Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:57:22 GMT

آلودگی هوای تهران غیر قابل حل نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۳۳۱۲

آلودگی هوای تهران غیر قابل حل نیست

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: آلودگی هوای تهران غیر قابل حل نیست بلکه تنها نیازمند اراده ملی و اقدام هماهنگ حاکمیت و مشارکت شهروندان است.

به گزارش ایسنا شینا انصاری در همایش تخصصی روز ملی هوای پاک که در منطقه ٤ برگزار شد، با اشاره به نامگذاری ٢٩ دی ماه به عنوان روز "ملی هوای پاک" در فصل سرد سال که با پدیده اینورژن مواجه هستیم، گفت: همه ما انسان‌ها برای داشتن زندگی سالم و با کیفیت به هوای سالم و پاک نیاز داریم و ٢٩ دی ماه روز ملی هوای پاک، تلنگری است در راستای اقدام برای هماهنگی تلاش‌های ملی و حرکت در چارچوب اسناد بالادستی برای داشتن هوایی پاک که به سلامت شهرها منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به قانون هوای پاک مصوب سال ١٣٩٦ مجلس شورای اسلامی که در ٣٤ ماده تکالیف همه دستگاه‌ها را در موضوع آلودگی هوا مشخص کرده است، اظهارکرد: موضوع آلودگی هوا در قوانین برنامه‌ای کشور از برنامه سوم تا برنامه ششم احکام مشخصی داشته است و دارد که معتقدم اگر در این سال‌ها به آنچه در قانون و آیین نامه‌های اجرایی تکلیف شده با جدیت عمل می‌شد، امروز وضعیت هوای تهران بهتر بود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات موثری که طی سالیان گذشته در خصوص کاهش و مدیریت آلودگی هوا انجام شده است، گفت: حذف سرب از سوخت، بهبود نسبی حمل و نقل عمومی، ارتقای استاندارد خودرو طی دو دهه منجر به حذف آلاینده شاخص منواکسید کربن شده است به‌طوری‌که امروز آلاینده شاخص آلودگی هوا ذرات معلق کمتر از ٢.٥ میکرون است.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، انصاری با تاکید بر ضرورت عزم و اراده ملی برای کاهش آلودگی هوای تهران و کلانشهرها یادآور شد: اگر دستگاه‌ها به‌صورت هماهنگ در اجرای قانون هوای پاک طی این سالها حرکت می‌کردند، حتما شرایط بهتری از هوای تهران را شاهد بودیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز هوای پاک اداره کل محیط زیست شهرداری تهران آلودگی هوا هوای تهران آلودگی هوا هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۵ روز هوای قابل قبول داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای تهران در آخرین روز فروردین
  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امروز هوای تهران پاک است