Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور شتاب بخشیدن به روند توسعه استان، نباید فرصت ارتباطات خارجی را از دست بدهیم.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ قناعت با بیان این مطلب در دیدار مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان که با حضور
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همراه بود، خاطر نشان کرد: هدف گذاری ما در استان در حوزه اقتصادی و تجارت خارجی، توجه به دو موضوع، دیپلماسی مرزی با استفاده از ظرفیت چهار بازارچه مرزی استان به ویژه ماهیرود و بسنده نکردن به کشور افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد:ما نباید فقط به افغانستان اکتفا کنیم بلکه باید در مبادلات مرزی کلیه کشورهای حوزه دریای خزر و همسایه های غربی از جمله پاکستان، ازبکستان، عراق، قزاقستان، عمان، گرجستان و ... را هم مدنظر داشته باشیم.
به گفته وی؛ با توجه به شرایط حاکم بر کشور، ما باید فعال تر از گذشته برای توسعه روابط خارجی مان گام برداریم.
استاندار با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی ایران درخصوص برپایی نمایشگاه های مختلف در اقصی نقاط دنیا متذکر شد: حضور در این نمایشگاه ها در کنار دیگر استان ها، پسندیده است اما این که به تنهایی برای برپایی نمایشگاه در دیگر کشورها اقدام کنیم، کار شاخصی می باشد که باید در راستای معرفی ظرفیت های استان با جدیت دنبال شود.
قناعت از اقدام ستاد عتبات عالیات و تأمین سنگ حرمین شریفین گفت و تصریح نمود: وقتی سنگ گرانیت ما به خوبی در عراق عرضه می شود، باید شرایطی مهیا کنیم و با دعوت از تجار این کشور، صادرات سنگ را رونق ببخشیم و حتی به موضوع فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با هدف گذاری بازار عراق ورود کنیم.
وی ، راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند را از زیرساخت های ضروری خواند و گفت: فعال شدن این کنسولگری نیاز تجار و مسافران به طی مسافت و دریافت ویزا در مشهد یا تهران را مرتفع می کند و روند کار را تسهیل می نماید.
به گفته وی؛ درخواست ما از کشور افغانستان هم این است که نسبت به راه اندازی کنسولگری در فراه هم اقدام نمایند تا تجار و گردشگران و مسافران معطل نمانند.
استاندار از ظرفیت سیمان باقران گفت و اظهار داشت: بازگشایی بازارچه مرزی گلورده، روند صادرات سیمان استان را تسهیل می کند.
قناعت ادامه داد: با توجه به آمادگی کامل مرزبانی، اداره کل گمرکات و سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرایط برای مبادلات مرزی از ناحیه استان فراهم است و درصورت همراهی کشور افغانستان و گشایش این مرز، هزینه های صادرات سیمان کاهش می یابد.
وی دعوت از والیان سه استان فراه، نیمروز و هرات به خراسان جنوبی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: نشست با این سه استاندار، نشان دهنده عزم جدی استان بر توسعه ارتباطات است.
به گفته وی؛ استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان و جذب دانشجوهای افغان که می توانند به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی اقدام کنند نیز از جمله اقداماتی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
مشاور استاندار و مسئول نمایندگی وزارت خارجه در استان نیز به تشریح برنامه های این مجموعه در راستای توسعه مبادلات مرزی پرداخت .
حیدری فرد تأکید کرد: تشکیل شورای روابط خارجی،راه اندازی کمیسیون همکاری های مشترک خراسان جنوبی با ولایت فراه، جذب نخبگان افغان، استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان در راستای جذب دانشجویان افغان، و ...از جمله اقداماتی است که می تواند به توسعه روابط استان با کشور افغانستان بینجامد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا وزارت خارجه تجارت استفاده از ظرفیت افغانستان دریای خزر گرجستان جمهوری اسلامی ایران عراق مسافران مشهد گردشگران و مسافران سیمان معدن خراسان جنوبی نظام جمهوری اسلامی نخبگان توسعه استان خراسان جنوبی کشور افغانستان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار