Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل هواشناسی استان کردستان اعلام کرد: شهر بابارشانی بیجار با ۳۰درجه زیر صفر سردترین شهر کشور است. - اخبار استانها -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج  در رابطه با آخرین وضعیت آب‌ و هوای کردستان اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته شهر تاکنون بابارشانی بیجار با 30درجه زیر صفر سردترین شهر کشور و سنندج نیز با 25درجه زیر صفر رکود 50ساله سرما در استان کردستان را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دمای فعلی شهر سنندج نسبت به 50سال گذشته بی‌سابقه بود، چراکه در طول این چندسال در سخت‌ترین شرایط به 20درجه زیر صفر هم نرسید.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به خلاصه وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی پرداخت و خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا در بابارشانی 30-، سقز 27.7-، مریوان 25.2-، سنندج 25-، دیواندره 24.5-، هزارکانیان 24.2-، دهگلان 23.7-، کامیاران 20.7-، یاسوکند 19.3-، سروآباد 19.2-،  قاملو 19.1-، زرینه 17.4-، بهارستان 15.5-، آویهنگ 15-، بیجار 14.2-، قروه 12.2- و بانه 13.1- ثبت شده است.

هواشناسی ایران 1400/10/29؛ هشدار کولاک برف و ریزش بهمن در 20 استان/ مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنندارتفاع برف در گردنه «تته» کردستان به 2متر رسید/ سامانه جدید بارشی سنگین در راه است

وی از بارش باران و برف سنگین و کاهش 10 تا 12 درجه دما در برخی مناطق استان خبر داد و گفت: بررسی نقشه‌‌های هواشناسی حاکی از آن است که سامانه جدید بارشی از امشب از سمت بانه وارد آسمان استان شده و بارش‌ها تا پنج‌نشبه‌شب هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صدیقی بیان کرد: فردا بارش 60سانتی‌متری برف در شهر مریوان، بارش 30 سانتی‌متری برف در سنندج و ارتفاعات قطعا بیشتر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با ابراز خرسندی از بارش‌های اخیر عنوان کرد: متوسط بارش‌ها در استان تاکنون 180 میلی‌متر بوده که نسبت به 30سال گذشته یک درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/481/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب شاهد ناپایداری‌ها به صورت گاهی وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به تدریج از فردا شب و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت و گسترش ناپایداری‌ها گاهی وزش باد شدید همراه رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و وقوع روان آب در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: به لحاظ دمایی تا فردا صبح روند افزایشی دما در استان ادامه داشته و هوا گرم‌تر می‌شود.


زارعی با بیان اینکه با توجه به شرایط ناپایداری جوی هشدار سطح زرد هواشناسی در استان صادر شده است، یادآور شد: بر این اساس پرهیز از سفرهای غیر ضرور، رعایت سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان، جابجایی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس با حداکثر دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.


کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکز استان بین ۲۷ و ۱۱ درجه سلسیوس ثبت شده است، خاطرنشان کرد: دمای فعلی بیرجند ۲۰ درجه سلسیوس بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084975

دیگر خبرها

  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • رکورد منفی ژاپن برای اولین بار/ شمشیر سامورایی ها دیگر برنده نیست
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق