Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم منجر به امضای قرارداد شود. خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز وزارت نفت توافق‌های خوبی با شرکت‌های روسی انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز به عهده دارند، راه‌های ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی را در روسیه بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اوجی با بیان اینکه توافق‌های خوبی در حوزه همکاری نفت و انرژی به‌دست آمده است، تصریح کرد: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، رفع موانع، سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی به‌دست آمد.

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت درباره دستاورد سفر روز سه‌شنبه، ۲۸ دی به مسکو گفت: امروز مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم به‌زودی منجر به امضای قرارداد شود. خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز وزارت نفت توافق‌های خوبی با شرکت‌های روسی انجام شده است.

وی افزود: شرکت‌های مختلف روس پروژه‌های پرشماری در زمینه نیروگاهی تعریف کردند؛ خوشبختانه در زمینه تامین منابع مالی به توافق‌های خوبی دست یافتیم. نقشه جامع و کامل برای همکاری با روسیه تدوین شده که در اختیار این کشور قرار گرفته است و امیدواریم در چارچوب این نقشه به توافق برسیم.

اوجی گفت: دیدگاه‌های ایران و روسیه در اوپک پلاس بسیار به هم نزدیک است و در توافق‌های اخیری که اوپک پلاس داشته، هم‌نظر بودیم. ایران و روسیه به‌عنوان بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان می‌توانند با هم در این بخش همکاری کنند و امروز پیشنهاد‌های خوبی در این زمینه ارائه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های روسی فناوری اوجی توافق های خوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در این دیدار که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سازمان جهانی بهداشت، تقسیم‌بندی‌های مختلفی دارد که یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، منطقه مدیترانه شرقی است که در این منطقه اخیراً انتخاباتی انجام شد و خانم «حنان حسن بلخی» به عنوان رئیس منطقه شرق مدیترانه انتخاب شد و به ایران سفر کرد.

وی با اشاره به سفر مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی به اصفهان، افزود: اصفهان یکی از مناطقی است که دانشگاه علوم پزشکی آن در حوزه‌های مختلف بهداشتی و پیشگیری اقدامات بسیار موفقی انجام داده و ما برنامه داشتیم از جایی که اقدامات عملی انجام داده است، این بازدید را آغاز کنیم. در اصفهان دیدارهای بسیار خوب و جلسه با اساتید مختلف و دیدار از مراکز بهداشتی و درمانی داشتند و گزارش‌هایی نیز دوستان ما از آنچه که در زمینه بهداشت و درمان رخ داده است، به ایشان ارائه داده‌اند که بسیار موجب رضایت بوده و نظرات مثبت مدیر کل دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت را به همراه داشته است و گفتند اولین بار بود که شاهد اقدامات بهداشتی و درمانی اعم از خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، مراکز درمانی و دانشگاه‌های مختلف بودند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به گفته ایشان ما جزو معدود کشورهایی هستیم که آموزش، درمان و بهداشت با هم ادغام شده است. امروز هم در ادامه سفر ایشان گزارشی از فعالیت‌های مختلفی که در حوزه‌های مختلف در وزارت بهداشت انجام می‌شود، ارائه شد.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که امروز درباره آن صحبت شد این است که سازمان‌های جهانی زمانی می‌توانند در میان مردم اعتبار داشته باشند که اقدامات عملی داشته باشند، اما در خصوص غزه فقط شاهد حرف درمانی هستیم و هیچ اقدام عملی انجام نمی‌شود، به ویژه سازمان جهانی بهداشت هیچ اقدامی انجام نداد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: در منطقه مدیترانه شرقی، علاوه بر بحران‌ها و مسائل نظامی، بحران‌های دیگری همچون سیل، زلزله، فقر و محرومیت‌ها نیز وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در این میان سلامت منطقه را تأمین کنیم.

وی افزود: طبیعتاً ما اگر تنها در جمهوری اسلامی ایران سلامت را تأمین کنیم کافی نیست؛ چراکه اطراف ما کشورهایی وجود دارند که هنوز گرفتار بیماری‌های واگیر هستند و اگر به طور مثال حتی مالاریا و فلج اطفال را کنترل کنیم هم قطعاً از کشورهای دیگر مجدداً می‌تواند به ایران منتقل شود. بنابراین ما به یک همکاری منطقه‌ای در این زمینه نیاز داریم.

وزیر بهداشت درباره همکاری گروه پنج نیز اظهار داشت: در دولت جدید ایران، گروه G۵ مجدداً احیا و ۸ جلسه با همکاری سازمان جهانی بهداشت برگزار شد و در آن موضوعات خاصی مطرح شد و این جلسات نمونه بسیار خوبی در زمینه همکاری‌ها بود. امیدواریم این همکاری بین کشورها با مدیریت سازمان بهداشت جهانی ادامه‌دار باشد، ما شدیداً به همکاری و دیپلماسی بین کشورها معتقد هستیم.

وی افزود: امیدواریم با جلسات متعدد در بازدیدها و اقداماتی که انجام می‌شود، بتوانیم همکاری‌های بیشتری را ایجاد کنیم. جمهوری اسلامی ایران با تمام زیرساخت‌ها، پزشکان، نیروهای انسانی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، آمادگی کامل برای همکاری را دارند. ما می‌توانیم افراد بسیاری را در کشورهای مختلف و در حوزه‌های مختلف آموزش دهیم که این کار موجب افزایش آگاهی در افراد می‌شود و در واقع با همکاری‌هایی که با هم انجام می‌دهیم بتوانیم شاهد کاهش بیماری‌های واگیر و غیر واگیر باشیم.

عین‌اللهی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه‌های خوبی را در زمینه شبکه‌های بهداشت و درمانی دارد. ما حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور داریم و تعداد زیادی از افراد در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند. ما می‌توانیم تجربه‌های خود را در این زمینه‌ها در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

وی افزود: ما از نظر آموزش افراد در حوزه‌های سلامت، گردشگری سلامت، استفاده از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در فعالیت‌های مشترک آموزشی و تحقیقاتی و تجربیاتی که داریم می‌توانیم با هم، همکاری داشته باشیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: ما همچنین فعالیت خوبی را به اسم طرح سلامت خانواده آغاز کرده‌ایم که تجربه بسیار خوبی است و در ۱۹۵ شهرستان اجرا شده و امیدوارم تا پایان سال در تمام نقاط کشور انجام شود. این طرح بیشتر در خصوص پزشکی پیشگیری محور فعالیت می‌کند و امیدوارم با همکاری‌های مشترک این تجربیات را بتوانیم به سایر کشورها نیز انتقال دهیم.

کد خبر 6078799 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • امیدواریم بتوانیم سلامت منطقه را تأمین کنیم
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد
  • دیدار سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد