Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی خواست به مردم افغانستان کمک کنند و دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع، ملا محمد حسن آخند، نخست وزیر دولت موقت طالبان در نشست «اقتصاد افغانستان تاکید کرد: کمک‌های کوتاه مدت راه‌حل نیست ما باید تلاش کنیم تا راه‌هایی برای حل بنیادی مشکلات پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با  فاسد خواندن دولت سابق افعانستان، به رهبری اشرف غنی، گفت: دنیا از او و حکومتش دفاع می‌کرد، اما حالا که دامنه‌ فساد از افعانستان برچیده شده، چه دلیلی وجود دارد که دنیا افعانستان را به رسمیت نمی‌شناسد؟

آخند گفت که حکومت تازه در افغانستان امنیت سراسری را تامین و فساد را از بین برده است؛ اما وضعیت بد اقتصادی مردم به‌ علت محدودیت‌ها و اسنداد دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا پیش آمده است.

وی در ادامه گفت: امنیت در افغانستان تامین شده‌ است و از نهادهای خارجی می‌خواهیم که بیایند و در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنان افزود که کشورهای اسلامی، باید در به‌رسمیت شناختن طالبان پیش‌قدم شوند.

‏مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ طالبان نیز در این نشست با درخواستب رای آزادسازی دارایی‌های افغانستان گفت که سیاست اقتصاد محور طالبان این است که باب جدیدی از روابط میان افغانستان و جهان گشوده شود.

وی تصریح کرد افغانستان پس از این کانون تفاهم و نقطه‌ وصل در عرصه‌ اقتصاد است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان

طالبان در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی افغانستان که در شهر چاریکار تحت عنوان «عالیست افغانیست» برگزار شد، مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرارو، جنگجویان طالبان تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، بار‌ها از این مین‌ها برای انفجار دادن پل‌ها، جاده‌ها و هدف قرار دادن خودرو‌های نظامی استفاده‌کردند. مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سلاح‌های این گروه و همچنین عامل مرگ صد‌ها غیرنظامی در افغانستان دانسته می‌شود.

در اطلاعیه شهرداری طالبان در چاریکار که روز سه‌شنبه، ۲۸ حمل منتشر شد، آمده‌ است که این نمایشگاه برای سه روز برگزار شد و شرکت‌های تولیدی، بازرگانان و کشاورزان از ولایت‌های کاپیسا، پنجشیر، کابل، بامیان و قندهار محصولاتی را که در داخل افغانستان تولید می‌شوند به نمایش گذاشتند.

در اطلاعیه همچنین آمده‌است که لباس‌های دست‌دوز، غذا‌های محلی و صنایع دستی از جمله محصولاتی‌اند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند.

یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به طالبان اختصاص یافته‌است که روی میز آن سه عدد مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای به نمایش گذاشته شده‌ است.

شهرداری طالبان با انتشار عکسی از غرفه مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای نوشت پس از سلطه این گروه بر افغانستان، این نخستین نمایشگاه محصولات داخلی در شهر چاریکار است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان
  • هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد