Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:01:15 GMT

کرمانشاه یخ زد؛ دمای همه شهرهای استان زیرصفر رفت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۳۸۲۵

کرمانشاه یخ زد؛ دمای همه شهرهای استان زیرصفر رفت

«علی‌محمد زوراوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سردترین منطقه استان طی شب گذشته سنقروکلیایی با دمای ۲۰.۴ درجه زیر صفر بود و اسلام آبادغرب با ۱۸.۶ درجه و روانسر با ۱۸ درجه سانتی گراد زیر صفر دیگر نقاطی بودند که شب سردی پشت سر گذاشتند. 

وی ادامه داد: گواور با دمای ۱۷ درجه زیرصفر، کوزران ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درجه و گهواره و حمیل هم با حدود ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر از سردترین نقاط استان در سه شنبه شب بودند.

زوراوند با بیان اینکه کنگاور، سرارود، جوانرود، صحنه، هرسین، ثلاث باباجانی و کرندغرب نیز دمای بین ۱۱ تا ۱۴ درجه زیر صفر را تجربه کردند، افزود: دمای هوای شهر کرمانشاه نیز به ۱۱.۳ درجه زیر صفر رسید.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاسته شدن شدت سرما در مناطق مختلف طی امروز (چهارشنبه)، گفت: پیش‌بینی می شود دمای روزانه حدود چهار تا پنج درجه نسبت به روز قبل و هشت تا ۱۰ درجه دمای شبانه افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به جو استان، گفت: انتظار می رود فعالیت این سامانه امشب و فردا (پنجشنبه) باشد و بیشتر هم نیمه غربی را در برخواهد گرفت و عمدتا بارش ها به صورت برف خواهد بود.

زوراوند خاطرنشان کرد: ورود این سامانه بارشی که با جریان هوای سرد همراه خواهد بود مجددا باعث کاهش شدید دمای هوا خواهد شد به گونه ای که پنجشنبه و جمعه هفته جاری دمای روزانه چند شهر استان از جمله کرمانشاه نیز به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در روزهای یاد شده پیش‌بینی می شود دمای هوای شبانه مناطق گرمسیری بین ۲ تا ۵ درجه، مناطق معتدل بین ۱۰ تا ۱۴ درجه و مناطق سردسیر هم بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر برسد.

وی یادآوری کرد: دمای شبانه اکثر شهرهای استان تا اواسط هفته آینده همچنین زیر صفر درجه خواهد بود و تنها مناطق گرمسیری دمای آن ها به بالای صفر می رسد.

زوراوند در پایان گفت: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت به پنج درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به چهار درجه زیر صفر خواهد رسید.

برچسب‌ها بارش برف کرمانشاه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف کرمانشاه سازمان هواشناسی بارش برف کرمانشاه سازمان هواشناسی درجه زیر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان