Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرد سنگاپوری که از خریداران ماسک کلاهبرداری کرده بود تا هزینه عروسی اش با زن مورد علاقه خود را تامین کند شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از یاهو، مردی که هفت نفر را به صورت آنلاین فریب داده  تا به آنها ماسک بفروشد به جای تحویل ماسکها پول واریزی را که به او منتقل شده بود را برداشته و بدون تحویل محموله های ماسک با نامزدش فرار کرده بود تا در جایی دور افتاده با او مراسم عروسی اش را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اطلاعات پلیس سنگاپور نشان میدهد متهم "ذوالهیلمی عارف"، 23 ساله، روز گذشته توسط ماموران پلیس شناسایی و بازداشت شد.
این مرد پس از دستگیری به اتهامات خود اعتراف کرده و به یکسال و دو ماه زندان محکوم شد.
به گزارش پلیس Zulhilmi، سنگاپوری، یک حساب کاربری با نام کاربری "Xaviertan556" در Carousell، یک پلت فرم بازار آنلاین سنگاپور ، راه اندازی کرده بود تا بتواند راحت تر کلاهبرداری خود را انجام دهد. او یک لیست تبلیغاتی با عنوان "ماسک های جراحی سه لایه و ماسک های N95" برای فروش به قیمت 15 دلار برای یک جعبه 50 عددی در 21 فوریه 2020 ایجاد کرده بود تا مشتریان آنلاین از او خرید کنند. با توجه به همه گیری کرونا تقاضا برای ماسک در سنگاپور به دلیل ترس از ویروس کرونا و عرضه نسبتاً محدود ماسک افزایش یافته بود از این رو تعداد سفارش های او افزایش یافته و "عارف" پس از واریز پولها با همسر آینده اش فرار کرده و ماسک ها را تحویل مشتریان نداده بود.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی، گفت: با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن این کارت‌ مشخص می شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • کشف یک دستگاه خودرو پژو مسروقه
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان