Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: هیچوقت در زمینه موادمخدر از جامعه و مدیران حساسیت زدایی نشود و همیشه مدیران و جامعه باید نسبت به این مهم حساس باشند.

بهروز اکرمی روز چهارشنبه ۲۹ دی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اظهار کرد: استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی  وشورای آموزش و پرورش قطعا دغدغه دانش آموزان و آموزش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش یک ساختمان مخروبه درحال تخریب دارد که هیچ استفاده ای از آن نمی شود، این مکان ها متعلق به کشور و مردم اراک و استان هستند و باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: باید مقداری نگاه خود را وسیع تر کنیم تا بتوان مشکل را حل کرد، شهرداری بازسازی این مکان را انجام دهد و به مدت دوسال در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد و بعد از آن مجددا به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: معتادان متجاهر که در سطح شهر تردد دارند برای تمامی شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند و ضرورت دارد که در کوتاهترین زمان ممکن این مسئله هم ساماندهی شود.

اکرمی اضافه کرد: شهرستان هایی که در زمینه پیشگیری از مواد مخدر عملکرد خوبی نداشته اند از سوی فرمانداران بررسی شوند.

وی ادامه داد: یکی از آسیب های جدی در حوزه های مواد مخدر، این است که مردم و مدیران ذیربط با موادمخدر کنار بیایند، اگر جامعه ای پذیرفت که در زمینه پیشگیری از مواد مخدر نمی توان کاری کرد مطمئن باشید که مواد مخدر چیره خواهد شد و جامعه را به سمت بدی خواهد کشید.

اکرمی ادامه داد: هیچوقت در زمینه موادمخدر از جامعه و مدیران حساسیت زدایی نشود و همیشه مدیران و جامعه باید نسبت به این مهم حساس باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تاکید کرد: آموزش یکی از راه های پیشگیری است اما همه راه های پیشگیری آموزش نیست. در راستای مقابله و مبارزه با موادمخدر تمام دستگاه ها باید پای کار باشند و تنها یک یا دو دستگاه نمی توانند این مهم را انجام دهند.

اکرمی اضافه کرد: اگر به هر دلیلی نتوانیم جامعه را در حوزه مواد مخدر کنترل کنیم با شکست مواجه خواهیم شد لذا دبیرخانه باید جامعه را مرتبا در حوزه مواد مخدر رصد کند.

فرماندار اراک هم در ادامه این نشست گفت: جمع‌آوری معتادین در استان مرکزی انجام می‌شود اما هنوز یک مرکز برای جمع‌آوری کامل این افراد وجود ندارد.

امیر هادی افزود: تامین مرکز ماده ۱۶، وظیفه ما در شهرستان نیست، اما با توجه به اهمیت موضوع و آمار معتاد متجاهر در اراک و اثرگذاری این افراد در سرقت‌های خرد و سایر آسیب‌ها، احساس مسئولیت کرده و به این مهم ورود کردیم. تامین مکان ماده ۱۶، یک بار برای همیشه در استان مرکزی حل شود چراکه وجود یک معتاد در جامعه اسیب های زیادی دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی ساختمان‌های بلااستفاده دارند که چون اموال آنهاست نمی‌خواهند از آن استفاده دیگری شود که این موضوع مصداقی از خودتحریمی است.

فرماندار اراک با تاکید بر اینکه نیازمند همگرایی هستیم گفت: این مهم دغدغه قدیمی در استان است و  همه احساس نیاز می کنند و استاندار هم بر حل این موضوع تاکید دارند.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز گفت: تجهیز خودروهای پلیس موادمخدر در دستور کار است.

احمد ملک حسینی افزود: در حوزه تخلف عطاری ها با هیچکس تعارف نداریم و اگر تخلفی صورت گیرد برخورد لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر استان مرکزی استاندار مرکزی استان مرکزی مبارزه با مواد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسرهای آلرژی در زیباترین فصل سال!

  با تمام اینها او کرونا نداردوسرما هم نخورده است؛بلکه حساسیت فصلی دارد! حتما شما هم آدم‌هایی را دیدید که شاید ده‌ها بار پشت سر هم عطسه بزنند. سوزش چشم، آبریزش بینی،خستگی وعلائمی شبیه به سرماخوردگی ممکن است برای افراد ناآشنا به آلرژی‌ها و حساسیت‌های فصلی این ذهنیت را ایجاد کند که با فردی بیمار مواجهند. اما اگر در فصل بهار با این علائم مواجه شدید یا با فردی که چنین علائمی را دارد، روبه‌رو شدید، زیاد نگران نباشید؛ چراکه احتمالا شما هم با یک حساسیت فصلی مواجهید!

بهار و آلرژی‌اش 
فصل بهار همان‌قدر که زیبا، دل‌انگیز و رویایی است، می‌تواند برای بعضی از افراد به کابوس تبدیل شود. افرادی که به گرد گل‌ها و گیاهان آلرژی دارند در این فصل به واسطه گرده‌افشانی گل‌ها وگیاهان چندان حال وروزخوبی ندارندوعلائمی شبیه سرماخوردگی و حتی برخی اوقات علائم شدیدتر پیدا می‌کنند. طبق آمارها در حدود یک‌پنجم افراد به‌نوعی از آلرژی مبتلا هستند و حدود ۸ درصد جمعیت عادی دچار آلرژی فصلی است. عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش گلو، بروز قرمزی روی پوست، تنگی نفس و سایر علائم در همه ساعات شبانه‌روز با شدت و ضعف همراه فرد مبتلا هستند.

شما بیمار نیستید!
اگر ما نمی‌توانیم به‌راحتی نفس عمیق بکشیم، یا شب‌ها دچار سرفه می‌شویم، آبریزش بینی و گاهی چرک بینی به سراغ‌مان آمده، چشمان‌مان می‌خارد، شاید یکی از علل آن آلرژی باشد. اگر ما در زمان‌های خاصی از سال، عطسه و سرفه‌ خشک (سرفه‌ بدون خلط) داریم یا دچار خارش بینی، خارش چشم و آبریزش بینی می‌شویم، ممکن است بدین معنا باشد که دچار حساسیت فصلی شده‌ایم. گرده‌ گل‌ها، درختان و علوفه شایع‌ترین عوامل حساسیت فصلی هستند. در مواجهه با حساسیت فصلی و آلرژی خیلی وقت‌ها لازم است به پزشک مراجعه کرده و از داروهایی که دکتر برای‌مان تجویز می‌کند، استفاده کنیم تا بتوانیم کیفیت زندگی بهتری را در فصل‌های آلرژی‌زا تجربه کنیم. با وجود این با برخی تغییرات کوچک درسبک زندگی‌مان هم می‌توانیم تاحد زیادی حساسیت‌های فصلی را کنترل کنیم. 

علت و علائم آلرژی فصلی 
وقتی موادی مانند گرده گیاهان وارد بدن ما می‌شوند، قرار نیست دستگاه ایمنی ما واکنش نشان دهد؛ زیرا این مواد خطری برای بدن ندارند اما در برخی افراد حساسیت بالای دستگاه ایمنی، باعث تحریک و واکنش نسبت به این مواد بدون خطر می‌شود. این واکنش التهابی، مجموعه‌ای از علائم را در بدن ایجاد می‌کند که به آن آلرژی می‌گوییم. حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی مانند دیگر حساسیت‌ها زمانی بروز می‌کند که سیستم ایمنی بدن در مقابل برخی عوامل موجود در محیط اطراف حساس شده و واکنش نشان می‌دهد. غالبا این حساسیت‌ها مشکل خاصی ایجاد نمی‌کنند.

راهکارهایی برای زندگی مسالمت‌آمیز با حساسیت فصلی 

۱- استفاده از ماسک

وقتی از خانه خارج می‌شویم یا در خانه مشغول استفاده ازجاروبرقی هستیم، باید ازماسک استفاده کنیم.ماسک N۹۵  بهترین ماسک برای این مورد است. این ماسک ازعبور۹۵درصد از ذرات معلق در هوا از جمله گرده‌های گیاهان پیشگیری می‌کند.
 
۲- دوری از محیط‌های آلرژی‌زا
افراد مبتلابه آلرژی بایدبپذیرندکه نمی‌توانندمانند افراد عادی درفصل بهار به دشت وصحرا ومکان‌هایی که گرده‌های گل‌ها و گیاهان زیاد هستند، بروند و از حضور در این محیط‌ها لذت ببرند. حضور در چنین فضایی به معنی آن است که باید عطسه‌ها و سرفه‌های ناشی از ورود این گرده‌ها به مجاری تنفسی‌مان را تحمل کنیم. 
 
۳- تغذیه سالم
تردیدی نیست که تغذیه سالم برای سلامت بدن ضرورت دارد.جالب است بدانید در پژوهش‌های پزشکی مشخص شده مصرف غذاهای مفید مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و مغزیجات مانند بادام در مجموع باعث کنترل بهتر علائم آلرژی می‌شوند.
 
۴- شست‌وشوی گلو و بینی
وقتی مواد آلرژی‌زا به مخاط بینی یا گلو می‌چسبند،مدتی طول می‌کشد تا واکنش دستگاه ایمنی بدن ما را تحریک کنند وعلائم آلرژی ظاهر شوند. شست‌وشوی گلو (غرغره) و شست‌وشوی بینی با محلول نمکی(سرم شست‌وشو) می‌تواند با کاهش تعداد این عوامل در مخاط حلق و بینی، به کاهش علائم آلرژی منجر شود. برای افراد مبتلا به آلرژی، به‌ویژه شست‌وشوی بینی و گلو هنگام ورود به خانه توصیه می‌شود.
 
۵- نوشیدن مایعات فراوان
آلرژی باعث تحریک مخاط و تولید ترشحات بیشتر در بینی و پشت حلق می‌شود. نوشیدن آب و آبمیوه‌ بیشتر باعث رقیق‌شدن و دفع راحت‌تر این ترشحات می‌شود.مایعات گرم مانند چای و سوپ یا بخور گرم نیز می‌تواند در این مورد مفید باشد.
 
۶- دوری از شوینده‌های شیمیایی و مواد آلرژی‌زا
وجود مواد شیمیایی قوی، به‌ویژه شوینده‌های قدرتمند در خانه می‌تواند مخاط بینی راآزرده کرده و علائم آلرژی را بیشتر کند. برای ما مبتلایان به آلرژی، شاید تهیه محلول‌های شوینده خانگی با مقداری سرکه یا جوش شیرین نسبت به مواد شوینده تجاری موجود در فروشگاه‌ها بهتر باشد.
 
۷- استعمال دخانیات ممنوع
هرگونه آلودگی هوا از جمله دود قلیان وسیگار، علائم آلرژی فصلی را وخیم‌تر می‌کند.دود دخانیات، آبریزش و خارش بینی و چشم را تحت تاثیر منفی خود قرارمی‌دهد.حتی گاهی اسپری‌ها مانند اسپری عطریا دود ناشی ازشومینه نیز علائم آلرژی ما را تشدید می‌کند.با رعایت این نکات کوچک شایدآلرژی شما به‌طور کامل درمان نشود اما اطمینان داشته باشید علائم شما کنترل می‌شود و می‌توانید از زیبایی‌های فصل بهار لذت ببرید. 

دیگر خبرها

  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد
  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه در این شهر
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • دردسرهای آلرژی در زیباترین فصل سال!
  • کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر در بزرگراه آزادگان
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم حشیش از منزل ۲ متهم در فلاورجان