Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: شهردار منطقه 2 در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران که با حضور نمایندگان سازمان و نهادهای مختلف برگزار شد گفت: «باتوجه به اهمیت پیشگیری و مقابله با بحران لازم است که مشارکت سازمان‌های اجرایی برای خدمات رسانی در زمان بحران افزایش یابد و امکانات با توجه به وسعت منطقه و جمعیت ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«مهدی صالحی» درباره وجود تنها 9 ایستگاه آتش نشانی در تکه دوم پایتخت گفت: «برای رفع کمبودها، 2 ایستگاه در محدوده های ایوانک و جلال آل احمد پیش بینی شده است که ایستگاه ایوانک در حاشیه سرای محله خواهد بود. در محدوده بزرگراه جلال آل احمد هم پیشنهادهایی به سازمان آتش نشانی داده است.»

او با تایید این موضوع که وجود 5 پایگاه اورژانس برای منطقه 2 کافی نیست و نبود پایگاه هلال احمر در منطقه می تواند تاثیرات منفی داشته باشد گفت: «باید با تعامل بیشتر زمینه حضور این نهادها و خدمات شان گسترش یابد. چون ارتقای ایمنی اولویت ماست. در همین زمینه هم بررسی ها به زودی شروع می‌شود.»

ارتقای ایمنی مراکز درمانی

صالحی درباره مشکلات مراکز درمانی مانند بیمارستان میلاد(وجود ترافیک سنگین در اطراف آن و نبود دسترسی جداگانه برای خدمات رسانی در بحران) و وضعیت نامناسب فضای سبز و آسفالت و تاسیسات بیمارستان مدرس گفت: «همه این مشکلات بررسی و به زودی  رفع خواهد شد.»

از ساختمان های ناایمن تا گودهای پرخطر

شهردار منطقه 2 با اشاره به تاکید سازمان آتش نشانی بر وجود ساختمان های ناایمن و لزوم اخطار به 10 ساختمان در محله‌های مختلف گفت: «با توجه به تشکیل کمیته ساختمان‌های ناایمن، بررسی‌ها صورت می‌گیرد. چون در منطقه 2 نسبت به بسیاری از مناطق تعداد ساختمان‌ها ناایمن بالا نیست و در صورت فعالیت‌های به موقع از بروز حوادث جلوگیری خواهد شد.»

او با تاکید به نظارت بر گودهای پرخطر هم گفت: «احتمال بروز حادثه با توجه به گذشت سال‌های متوالی از رهاشدن گودها اجتناب ناپذیر است، چراکه خاک مناسبی ندارند. از طرفی حجم عملیات‌های عمرانی  در منطقه بالاست. بنابراین پیگیری‌های جدی در منطقه نسبت به گودبرداری‌ها و گودهای رها شده صورت می‌گیرد.»

  


 


صالحی با تاکید براینکه  تدوین برنامه هدفمند وجامع  ومشخص شدن وظایف هریک از سازمان ها باید در  نشست های فصلی  مورد توجه قرار بگیرد، گفت: با تشکیل کارگروه ، برنامه ریزی هدفمند، رفع نواقص وضعف ها و ایجاد هم افزایی بین سازمان ها می توان به نقطه مطلوب  ومورد نظر رسید.
شهردار منطقه 2 از آمادگی برای جانمایی مکانی برای استقرار پایگاه های اورژانس در محلات خبرداد وگفت: با توجه به اهمیت افزایش زیرساخت های امدادی، مدیریت شهری آمادگی همکاری برای تقویت این ظرفیت ها است.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت همراهی شهروندان در مدیریت بحران های  احتمالی ناشی از بارندگی گفت: مدیریت شهری به عنوان یکی از دستگاه های خدمات رسان، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است، اما همزمان با این اقدامات،   با ید اطلاع رسانی و آموزش نیز برنامه ریزی صورت بگیرد

کد خبر 651209 برچسب‌ها همشهری محله شهرداری هلال احمر اورژانس بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شهرداری هلال احمر اورژانس بیماری بیمارستان ساختمان ها منطقه 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف و رفع خلاف ۱۵۰۰ متر مربع اضافه طبقات ساختمان‌های منطقه ۱۹

حسین اخگر پور شهردار منطقه ۱۹ تهران با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات کنترل ساخت و ساز‌ها در ناحیه سه بیش از پیش تداوم دارد، افزود: به منظور استمرار اجرای طرح مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ناحیه سه، تذکرات، اخطار‌های شفاهی و کتبی به سازندگان ابلاغ و بنر‌های اطلاع رسانی در این خصوص در محدوده ساخت و ساز‌ها اکران شد.

 وی در خصوص کاهش طبقات مازاد به باز کردن سقف طبقه چهارم به مساحت ۲۳۸ متر مربع، باز کردن لفاف و جلوگیری از اجرای سقف ۲ ملک ۲۰۰ متری، جلوگیری از آماده سازی سقف برای بتن ریزی در دو طبقه به متراژ ۸۰۰ متر مربع، جلوگیری از احداث طبقه مازاد به مساحت ۷۰ متر مربع و جمع آوری ابزار در خیابان میرزای شمالی، کوچه‌های میخک و گیتی اشاره کرد.

وی افزود: ضمن اینکه در شهرک احمدیه خیابان موزاییک سازی نسبت به جمع آوری ابزار و جلوگیری از احداث طبقه مازاد به مساحت ۲۰۰ متر مربع اقدام شد.

اخگر پور ادامه داد: شهرداری با مالکان بنا‌هایی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد قاطعی دارد که در همین راستا طی ۴ عملیات در بزرگراه آیت الله سعیدی، خیابان سهیل شمالی و خیابان غفوری (همکار ماشین) سد معبر مصالح ساختمانی جمع آوری، ۳ عدد کرکره در شهرک سید احمد خمینی در کوچه لطفی و ۳ مورد دیوار کشی به متراژ ۳۶ متر رفع خلاف و ابزار جمع آوری شد.

به گفته این مسئول جمع آوری ۱۰ شاخه تیر آهن، جلوگیری از وقوع تخلف و آزاد سازی معبر در اسماعیل آباد، رفع خلاف دور چینی یک طبقه به مساحت ۱۵۰ متر مربع در خیابان بهشتی کوچه صاحب الزمان، جمع آوری ۵ کامیون مصالح و ماسه در خیابان‌های گل‌ها و شقایق و رفع خلاف ۴۰ متر تجاری در نعمت آباد میدان ثارالله انجام شد.

براساس این گزارش طی ۴ مرحله عملیات رفع خلاف از ساخت و ساز‌های غیر مجاز علاوه بر مدیران شهری، ۳۰ نفر از نیرو‌های شهربان و یگان حفاظت به همراه دو دستگاه لودر حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نجات بیش از هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر مازندران
  • سقوط پهپاد ارتش اوکراین در بلگورود
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • سرعت باد در منطقه سیستان افزایش می‌یابد
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد
  • انتخاب سگ‌های امدادی بر چه اساس است؟
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • ارائه خدمات ۲ هزار امدادگر به مسافران نوروزی مازندران
  • حذف و رفع خلاف ۱۵۰۰ متر مربع اضافه طبقات ساختمان‌های منطقه ۱۹