Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در نظرسنجی گالوپ آمده است که اگرچه در ماه های آغازین سال ۲۰۲۱ دمکراتها وضع بهتری داشتند و میزان افرادی که به سمت این حزب تمایل داشتند، ۹ درصد بیشتر از افرادی بود که خواستار جمهوری خواهان بودند اما این روند به مرور در ماه های بعدی سال ۲۰۲۱ دستخوش تغییر قرار گرفته و در پایان این سال، وضعیت برعکس شد و نمودار به نفع طرفداران جمهوری خواهان تغییر شکل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این نظرسنجی که از ۱۲ هزار بزرگسال آمریکایی بصورت تصادفی انجام شد، در ابتدای سال ۲۰۲۱ میزان افرادی که تمایل به حزب دمکرات داشتند، ۴۹ درصد و میزان طرفداران جمهوری خواهان ۴۰ درصد بود اما در پایان همین سال، میزان طرفداران حزب جمهوری خواه به ۴۷ درصد افزایش یافته درحالی که میزان طرفداران دمکراتها از ۴۹ درسال در اغاز سال، به ۴۲ درصد در ماه های پایانی سال تنزل یافته است.

براساس گزارش ان پی آر، این نظرسنجی می تواند حاکی از آن باشد که جمهوری خواهان شانس نسبتا خوبی در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ آمریکا خواهند داشت.

تغییر گرایش حزبی تابعی از محبوبیت رئیس جمهوری

تغییر گرایش حزبی در سال ۲۰۲۱ احتمالاً به تغییر در محبوبیت دو مردی که در طول سال های اخیر به عنوان رئیس جمهوری بوده اند، مرتبط است.

دونالد ترامپ جمهوری خواه، تک دوره خود را در ژانویه، پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰، با ۳۴ درصد محبوبیت شغلی که کمترین میزان در دوره اوست، به پایان رساند. محبوبیت او نسبت به روز انتخابات ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ امتیاز کاهش یافت زیرا موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور به بالاترین حد خود رسید، او از تایید نتیجه انتخابات خودداری کرد و هوادارانش در تلاشی برای جلوگیری از شمارش آرای کالج انتخاباتی ۲۰۲۰ توسط کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده شورش کردند.

جو بایدن دموکرات، پس از روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه از رتبه نسبتاً بالایی برخوردار بود و محبوبیت او تا اوایل تابستان همچنان بالا بود، زیرا پس از واکسینه شدن میلیون‌ها آمریکایی در برابر این بیماری، مبتلایان کووید-۱۹ به شدت کاهش یافت. افزایش تابستانی عفونت‌های مرتبط با نوع دلتای ویروس کرونا نشان داد که همه‌گیری در ایالات متحده تمام نشده است و محبوبیت بایدن شروع به کاهش کرد. بعدها، خروج بی نظم ایالات متحده از افغانستان باعث شد که رتبه بایدن بیشتر سقوط کند و به پایین ترین سطح برسد. رتبه‌بندی‌های او در حالی پایین مانده است که ایالات متحده با تورم فزاینده مبارزه می‌کند و موج دیگری از همه گیری کووید-۱۹مرتبط با سویه اومیکرون از راه رسیده است.

با پایین بودن میزان محبوبیت ترامپ و محبوبیت نسبی بایدن در سه ماهه اول، ۴۹ درصد از آمریکایی ها به عنوان دموکرات یا متمایل به دموکرات معرفی شدند، در حالی که ۴۰ درصد آنها جمهوری خواه یا متمایل به جمهوری خواه بودند.

در سه ماهه دوم، وابستگی دموکرات ها بالا ماند، در حالی که وابستگی جمهوری خواهان شروع به بهبود کرد و به ۴۳ درصد افزایش یافت.

در سه ماهه سوم شاهد کاهش هویت و گرایش دموکرات ها بودیم، از ۴۹ درصد به ۴۵ درصد، زیرا رتبه بایدن شروع به افت کرد، در حالی که هیچ تغییر معناداری در وابستگی به جمهوری خواهان وجود نداشت.

در سه ماهه چهارم، با رشد جمهوری خواهان از ۴۴ درصد به ۴۷ درصد، حمایت از احزاب تغییر کرد و وابستگی دموکرات ها از ۴۵ درصد به ۴۲ درصد کاهش یافت. این تغییرات سه ماهه چهارم با عملکرد قوی جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۱، از جمله پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات فرمانداری ویرجینیا و ناراحتی تقریبی از فرماندار فعلی دموکرات در نیوجرسی، مصادف شد. بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ هر دو ایالت را برد.

با این حال، مزیت جمهوری خواهان ممکن است در حال کاهش باشد، زیرا آخرین تخمین ماهانه گالوپ، از دسامبر، دو حزب را تقریباً هم سطح نشان داد، ۴۶ درصد جمهوری خواه/ متمایل به این حزب و ۴۴ درصد گرایش دموکرات یا متمایل به آنها.

مستقل ها بزرگترین گروه سیاسی در آمریکا

صرف نظر از اینکه کدام حزب توانایی جذب مستقلان را دارد، در طول سه دهه گذشته، انتخابات ریاست جمهوری به طور کلی رقابتی بوده و متناسب با کنترل احزاب بر مجلس نمایندگان و سنا، تغییر کرده است. این تا حدی به این دلیل است که هیچ یک از احزاب نمی توانند سهم بسیار بالایی از حامیان اصلی را در مقایسه با آنهایی که ابتدا خود را مستقل معرفی می کنند، به دست آورند.

به طور کلی در سال ۲۰۲۱، به طور متوسط ​​۲۹ درصد از آمریکایی ها به عنوان دموکرات، ۲۷ درصد به عنوان جمهوری خواه و ۴۲ درصد به عنوان مستقل شناخته شده اند. نسبت تقریباً مساوی از مستقلان به حزب دموکرات (۱۷%) و حزب جمهوری خواه (۱۶%) متمایل شدند.

روند گسترده تر به سمت افزایش سهم مستقلان سیاسی در دهه گذشته واضح بوده است، به طوری که آمریکایی های بیشتری نسبت به اواخر دهه ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ خود را مستقل می دانند. حداقل از سال ۲۰۱۱ به جز سال های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، چهار نفر از هر ۱۰ آمریکایی خود را مستقل می دانند در حالیکه پیش از سال ۲۰۱۱، شناسایی مستقلان هرگز به ۴۰ درصد نرسیده بود.

احتمال از دست رفتن اکثریت دموکرات ها در کنگره

سال ۲۰۲۱ پس از سال ۲۰۲۰ یک سال پر حادثه سیاسی است که شاهد تغییرات عمده در گرایش های حزبی نیز بود. در اوایل سال ۲۰۲۱، قدرت دموکرات ها به سطوحی رسید که تقریباً در یک دهه گذشته مشاهده نشده بود. در سه ماهه سوم، با کاهش محبوبیت عملکردی بایدن، این دستاوردهای دموکرات ها از بین رفت.

بادهای سیاسی همچنان در سه ماهه چهارم برای جمهوری خواهان مساعدتر شد و به حزب جمهوریخواه برتری‌ای داد که در ۲۵ سال گذشته به دست نیاورده بودند.

با توجه به اهمیت کنترل مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میان دوره ای امسال، گرایش های حزبی، شاخصی کلیدی خواهد بود که نشان می دهد کدام حزب برای کسب اکثریت در کنگره بعدی، موقعیت بهتری خواهد داشت.

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ افغانستان دونالد ترامپ موسسه گالوپ جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ حزب دموکرات آمریکا حزب جمهوری خواه آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ افغانستان دونالد ترامپ موسسه گالوپ جو بایدن حزب جمهوری خواه انتخابات ۲۰۲۰ جمهوری خواهان ایالات متحده دموکرات ها سه ماهه سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت