Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از آتش نشانان تهرانی در اعتراض به سختی کار، مشکلات معیشتی و شرایط نامناسب کاری مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش ایمنا، جمعی از آتش‌نشانان تهرانی صبح امروز _چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه_ در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند؛ این تجمع کنندگان پلاکاردهایی با موضوع مشکلات معیشتی و مسکن و با عناوین «سختی کار حق ماست، حاصل دست رنج ماست» و «شورای انقلابی، حمایت حمایت» در دست داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تجمع کنندگان که لباس آتش نشانی به تن داشت، درباره علت تجمع امروز آتش نشانان گفت: به دلیل مشکل معیشتی و شغلی، این تعداد از آتش نشانان امروز اینجا تجمع کرده‌اند و خواستار حق و حقوق کاملاً قانونی‌شان هستند.

وی با بیان اینکه ساده‌ترین مسئله، موضوع سختی کار آتش‌نشان‌های تهران است، افزود: کار آتش نشان‌ها هنوز جز مشاغل سخت محسوب نمی‌شود و موجب شده هزینه‌هایی که به عنوان حق و حقوق باید به آتش نشان‌ها بدهند، به طور کامل و احسن پرداخت نشود.

این معترض خاطرنشان کرد: حقوق پایه‌ای که برای آتش نشانان تهران بزرگ در نظر گرفته‌اند، با توجه به اینکه در یک کلانشهر بزرگ هستیم و با تورم فعلی و افزایش قیمت‌های لحظه‌ای، واقعاً ناچیز است و مسئولان حقوقی را که در شأن آتش نشانان باشد هنوز به آن‌ها اختصاص نداده‌اند.

وی ادامه داد: میانگین دریافتی آتش نشان‌های تهران بین هشت و نیم تا نه و نیم میلیون تومان است که به نسبت مشاغل دیگر که حقوق‌های دوازده یا سیزده تومانی دارند، این حقوق کم است و در حق آتش نشان‌ها با این فشار کاری و استرس ظلم می‌شود.

این آتش نشان گفت: اکثر کارکنان آتش نشانی تهرانی در حومه تهران ساکن هستند و این خود معضل بزرگی است؛ در واقع این یک آسیب اجتماعی است که نیروهای آتش‌نشان خارج از تهران سکونت می‌کنند و به وقت ضرورت نمی‌توان از این نیروها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: حتی با وجود مدیرعاملی که احساس می‌کردیم از جنس آتش‌نشان‌ها است و خوشحال بودیم کسی از جنس آتش نشان‌ها به عنوان مدیرعامل سازمان منصوب شده است، اما متأسفانه در این چهار سالی که ایشان در این منصب بوده‌اند، اقدامی برای آتش نشانان انجام نداده‌اند.

یکی دیگر از آتش نشانان که در این تجمع حضور داشت، در ارتباط با وضعیت حقوقی آتش نشانان شهر تهران، گفت: حقوق آتش‌نشانان در اسلام شهر و کرج بیشتر از حقوق آتش‌نشانان در تهران است. با کمترین حقوق سر می‌کنیم. حقوق مدیران بماند که بالا است. مشکل مسکن هم از مهم‌ترین خواسته ماست. من خودم با ۱۰ یا ۱۱ سال کار در تهران مستأجر هستم و حقوقم در حدود هفت میلیون تومان است.

آتش نشان دیگری که به همراه همسرش پلاکاردی با عنوان «مسکن» به دست گرفته بودند، تصریح کرد: «به علت بار گرانی مسکن اکثر آتش نشان‌ها از شهرهای اطراف، حتی از قزوین و بومهن هم به اینجا می‌آیند و نمی‌توانند در تهران ساکن باشند.»

وی ادامه داد: تورم به حدی شده که آتش نشان‌ها حقوقشان را که می‌گیرند تا دهم ماه هم کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهند و بعد از آن مسافرکشی می‌کنند و شغل دوم دارند. در صورتی که باید تمام فکر ما معطوف به کارمان باشد اما اصلاً انگیزه‌ای برای نیروها نمانده است. طوری شده است که همه قبلاً عرق این را داشتیم که ۳۰ سال اینجا خدمت کنیم، اما الان به شکلی شده است که همه دوست دارند سر بیست سال از این شغل بیرون بیایند. بی‌انگیزگی آتش نشان‌ها باعث شده وقتی فرمانده‌ای از عملکردشان سوال می‌کنند، بگویند ما با چه انگیزه‌ای کار کنیم.

این آتش نشان اظهار کرد: مدیر فعلی اصلاً به فکر معیشت آتش‌نشانان نیست. مدیران قبلی از ایشان بهتر بودند. تازه ایشان اولین مدیری است که از جنس خود آتش نشانی بوده است.

یکی دیگر از آتش نشانان حاضر در این تجمع نیز گفت: «تا پنج سال پیش حقوق ما ۱۲۰۰ دلار بود، درصورتی‌که در آسیا حتی در کشورهای اطراف ایران مانند عراق و افغانستان کمترین حقوق آتش نشانان ۳۵۰۰ دلار بوده است، در حال حاضر حقوق یک آتش نشان در تهران هشت میلیون تومان است یعنی ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلار بیش‌تر نمی‌گیریم، این نیروها در حالی که با جانشان بازی می‌کنند، اما با قدرت خرید پنج سال قبل‌شان هم فاصله دارند. تمام بچه‌ها از ناحیه زانو، مفاصل، کمر و ریه آسیب دیده‌اند. چینی بند زده‌ایم. هرکدام چند مورد تجربه سخت سقوط از ارتفاع و دود گرفتی تا سرحد مرگ داریم. می‌خواهیم سختی کار به ما تعلق بگیرد زیرا ما مانند پرستاران سختی کار نداریم.»

منبع: ایلنا

کد خبر 549850

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش نشاني تهران آتش نشانان کلانشهر تهران شهر برنامه ریزی شهری مشکلات آتش نشانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانان تهران آتش نشانان آتش نشان ها سختی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: مدیران دستگاه‌ها در حفظ حقوق بیت‌المال به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی فرجی‌برحق در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان، اظهار کرد: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است. به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌های ‌حوزه حفظ حقوق بیت‌المال وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه  در بازدید از چند مجموعه مشاهده شد در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده است، بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند، گفت: بی‌توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست. مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری زنجان، رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۳ جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی  و رفع تصرف آنها تنظیم کند.

فرجی‌برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفا اقدامات سلبی موثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابر این  می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور
  • تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم
  • تصاویر تجمع زنان محجبه تهرانی در حمایت از حجاب