Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@09:49:50 GMT

یارانه نقدی اضافه خانوار

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۲۰۱۷

یارانه نقدی اضافه خانوار

یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 45 هزار و پانصد تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است ،زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: برای اینکه مردم با سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت نکنند، دولت باید یک ماه جلوتر یارانه نقدی به مردم بدهد و سپس این ارز را حذف کند.

علی محمد نمازی با بیان اینکه من موافق یکسان سازی نرخ ارز و واقعی کردن قیمت کالاها و خدمات هستم، اظهار کرد: یکسان سازی نرخ ارز مانع بروز رانت و فساد می شود، اما وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می شود، باید به مردم یارانه نقدی پرداخت کرد؛ البته باید شیوه درستی برای اجرای این سیاست در نظر گرفته شود و مردم توجیه شوند.

وی ادامه داد: با اجرای این سیاست برای یکبار شوکی وارد می شود اما لوکوموتیو اقتصاد کشور به ریل اصلی خود می افتد، البته مردم هم باید برای اجرای این سیاست توجیه شوند تا همراهی کنند. پیشنهاد من این است که دولت یک ماه جلوتر یارانه نقدی به مردم داده و سپس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند تا مردم متوجه شوند که قرار نیست چیزی از آنها گرفته شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت نقدی یارانه ها موجب افزایش نقدینگی و تورم نخواهد شد، تصریح کرد: تا حالا پول به جای اینکه به مردم داده شود، به افرادی داده می شد که کالا و خدمات ارائه می کنند. در این روش دورریز و پرت منابع زیادی پیش می آید ولی اگر پول مستقیم به مردم برسد، در هزینه های دولت هم صرفه جویی می شود مخصوصا در حوزه نان و حامل های انرژی.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی شامگاه_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: رشد و توسعه نظام سلامت در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسعه خدمات دارویی و تجهیزاتی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به یکم تا هفتم اردیبهشت مصادف با هفته سلامت، افزود: شعار هفته امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر ازجمله پشه آئدس، خاطرنشان کرد: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست، کنترل و مهار شد.

آشوبی با اشاره به آماده‌باش شبانه روزی نظام سلامت در همه ادوار، خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده و پای‌کار است.

وی تلاش‌های دولت سیزدهم در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی را قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: تنها در دوساله آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۱۸ پروژه باارزش ریالی بیش از ۱,۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای موفق طرح ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا گفت: در این طرح ملی که از بیستم آبان ماه آغاز و ۳۰ دی سال گذشته به طول انجامید، از جمعیت بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزارنفری هدف در گیلان، بیش از یک‌میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال در گیلان، شرکت کردند.

آشوبی، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را سه عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان دانست و اضافه کرد: تمام تلاش نظام سلامت استان گیلان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات بوده و اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

وی ارتقای شاخص‌های سلامت را درگرو افزایش زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزاتی دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با جذب، نوسازی و بهسازی فضای درمانی، تجهیزاتی نظیر انواع سی تی اسکن‌، آنژیوگرافی، پت اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و دیگر ملزومات سرمایه‌ای سطح سلامت مردم را ارتقا ببخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه خدمت بی‌منت و بدون اطلاع‌رسانی‌های گسترده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات ارائه‌شده نظیر فعال‌سازی سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، مرکز جامع خدمات سلامت رشتیان و دیگر بخش‌ها راه‌اندازی شده و به مردم خدمت می‌کنند اما هنوز افتتاح رسمی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تمام بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و رخدادها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده است تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخدادها باشد.

آشوبی از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای موردنیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

وی یکی از دستاوردهای نظام سلامت را توسعه شبکه بهداشت در گیلان دانست و گفت: شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

کد خبر 746774

دیگر خبرها

  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • فقر مطلق کمرنگ شد
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود
  • اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی