Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بیش از ۱۵۰ دوچرخه سوار زن و مرد با شرکت در این همایش مسیر گلزار شهدای گمنام واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی تا میدان بسیج این شهر را رکاب زدند.

این همایش با حضور علاقمندان به دوچرخه‌سواری با همکاری شهرداری و شورای شهر، هیات‌های دوچرخه سواری و ورزش‌های همگانی، اداره حفاظت محیط زیست و موسسه سبزگامان بسکی برای ششمین سال متوالی با هدف ترویج فرهنگ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا با شعار " هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی" برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور جمعیت قابل توجهی از زنان و مردان به همراه کودکان در حال رکاب‌زنی برای گذراندن ساعاتی مفرح در هوای زمستانی صحنه‌های زیبایی را در همایش امروز خلق کرد و در پایان به قید قرعه به تعدادی از دوچرخه‌سواران جوایزی اهدا شد.

سیدعلی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس در این مراسم نقش دوچرخه را در کاهش بار ترافیکی محسوس دانست و گفت: تلاش داریم برنامه‌های این چنینی برای افزایش نشاط اجتماعی بیش از گذشته در این شهر برگزار شود. 

به گفته نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی گنبدکاووس، برگزای همایش دوچرخه‌سواری امروز بخشی از برنامه‌های حمایتی ورزشکاران از پویش پهلوان تالاب به‌حساب می‌آید.

مریم سعیدی افزود: با نصب بنر و پوسترهای مختلف در مسیر دوچرخه‌سواری افراد شرکت کننده به عنوان جامعه هدف ورزش‌های همگانی نسبت به اهمیت تالاب‌های بین المللی کشور از جمله تالاب‌های آلاگل، آجی‌گل و آلماگل آشنا شدند.

وی اظهارداشت: با هماهنگی هیات ورزش‌های همگانی گلستان ورزشکاران علاقمند از تمام شهرستان‌های استان می‌توانند تا پایان بهمن ماه ساعاتی از تمرینات ورزشی خود را در حاشیه تالاب‌های گنبدکاووس انجام دهند و فیلم آن را ضبط و ارسال کنند.

سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس با عمق تقریبی ۲ تا چهار متر، در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که در این بین تالاب آلاگل حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارند.

همچنین یکی دیگر از مناسبت‌های برگزاری همایش امروز گرامیداشت نودمین زادروز غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران بود و در ادامه موسسه سبزگامان بسکی از تمام شهروندان و دوستداران محیط زیست دعوت کرد تا به همین مناسب در مراسم مجازی بزرگداشت بسکی در روز جمعه شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعلی بسکی معروف به پدر طبیعت و محیط زیست ایران متولد ماه بهمن سال ۱۳۱۰ در سبزوار و یکی از هواداران برجسته محیط زیست بود که بامداد ۲۳ مرداد سال ۹۸ پس از یک دوره بیماری در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

وی پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۴۵ در رشته جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد.

دکتر بسکی در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تاسیس کرد اما در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست نمود.

وی درچند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد که راه‌اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست از آن جمله است.

تاسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تاسیس مدرسه تیزهوشان و نیز خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف ۶ باب منزل مسکونی در مشهد از دیگر فعالیت‌های نوعدوستانه این پزشک طرفدار طبیعت است.

برچسب‌ها گنبدکاووس فدراسیون دوچرخه سواری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس فدراسیون دوچرخه سواری گلستان گنبدکاووس فدراسیون دوچرخه سواری گلستان ورزش های همگانی دوچرخه سواری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی بارش‌های خوب و سیلابی شدن رودخانه سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است تا از پرندگان مهاجر و بومی میزبانی کند.

 رحیم عبدالکریمی با بیان اینکه از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اهالی روستای قره گل بوکان نیز در کنار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی پای کار آمدند و  در این باره کمال بادی عضو شورای روستای قره گل از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانال‌های ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد.

تالاب قره گُل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستایی به همین نام این روز‌ها یکی از مقاصد طبیعت گردی علاقمندان محیط زیست و گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها