Web Analytics Made Easy - Statcounter

"علی عسکری" روز چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: موضوع فرزندآوری و ازیاد جمعیت یکی از مسایل مهمی است که در ستاد به آن توجه کرده‌ایم.

وی گفت: در این مرحله خانواده‌هایی که بیش از پنج نفر هستند یعنی دارای بیش از سه اولاد را حمایت می‌کنیم تا به بقیه خانواده‌ها برسیم و این طرح به‌صورت نمونه از قم آغاز شد و بیرجند دومین شهر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: مطالعات دقیقی در این زمینه صورت گرفته و طرح فرزندآوری به‌زودی در شهر بیرجند و خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دو بخش اقتصادی شامل شرکت‌ها، کارخانه‌ها، بانک‌ها و سایر مجموعه‌ها و بخش اجتماعی شامل بنیاد برکت، بنیاد احسان و اخیرا بنیاد ۱۵ خرداد فعالیت می‌کند که بنیاد ۱۵ خرداد حدود یک سال است زیرمجموعه ستاد قرار گرفته و ساماندهی شده است.

عسکری با بیان اینکه در دوره جدید بنیاد ۱۵ خرداد دو وظیفه اصلی سلامت و جمعیت برای این بنیاد تعریف شده است گفت: با توجه به دغدغه و تاکید مقام معظم رهبری اگر اکنون به داد جمعیت کشور نرسیم حتما دچار آسیب خواهیم شد چه بسا که اکنون نیز در این زمینه آسیب دیده‌ایم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای حمایت از معلولان و مهمتر از آن پیشگیری از معلولیت‌ها افزود: چند طرح ویژه کودکان مناطق محروم از جمله غربالگری بینایی و شنوایی و کشت حلزون برای کودکان ناشنوا را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: اخیرا آسیب‌های اسکلتی عضلانی و استعدادیابی کودکان محروم همچنین رسیدگی به مادران باردار در این مناطق را آغاز کرده‌ایم چراکه گاهی یک پیشگیری ساده ما می‌تواند کودکی را از معلولیت نجات دهد.

عسکری، درمان زوج‌های نابارور که توان درمان ندارند را یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد برشمرد و گفت: کمک می‌کنیم مشکل این افراد با مداخلات پزشکی رفع شود.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که از چند وقت قبل با دکتر مخبر پیگیر آن بودیم، استان بدون بیکار است و الان در بنیاد برکت ۱۰۰ روستای بدون بیکار داریم که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زیرساخت‌های اشتغال کامل را فراهم می‌کند چون معتقدیم کلید حل همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور اشتغال و رفع بیکاری است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: تلاش می‌کنیم خراسان جنوبی را به عنوان نخستین استان بدون بیکار در کشور معرفی کنیم چون مردم این منطقه سختکوش و با غیرت بوده ضمن اینکه توانمندی‌های استان در زمینه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی و معدن بالا است و اگر از طرح‌های اشتغالزا در منطقه حمایت کنیم جواب می‌دهد.

وی افزود: همچنین در حوزه ارتباط با همسایگان و تجارت بین‌الملل در استان خراسان جنوبی می‌توان سرمایه‌گذاری کرد که در این زمینه با استاندار نشستی برگزار و موضوعات بررسی خواهد شد لذا ستاد اجرایی هرچه بضاعت دارد، برای رشد، توانمندسازی و محرومیت‌زدایی از استان خراسان جنوبی خود را مکلف می‌داند.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از وظایف ستاد اجرایی به تبع اینکه مجموعه اقتصادی محسوب می‌شود، افزایش سرمایه اقتصادی است اما برای افزایش دو سرمایه اجتماعی و انسانی هم می‌کوشیم.

وی افزود: در نشست با نیروهای جهادی هم گفته شد که هدف ما این است آنچه در حوزه اجتماعی انجام می‌شود، سرمایه‌ای در خدمت نظام و مقام معظم رهبری باشد چراکه محصول این کار، افزایش اعتماد مردم به رهبری و نظام است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه انسانی بیان کرد: باید بتوانیم این ذخایر اصلی انقلاب که جوانان هستند را به‌گونه‌ای با ستاد اجرایی مرتبط کرده و بار اصلی ستاد را برعهده این افراد بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه از این طریق برای انقلاب لشکرسازی می‌شود گفت: نگاه اداری به موضوع نداریم بلکه اغلب فعالیت‌ها را به سمت گروه‌های جهادی می‌بریم چون از این طریق هم جوانان رشد کرده و هم معتقدیم کار این افراد برکت فراوان دارد.

عسکری با ابلاغ سلام معاون اول رییس جمهور به مردم و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی برای سفر دکتر مخبر به این استان خبر داد و افزود: خراسان جنوبی یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و تاکید معاون اول رییس جمهور این بوده که موضوعات مربوط به استان و آنچه ستاد اجرایی می‌تواند اجرا کند علاوه بر برنامه‌های دولت، با هماهنگی استاندار احصا و اعلام شود تا در سفر به نتیجه برسانیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شامگاه سه‌شنبه وارد بیرجند شد و حضور در جمع فعالان گروه‌های جهادی، بازدید و افتتاح پروژه‌های مربوط به زنجیره طرح هاب شتر و انعقاد چند تفاهم‌نامه با استانداری از برنامه‌های "علی عسکری" در سفر به خراسان جنوبی است.

امروز همزمان با سفر معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان، ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی استان در دشت بجد بیرجند به بهره‌برداری رسید. این ایستگاه بخشی از زنجیره طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در حال اجراست.

برچسب‌ها بیرجند بیکاری نرخ رشد جمعیت خراسان جنوبی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند بیکاری نرخ رشد جمعیت بیرجند بیکاری نرخ رشد جمعیت خراسان جنوبی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بنیاد ۱۵ خرداد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از رتبه اول استان در کاهش تصادفات جرحی در نوروز 1403 خبر داد.

جواد قناعت، امروز پنجشنبه ۹ فروردین  در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) و سال جدید بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون، بیش از سه میلیون و 700 هزار تردد، 322 هزار نفر اسکان در اقامتگاه های رسمی و غیررسمی و حدود 750 هزار بازدید ار جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نصب 39 سیاه چادر از جمله اقدامات کلیدی و اساسی است که سبب ایجاد فضای مثبت و مفرحی در نقاط مختلف استان شده، افزود: این کار با هدف کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی انجام شد که آمارهای ارائه شده توسط مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد نشانگر آن است که استقرار سیاه چادرها در شهرستان های استان در کاهش تصادفات جاده ای تأثیر گذار بوده است.

قناعت گفت: براساس آمار، تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش آمار فوتی ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مربوط در این حوزه است .

استاندار اظهار کرد: در موج بعدی سفر هم که از 13 فروردین شروع می شود، مانند روزهای گذشته همه دستگاه ها باید پای کار باشند تا بتوانیم  رتبه های کسب شده در کشور را حفط کنیم.

وی با بیان اینکه همه مواردی که در این جلسه عنوان شد در حکم مصوبات ستاد است که ابلاغ خواهد شد، بیان کرد: نظارت مستقیم بر تأمین سوخت و آرد سیاه چادرها، انجام هماهنگی و نظارت در محورهای روستایی توسط فرمانداران برای لیالی قدر و موج بعدی سفر ، ثبت بموقع آمار در سامانه "جانا" به جهت کامل بودن اطلاعات در ارزیابی استان و ... از جمله مواردی است که باید به آنها توجه جدی شود.

قناعت تصریح‌کرد: حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و رؤسای کمیته های 12 گانه ذیل این ستاد برای ارائه گزارش در صدا و سیمای استان، نظافت کمپ های استقرار مسافران ، انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان ها برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم جلسه های ستاد در شهرستان ها توسط فرمانداران و جلسه های کمیته های ستاد مورد تأکید است.

استاندار گفت: فرمانداران باید از  اکیپ های مستقر در محورهای مواصلاتی بازدید های بیشتری انجام دهند و بر نظافت مکان های عرضه محصولات و اسکان مسافران نظارت شود.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، حضور پزشک طب اورژانس در بیمارستان ها و در ایام نوروز را ضروری خواند و تأکید کرد: برای حل مشکلات موجود در مسجد بین راهی چهارده معصوم، جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه برگزار شود.

قناعت با تأکید بر اینکه تولید روزانه مرغ در استان 150 تا 160 تن و نیاز روزانه 50 تن است و بقیه آن به استان های دیگر ارسال می شود، لذا کمبودی در خصوص توزیع مرغ در استان نداریم، اظهار داشت: ارزان بودن مرغ تنظیم بازار در مواردی سبب ایجاد صف شده که باید با برنامه ریزی مناسب اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار بیان کرد: امیدواریم با انجام اقدامات مورد نظر توسط اعضای این ستاد بتوانیم میزبانان خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی و شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در استان باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی در جاده سربیشه - بیرجند
  • معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پویش بهرفت پیوست
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور