Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@23:04:53 GMT

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ FE یا گوگل پیکسل ۶

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۲۲۱۲

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ FE یا گوگل پیکسل ۶

فرارو- گوشی‌های Samsung Galaxy S21 FE و Google Pixel 6، پرچمدار، قدرتمند، پیشرفته و جمع و جور هستند. ویژگی‌های برتر آنها، انتخاب را برای کاربران سخت کرده است.


به گزارش فرارو، یکی دیگر از پرچمداران قاتل سامسونگ بالاخره با مشخصات شگفت انگیز و قیمت مناسب رسمی شد. گوشی گلکسی S21 FE 5G بهترین چیپست شرکت سرشناس کوالکام در سال ۲۰۲۱ و مشخصات سطح بالا را با قیمتی متعادل در بازار جهانی به ارمغان آورده است و قطعاً در یک رنج قیمتی برابر، با گوگل پیکسل ۶ رقابتی سخت برای به دست گرفتن نبض بازار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو گوشی، هر دو پرچمدار هستند، هر دو گوشی جمع و جور، اما قدرتمند هستند و مشخصاتشان تقریبا در یک سطح است، اما کدام یک ارزش خرید در حال حاضر را دارد؟ در اینجا ما به مقایسه و بررسی کامل مشخصات گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس ۲۱ FE 5G و گوگل پیکسل ۶ می‌پردازیم. پیش از آن، مشخصات کامل این دو دستگاه در جدول زیر خلاصه شده اند.

طراحی

طراحی گوگل پیکسل ۶ از نظر زیبایی شناسی در سطح بالاتری قرار دارد. این گوشی ماژول دوربین افقی دارد و با مواد درجه یک ساخته شده است. این در حالی است که گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G تنها از پلاستیک ساخته شده است. گوشی Google Pixel 6 دارای پنل پشتی شیشه‌ای و قاب آلومینیومی است. پشت شیشه‌ای حتی با Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود. شیشه جلویی نیز دارای محافظ Gorilla Glass Victus است. هر دو گوشی ضد گرد و غبار و ضد آب هستند و گواهی IP68 را دریافت کرده اند. گوشی Google Pixel 6 جذاب‌تر به نظر می‌رسد، اما پرچمدار Samsung Galaxy S21 FE 5G نازک‌تر و سبک‌تر است؛ بنابراین در زمینه طراحی نمی‌توان هیچ کدام را برتر دانست. ضمن این که انتخاب طراحی برتر تا حدود زیادی سلیقه‌ای است.

صفحه نمایش

اگر در مورد کیفیت تصویر ارائه شده توسط نمایشگر‌ها صحبت کنیم، گوشی‌های پرچمدار Google Pixel 6 و Samsung Galaxy S21 FE 5G بسیار شبیه به هم هستند. آن‌ها به پنل‌های AMOLED با قطر ۶.۴ اینچ و وضوح فول اچ‌دی پلاس و همچنین گواهی‌نامه HDR10+ و اسکنر اثر انگشت در نمایشگر مجهز شده‌اند. این نمایشگر‌ها باید عملکرد مشابهی داشته باشند و هر دو پنل‌های خوش‌ساخت با رنگ‌های روشن و تیره هستند. تفاوت اصلی بین آن‌ها نرخ به روز رسانی است. پرچمدار Google Pixel 6 نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد، اما در مقابل گوشی هوشمند Samsung Galaxy S21 FE 5G دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. هر دوی این دستگاه‌ها به لطف بلندگو‌های استریوی خود، یک تجربه صوتی عالی را ارائه می‌دهند.

سخت افزار و نرم افزار

طبق آزمایش‌هایی که بنچمارک‌های معتبر انجام داده اند، تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ موجود درگوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G از تراشه Google Tensor موجود در Google Pixel 6 قوی‌تر است. پس با توجه به این که پیکربندی حافظه هر دو پرچمدار یکسان است، می‌توان نتیجه گرفت که Samsung Galaxy S21 FE 5G می‌تواند عملکرد بهتری را در شرایط مختلف ارائه کند. توجه داشته باشید که نسخه‌ای از گوشی هوشمند Samsung Galaxy S21 FE 5G مجهز به چیپست Exynos 2100 نیز عرضه شده است، اما همچنان این تراشه نیز نسبت به تراشه Google Tensor برتری دارد. هر دو گوشی با حداکثر ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS عرضه شده اند.
از سوی دیگر در مورد نرم افزار برتری نسبی با گوگل پیکسل ۶ خواهد بود. این گوشی نسخه استوک اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند که مستقیماً توسط گوگل پشتیبانی می‌شود و به این ترتیب از پشتیبانی نرم افزاری سریع تری برخوردار است.

دوربین

دوربین اصلی گوشی Google Pixel 6 نسبت به Samsung Galaxy S21 FE 5G برتری دارد. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت OIS (لرزش‌گیری اپتیکال تصویر) و فوکوس خودکار لیزری است. در مقابل دوربین اصلی پرچمدار سامسونگ، یک سنسور قدیمی ۱۲ مگاپیکسلی است. از طرفی برتری گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G در قابلیت زوم اپتیکال سه برابری است؛ این در حالی است که گوگل پیکسل ۶ فاقد سنسور تله فوتو است. هر دو گوشی دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی را در مجموعه خود استفاده می‌کنند. با توجه به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی سامسونگ که در سوراخ پانچ قرار گرفته است، می‌شود نتیجه گرفت که برنده مقایسه دوربین ها، پرچمدار سامسونگ است.

باتری

گوگل پیکسل ۶ دارای باتری ۴۶۱۴ میلی آمپر ساعتی است. این باتری بزرگتر از باتری Samsung Galaxy S21 FE 5G است و با توجه به اینکه پردازنده هر دو گوشی پروسه تولید یکسانی دارد و صفحه نمایش آن‌ها نیز مشخصات مشابهی ارائه می‌دهد، می‌شود نتیجه گرفت که باتری گوگل پیکسل ۶ بیشتر از رقیب شارژ نگه می‌دارد. علاوه بر این، باتری گوگل پیکسل ۶ از شارژ سیمی ۳۰ واتی و شارژ بی سیم ۲۱ واتی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب این باتری سرعت شارژ سریع تری نسبت به Samsung Galaxy S21 FE 5G ارائه می‌دهد.

قیمت

قیمت اولیه سامسونگ گلکسی S21 FE 5G در سطح جهانی ۷۴۹ یورو برابر با ۵۹۹ دلار است. قیمت Google Pixel 6 تقریبا برابر است و از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود.

نتیجه گیری

در مورد مزیت‌های Samsung Galaxy S21 FE 5G باید گفت که دارای قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری است، دوربین سلفی بهتری دارد، نازک‌تر و سبک‌تر است و به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز می‌باشد. مهمترین نقطه ضعف این گوشی، باتری کوچکتر آن نسبت به رقیب است. در مقابل گوگل پیکسل ۶ دوربین اصلی بهتر و باتری بزرگتری دارد، مستقیما توسط گوگل پشتیبانی می‌شود و از مواد درجه یک ساخته شده است. مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی در مقابل رقیب دوربین‌های آن است. دوربین سلفی این دستگاه ضعیف‌تر از گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G است و قابلیت زوم ندارد.
در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که گوشی گوگل پیکسل ۶ به دلیل استفاده از مواد درجه یک، باتری بزرگتر، دوربین اصلی بهتر و پشتیبانی عالی نرم افزاری برنده این مقایسه است. هر چند که گوشی پرچمدار Samsung Galaxy S21 FE 5G با نرخ تازه سازی بالاتر، چیپست بهتر و قابلیت زوم اپتیکال می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران باشد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی Samsung Galaxy S21 FE 5G نتیجه گرفت گوگل پیکسل ۶ دوربین اصلی قابلیت زوم دو گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلکسی واچ ۷ سامسونگ در مرجع صدور گواهی بلوتوث رؤیت شد

انتظار می‌رود سامسونگ دومین رویداد گلکسی Unpacked خود را امسال در ماه ژوئیه (تیر-مرداد ۱۴۰۳) برگزار کند. به‌نظر می‌رسد در این رویداد، سامسونگ از گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ در کنار حلقه مرموز گلکسی رینگ رونمایی می‌کند. علاوه‌براین، احتمالاً ساعت جدید سامسونگ یعنی گلکسی واچ ۷ نیز معرفی خواهد شد. رونمایی از این ساعت هوشمند به‌دلیل وجود یک سرنخ جدید، حالا محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد.

به گزارش گیزموچاینا، یک ساعت هوشمند جدید از سامسونگ با شماره مدل SM-L305U در وب‌سایت گواهی بلوتوث SIG ظاهر شده است.

درحالی‌که هنوز در این سایت نامی برای دستگاه وجود ندارد، گمان می‌رود که این ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ باشد. سایت گواهی بلوتوث SIG تأیید کرده است که این گجت از اتصال بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. البته این موضوع یک افشاگری بزرگ نیست، زیرا بلوتوث ۵.۳ آخرین نسخه تجاری موجود این فناوری است و در گلکسی واچ ۶ نیز وجود داشت.

متأسفانه، گواهی بلوتوث SIG چیز زیادی فراتر از جزئیات فناوری‌های ارتباطی را نشان نمی‌دهد. با‌این‌حال، گزارش سام‌موبایل حاکی از آن است که مدل SM-L305U به نوع ۴۰ میلی‌متری Watch 7 با قابلیت اتصال LTE برای بازار ایالات‌متحده مربوط می‌شود.

جالب‌تر اینکه براساس گزارش سام‌موبایل، گلکسی واچ ۷ احتمالاً ۳۲ گیگابایت حافظه خواهد داشت. میزان حافظه در واچ ۶، ۱۶ گیگابایت است. علاوه‌براین، احتمالاً سری گلکسی واچ ۷ دارای سه مدل خواهد بود. این شرکت تاکنون تنها دو مدل برای سری گلکسی واچ عرضه کرده است.

با توجه به اینکه هنوز چند ماه دیگر تا معرفی و عرضه این محصول فاصله داریم، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری درباره سری Galaxy watch 7 منتشر شود. در آخر، هنوز اطلاعاتی درباره قیمت احتمالی این ساعت هوشمند منتشر نشده است. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ برای رقابت با ساعت‌های هوشمند برند‌های دیگر، چه ویژگی‌هایی را برای ساعت هوشمند نسل بعدی خود درنظر می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • برنامه سامسونگ برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ لو رفت!
  • برنامه احتمالی سامسونگ برای معرفی محصولات ادامه ۲۰۲۴ و اوایل ۲۰۲۵ لو رفت
  • گوشی پیکسل ۹ احتمالاً سیستم ارتباط ماهواره‌ای و مودم جدید خواهد داشت
  • گلکسی واچ ۷ سامسونگ در مرجع صدور گواهی بلوتوث رؤیت شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ محبوب‌ترین گوشی بازار با چه قیمتی فروخته می‌شود؟
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۲۶ فروردین) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung