Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد مهدی مطیعی گفت: پویش جمع آوری پسماند می‌تواند به عنوان گام نخست در تفکیک زباله و سلامت محیط زیست باشد و به آن پرداخت.

به گفته او مدرسه پیشرو در حوزه‌های مختلف فرهنگی، فرهنگ سازی تفکیک زباله و متصل کردن آن به اوضاع اقتصادی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی پیش قدم است.

مطیعی می‌گوید: این مدرسه با ۲۵۰ دانش آموز اقدام به جمع آوری پسماند‌های میوه‌ها و تولید میوه خشک کرده است این کار نقش مهمی در تغذیه دام‌ها دارد و در زمانی که با تحریم‌ها ونابسامانی در تامین نهاده‌ها دامی تحت فشار هستیم خشک کردن میوه می‌تواند اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای شهر اهواز گفت: از نظر محیط زیستی تفکیک زباله باید فرهنگ سازی و در پیوست اقتصادی به آن پرداخته شود تا شرایط برای اجرای آن مهیا شود.

این کار بدون صرف هزینه همراه است که باید ادامه داشته باشد.

تفکیک زباله فرایندی است که از طریق آن زباله را به عناصر مختلف تفکیک می‌کنند. طبقه‌بندی ممکن است به صورت دستی در خانه‌ها انجام گیرد و با طرح‌های جمع‌آوری از کنار خیابان جمع‌آوری آن انجام گیرد یا اینکه تفکیک به صورت اتوماتیک در تأسیسات بازگردانی مواد یا تأسیسات بیولوژیکی انجام گیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند تفکیک زباله تفکیک زباله جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است

به گزارش «تابناک»، صالح بهرام‌پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است