب، ضمن هماهنگی با پلیس نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس حقوقی این شبکه، به محل فروشگاهی در سطح شهر مراجعه و پس از بازدید و مشاهده فروش داروهای غیرمجاز و مخدر، به پلمب این فروشگاه اقدام کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارجاع داده شد، افزود: از این واحد صنفی که محل عرضه تجهیزات پزشکی است، سه هزار و ۷۴۵ عدد قرص کشف و این واحد پلمب شد.

حیدری گفت: این داروها بیشتر جزو داروهای مخدر و قرص‌های غیرمجاز بودند که برای سلامتی مضر و در صورت استفاده عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که حفظ سلامت جامعه، مهمترین رسالت این شبکه است، افزود: انتظار داریم شهروندان هرگونه سوء استفاده از بحث دارو و درمان را به واحد نظارت بر درمان و یا واحد دارو و مخدر شبکه بهداشت اطلاع داده و نیازمندی های خود در حوزه دارو را تنها از محل مجاز عرضه و فروش هرگونه دارو و مکمل های دارویی (چه گیاهی و چه شیمیایی) که داروخانه های دارای مجوز قانونی می باشد، تهیه کنند.

میاندوآب با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب‌ها سلامت سلامت دندان دندانپزشکی مصرف غیر مجاز میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سلامت دندان دندانپزشکی سلامت سلامت دندان دندانپزشکی مصرف غیر مجاز میاندوآب واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج



به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دکتر حسین فرشیدی گفت:دسترسی به دارودر کشورمان در مقایسه با دیگر کشور‌های منطقه آسان و ارزان است که موجب مصرف نادرست آن در کشور شده است.
وی افزود: باید دارو‌ها به ویژه آنتی بیوتیک‌ها به صورت کافی و کامل مصرف شود تا بیماری‌ها در برابر دارو‌ها مقاوم نشوند.
وی بر توزیع غیرعلمی دارو در برخی از مراکز خارج از داروخانه‌ها همچون عطاری‌ها اشاره کرد و گفت: دارو‌های گیاهی و طب سنتی نیز باید بر اساس علم آن مصرف شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: بیمارانی که از نظام ارجاع استفاده می‌کنند تا ۹۵ درصد از هزینه‌هایشان را نمی‌پردازند.
وی افزود: کودکان زیر ۷ سال در نظام اجرا نیز به صورت کاملاً رایگان درمان می‌شوند که شامل درمان سرطان آنان نیز خواهد بود.
دکتر فرشیدی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با بیمارستان و مراکز درمانی متخلف گفت: امروز هم این مراکز کنترل خواهد شد، اما متاسفانه این مشکل مشاهده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: زمان تولد نخستین فرزند به صورت میانگین ۴ سال پس از ازدواج بود که اکنون به سه سال کاهش یافته و باید تا دو سال برسد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بارداری زود هنگام موجب تشخیص به هنگام ناباروری‌های احتمالی و درمان موثر آن خواهد شد.
در بخش دیگری از سخنانش گفت: غنی سازی نان به منظور افزایش فیبر و همچنین منیزیم و ویتامین دی از برنامه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند
  • پارکینگ های کرمانشاه زیر ذره بین تعزیرات
  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در مراغه
  • پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین
  • نشست برنامه‌های هفته سلامت تویسرکان
  • کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج