Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@01:02:56 GMT

مشکلات اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۱۴۸۲

مشکلات اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش چیست؟

دکتر منصور کبگانیان ضمن تاکید بر مشکلات اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در زمینه اجرایی شدن مصوبه "سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)، هوشمند سازی امتحانات است که طرح مناسبی را ریاست سازمان سنجش و پذیرش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه دادند بنابراین امتحانات با استفاده از فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، ارایه و تصحیح سئوالات تشریحی کاملا در محیط امن و بدون خطا انجام خواهد شد البته تعارضی بین مناطق مختلف وجود دارد که با هوشمندسازی رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر منصور کبگانیان در حاشیه جلسه ۱۵۷ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مصوبه "سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)"، آن را ملی دانست و گفت:  بسیاری از جوانان چشم انتظار نهایی شدن این مصوبه هستند و قطعا تا مدتی اخبار این مصوبه رصد خواهد شد. امروز سومین جلسه رصد و راهبری اجرای مصوبه سنجش و پذیرش بود که ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور وظیفه رفع موانع این مصوبه را دارد. همچنین در جهت رفع مشکلات مصوبه، هماهنگی های لازم را بین وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ایجاد کند.

وی افزود: خوشبختانه در این جلسه اعضای حقوقی و حقیقی دیدگاه‌های خود را در زمینه موانع و مشکلات اجرایی مصوبه سنجش و پذیرش مطرح کردند.

به ‌گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ وی به تکرارپذیری سئوالات کنکور اشاره کرد و گفت: در زمینه تکرار پذیری سئوالات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام می دهند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشکل دیگر در زمینه اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش مبنی بر مکانیزه و هوشمند سازی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیازمند حمایت‌هایی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم که خوشبختانه معاون سازمان برنامه و بودجه در این جلسه ضمن حضور، جایگاه‌های بودجه سال آینده را تشریح کردند و قول همکاری بیشتری در این زمینه دادند.

به گفته وی، همچنین در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در ارتباط با مصوبه سعی شده تا درجهت رفع اشکالات جزیی آن برآییم چون از نظر دستگاه‌های اجرایی این مشکلات مانع اجرا می‌شود. و نیز آیین نامه  و مطالبی را در مصوبه به شورای سنجش و پذیرش ارجاع داده‌ایم و خواستار تعجیل در این زمینه هستیم که این آیین نامه‌ها مقداری از خلاء و ابهام داوطلبان ورود به آموزش عالی را رفع خواهد کرد و در این رابطه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رییس سازمان سنجش و پذیرش  این هماهنگی را انجام خواهد داد.

دکتر کبگانیان در پایان گفت: به نظر می‌رسد گزارش خوبی، با نکات پیشنهادی مناسب برای هفته آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت. در هفته گذشته رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع بندی خودشان فرمودند که در شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور این موضوع به صورت جدی‌تر بررسی کامل شود که علاوه بر مصوبه خودمان در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نیز در صحنه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه خواهیم داد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: براساس این مصوبه در سال ۱۴۰۲ مقرر شده است که ۶۰ درصد وزن ارزیابی دانش آموزان با توجه به سابقه تحصیلی دانش آموزان تحت عنوان امتحانات سراسری نهایی در قالب تشریحی اجرا شود که این قانون باید یادآوری شود.

کبکانیان ادامه داد: همچنین علت اینکه سال‌های گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه کنکور اجرا نشد؛ این بود که براساس مصوبه، کنکور به صورت سابقه تحصیلی و سوالات تشریحی پیش برود بنابراین با علم به قانون مجلس شورای اسلامی مصوبه "سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)" تصویب شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوابق تحصیلی دانش آموزان کنکور ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود به آموزش عالی مصوبه سنجش و پذیرش اجرایی شدن مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: ویژگی محتوایی و جاودانگی قرآن پاسخگویی به پرسش‌های زمانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افزود: خطاب قرآن با فطرت انسان است؛ فطرت انسان فطرت مشخصی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درست است گاهی اوقات، حوادث و علل و عوامل روی آن تاثیر می‌گذارد و نیاز‌های متغیر هم پیدا می‌کند؛ ولی یک الگو و متدولوژی در قرآن است که می‌تواند با آموزه‌های ثابتش، نیاز‌های متغیر را هم پاسخ دهد.

خسروپناه افزود: شهید مطهری در کتاب «اسلام و نیاز‌های زمان یا اسلام و مقتضیات زمان»، خیلی خوب توضیح داده است که چطور می‌توان از نیاز‌های ثابت به نیاز‌های متغیر رسید.

وی گفت:ویژگی محتوایی قرآن و امتیاز و جاودانگی آن در این است که می‌تواند پرسش‌های زمانه را با نیاز‌های ثابت پاسخ دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • خسروپناه: ویژگی محتوایی و جاودانگی قرآن پاسخگویی به پرسش‌های زمانه
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود