Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه اردو زبان «نایی بات» همزمان با بازدید و نشست‌های مفصل سفیر پاکستان در ایران از نوار مرزی دو کشور و جلسات مرزی در ایالت بلوچستان با حضور مسوولان دولتی و نظامی این ایالت، در سرمقاله امروز خود بر لزوم تقویت مراکز تجاری در امتداد مرزهای مشترک دو کشور همسایه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سرمقاله آمده است: "مطهر نیاز رانا" دبیرکل ایالت بلوچستان طی سفر به شهر مرزی تفتان در مجاورت گذرگاه میرجاوه ایران، از نقاط مختلف مرزی بازدید کرد. وی طی گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مرز تفتان از نظر رفت و آمد و فعالیت های تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و با تلاش دولت های فدرال و ایالتی تمامی تسهیلات تجاری لازم در اختیار مردم و تجار محلی قرار می دهد، گفت: در راستای چشم انداز نخست وزیر پاکستان و سروزیر بلوچستان، گام هایی بر اساس اولویت برای توسعه بیشتر مرز تفتان و رفع مشکلات و معضلات پیش روی تجارت با جمهوری اسلامی ایران برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات تجاری در تفتان برای مردم و جامعه بازرگانی باید افزایش یابد و پایانه های گمرکی نیز راه اندازی شود. به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به زائران پاکستانی در مسیر عزیمت به ایران و اهالی مسائل مرتفع خواهد شد.

روزنامه نایی بات در سرمقاله خود افزود: تفتان در حال حاضر بزرگترین مرکز تجارت با ایران در مرز مشترک دو همسایه است. روزانه صدها وسیله نقلیه از اینجا عبور می کنند. اما این شهر فاقد امکانات اولیه و یا زیرساخت‌های قوی است.

این روزنامه به دولت پاکستان توصیه کرد که باید برای مرتفع سازی مسائل با مسئولان ایرانی هماهنگ باشد. اشتغال مردم دو کشور از طریق بازارچه های مرزی باید ادامه پیدا کند. 

نایی بات نوشت: به غیر از تفتان، امرار معاش و اشتغال چند شهر ایالت بلوچستان تا بندر گوادر در گروی تجارت با ایران است، از این رو از مسئولان ذیربط درخواست می شود برای افزایش تجارت با ایران در تفتان و راه اندازی بازارچه های کوچک تا گوادر گام عملی بردارند.

اول اردیبهشت امسال (اواسط آوریل ۲۰۲۱) با سفر وزیر امور خارجه پاکستان به کشورمان، تهران و اسلام‌آباد تفاهمنامه توسعه تجارت و گشایش گذرگاه‌های مرزی را امضا کردند و همان روز سومین گذرگاه رسمی مشترک دو کشور در منطقه «مند»  (پاکستان) و «پیشین»  (ایران) با حضور مقامات دو کشور افتتاح شد.

فعال‌سازی بازارچه‌های مشترک مرزی و گشایش دو گذرگاه جدید دیگر میان ایران و پاکستان دستور کار دولت‌های دو کشور در سال جدید میلادی به حساب می‌آید، رویدادی که از سوی نهادهای تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان مورد ستایش قرار گرفته و همگان بر لزوم توسعه این همکاری‌ها تاکید می‌کنند.

برچسب‌ها پاکستان تجارت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان تجارت ایران پاکستان تجارت ایران تجارت با ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا