Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:54:56 GMT

سامانه برفی با هسته سرد وارد ایلام می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۱۶۸۶

سامانه برفی با هسته سرد وارد ایلام می شود

ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه طی روز پنجشنبه است و اواخر وقت فردا نیز از استان خارج می شود و شدت فعالیت آن در مناطق شمالی بیشتر از سایر نواحی استان است.

وی افزود: باتوجه به اینکه این سامانه دارای هسته سرد است، بارش ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف، در نقاط معتدل به شکل برف و باران و در نواحی گرمسیری هم بارانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: به علت وزش باد به نسبت شدید در روز پنجشنبه و کاهش محسوس دما، روز جمعه یخبندان شدیدی در نقاط برف گیر رخ می دهد که این یخبندان به تدریج از روز شنبه کمتر می شود.

رستمی تاکید کرد: جو استان از روز جمعه تا اواسط هفته آینده پایدار است و از شدت یخبندان و افت دمای هوا نیز کاسته می شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام ادامه داد: باتوجه به یخبندان شدید در روز جمعه باید کشاورزان نسبت به عایق بندی تاسیسات چاه های آب، گلخانه ها، باغات، مزارع و دامداری و مرغداری ها توجه کنند، به علت لغزنده بودن مسیرهای مواصلاتی و وجود مه رانندگان در خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از زنجیر چرخ اهتمام ورزند و دستکاه های عضو ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان آماده مدیربت وضعیت موجود باشند.

به گزارش ایرنا، از پنجشنبه هفته گذشته که سامانه بارشی وارد استان ایلام شد تا روز سه شنبه و خروج سیستم از جو استان، موموری از توابع شهرستان آبدانان با ۱۱۳ میلیمتر بیشترین دریافت نزولات جوی و مهران با ۲.۶ میلیمتر کمترین ریزش را داشته و میزان دریافت های شهر ایلام هم ۳۱.۵ میلیمتر بوده است.

کاهش دما و یخبندان باعث شد به صلاح دید ستاد بحران استان و کمیته پیشگیری فعالیت مراکز آموزشی و ادارات از روز دوشنبه تا امروز با تاخیر انجام شود.

برچسب‌ها ایلام برف و یخ سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام برف و یخ سازمان هواشناسی ایلام برف و یخ سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد