Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@15:19:49 GMT

فروش تیگو ۸ متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۱۷۷۱

فروش تیگو ۸ متوقف شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه که در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود.

از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید امدین‌خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده  ممنوع اعلام کرد.

حسب بررسی‌های اولیه انجام شده برای تیگو ۸ پرو معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، فاقد توجیه‌های محاسباتی است و براین اساس تا انجام بررسی‌ها و اعلام نظر پیرامون قیمت این محصول، فروش و ایجاد تعهد و تحویل ممنوع اعلام شد.

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود خطاب به مدیرعامل  شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده است که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و نظر به اینکه حسب بررسی‌های اولیه انجام شده، تعیین قیمت انجام شده فاقد توجیه‌های محاسباتی است.

 ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته شده، طی نامه مذکور و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون این موضوع خودداری شود.

رونوشت این ابلاغیه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی منابع ایران  به جهت استحضار، عضو هیئت مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای، مدیرکل  دفتر صنایع خودرو برای آگاهی و اقدام لازم، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی و حوزه ریاست نیز ارسال شده است.

منبع: ايسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدیران خودرو خودرو مونتاژی تیگو 8 تیگو ۸ پرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده

گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

 این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

 به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توقیف ساعتی ۲۳۴۵ خودرو از ابتدای طرح نوروزی در کرمان
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • توقیف ساعتی بیش از ۲۳۴۵ خودرو از ابتدای طرح نوروزی
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۲۵ تن خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟