Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - در حال گردش در فضای مجازی بودم که به نکته‌ای جالب برخوردم، مطلبی خواندم که فکر کردم کانال گردشگری اسپانیا آن را منتشر کرده خوب که دقت کردم دیدم اشتباه فکر کردم کانال رسمی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی است که گردشگری در اسپانیا را تبلیغ می‌کند.

بازهم شک کردم گفتم شاید اشتباهی مطلبی در این کانال منتشر شده، اما لینک کانال شک من را به یقین تبدیل کرد با دنبال کردن لینک متوجه شدم این مطلب از سوی استان مرکزی ابتدا در صفحه کشوری خبرگزاری آریا که معلق به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است منتشر شده و سپس در کانال منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطلب با عنوان "میراث‌فرهنگی با طعم کاتالونی" که عنوان شده ترجمه مقاله است توسط بابک صوفیانی نوشته شده و بخشی از مطلب به شرح زیر است:

"بارسلونا نه‌تن‌ها یکی از محبوب‌ترین شهر‌های اسپانیاست، بلکه یک مقصد شناخته‌شده برای مسافرانی است که می‌خواهند طعم فرهنگ و معماری اصیل را در محیطی مدرن، به تفریحات و تعطیلات خود ببخشند. بازدید از آثار منحصربه‌فرد معمار مشهور این شهر، آنتونی گائودی، می‌تواند به معنای یک تور کامل از هنر معماری آرت نوا در بارسلونا باشد. "

این درحالی است که گردشگری استان مرکزی به محاق رفته و مسئولان امر از کمبود بودجه گلایه می‌کنند و از ورشکستگی در این حوزه دم می‌زنند.

بیست و هفتم فرودین ماه امسال مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی چنانچه حمایت لازم از این صنعت صورت نگیرد شاهد سقوط و ورشکستگی این حوزه در استان مرکزی خواهیم بود.

به گفته مرزبان رکود صنعت گردشگری در این استان، خروج فعالان این عرصه را همراه خواهد داشت در حالی که برای پایداری این صنعت اقتصادی تلاش بسیار صورت گرفته است و چنانچه حمایت‌های لازم از صنعت گردشگری در استان مرکزی صورت نگیرد، در آینده دیگر صنعتی به نام گردشگری وجود نخواهد داشت.

مرزبان با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۰ عملاً هیچ اقامتی از سوی مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان‌های آشتیان، خنداب، فراهان و کمیجان گزارش نشده است به این نکته اشاره کرد که در مدت نوروز ۱۴۰۰ میزان اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی استان مرکزی ۲.۲ درصد، میزان اقامت در هتل آپارتمان‌ها ۱۲ درصد، اقامت در مهمان‌پذیر‌ها ۶۰ درصد و اقامت در مجتمع گردشگری ۳.۱۱ درصد برآورد شده است.

نکته قابل توجه این است که چگونه در این شرایط از بودجه بیت المال و جیب مردم ایران برای گردشگری در کشوی اروپایی آن هم در شرایط تحریم ظالمانه و کمبود ارز تبلیغ می‌شود اما کاری برای رونق گردشگری در استان مرکزی و به قول مسئول میراث فرهنگی خروج از ورشکستگی نمی شود.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی میراث فرهنگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ پرداخت شد.   مصطفی هادی شاه‌وردی افزود: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره ۱۸ برای ۱۷۷ طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۱۴ طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت شده است.   او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ لیست ۷۵۰ هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی