Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین -  هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان مراسم  معارفه سرپرست دانشگاه بین الملیلی امام خمینی (ره) قزوین گفت: سهم ایران از بین ۶ میلیون دانشجوی بین المللی در دنیا که مشغول تحصیل در کشور‌های مختلف هستند، ۱.۷ درصد است.

 از این میزان ۱۷۷ نفر در قزوین مشغول به تحصیل هستند که نشان می‌دهد دانشگاه امام در حوزه بین المللی در جای خود قرار ندارد و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رسالت دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از سال‌های گذشته، تعریف و تدوین شده است در حالی که تا رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه، فاصله زیادی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد در دوره مدیریتی جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) این دانشگاه به مسیر اصلی خود بازگردد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات  پیشنهاد داد در جهت تقویت جایگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۲۰ درصد از سهم جذب دانشجویان بین المللی به این دانشگاه اختصاص یابد.

برای ارتقای علمی و محتوایی دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تلاش کنید

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان هم خطاب به مسوول جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: باید هرچه در توان دارید برای ارتقای علمی و محتوایی دانشجویان و اساتید تلاش کنید.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید در جذب افراد به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بسیار دقت و توجه داشته باشیم گفت: در صورت اشتباه باید جوابگو باشیم چرا که ممکن است افرادی که شایسته هستند را رد کرده و یا عکس این قضیه اتفاق بیافتد که در هر دو مورد باید در محضر خدا پاسخگو باشیم.

 دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۲ پسوند بسیار مهم را با خود به همراه دارد که شامل بین المللی بودن و دیگری نام معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

امروز وضعیت این دانشگاه بسیار متفاوت است و باید نقش زیادی در بین دانشگاه‌های کشور و جهان اسلام در راستای مقاومت اسلامی ایفا کند.

دانشگاه بین المللی امام (ره) باید در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند

حجت الاسلام منصور زارعی، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در این مراسم گفت: این دانشگاه باید با پشتیبانی مناسب از سوی مسوولان ملی و استانی در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کرده و قدم بردارد.

 این دانشگاه به نام معمار کبیر انقلاب اسلامی گره خورده است و باید با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و کار جهادی اولین حرکت را در دوره جدید بر تحول بنیادین در علوم انسانی و اسلامی متمرکز کنیم.

ایجاد تحول بنیادین در حوزه فرهنگی و معرفتی و تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی در تراز بین المللی باید در اولویت‌های رییس جدید دانشگاه باشد.

دانشگاه بین المللی امام (ره) باید به جایگاه واقعی خود دست یابد

روح الله عباسپور، رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) باید به جایگاه واقعی در خود دست یابد که تحقق این مهم در گام اول نیازمند تلاش ویژه از سوی مدیریت و دست اندرکاران خود این مجموعه و در گام بعدی پشتیبانی ویژه مسوولان استانی و ملی است.

کشور ما در ادوار مختلف برنامه‌های زیادی برای رشد و پیشرفت داشته، ولی در برخی عرصه‌ها توفیقاتی نداشته ایم چرا که محور رشد و توسعه را مبتنی بر نظام آموزشی قرار ندادیم.

 اگر نظام آموزشی و دانشگاهی یک کشور اصلاح شود سایر موارد نیز اصلاح خواهد شد.

 متاسفانه توفیقات چندانی را از سوی نظام آموزشی خود در حوزه مقابله با جنگ و شبیخون فرهنگی ندیده ایم و باید در این عرصه تلاش‌ها را دوچندان کنیم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: در تبدیل علم به فناوری در برخی عرصه‌ها با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید رویکرد‌های خود در این خصوص اصلاح کنیم.

در حوزه پیوند علم و صنعت باید گام‌های بسیاری را برداریم که البته در برخی حوزه‌ها با توجه به این موضوع دستاورد‌های زیادی را به دست آوردیم که تجلی آنرا در صنعت دفاعی کشور می‌بینیم و باید در سایر عرصه‌ها نیز شاهد باشیم.

 دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که نام مبارک بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را بر دوش می‌کشد باید تاثیرگذاری ملی و منطقه‌ای داشته باشد در حالی که هنوز چنین نقشی را برای این دانشگاه نمی‌بینیم.

جایگاه این دانشگاه در وزارت علوم و رتبه آن در بین سایر دانشگاه‌های کشور قابل قبول نیست.

عباسپور تصریح کرد: وزارت علوم نیز تاکنون به نقش این دانشگاه که نقشی بین المللی است واقف نبوده و امیدواریم در این دوره شاهد تجدید نظر در این خصوص باشیم.

در پایان این مراسم از خدمات هشت ساله سید ابوالحسن نائینی رییس سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تقدیر و سید علی قاسم زاده به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۷۰ در زمینی با مساحت ۱۰۰ هکتار به طور رسمی کار خود را در قزوین آغاز کرده است.

این دانشگاه با هفت دانشکده تاکنون میزبان دانشجویانی از ۱۰۰ کشور دنیا بوده است.

۱۰ هزار دانشجوی ایرانی و یک هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در شأن استان قزوین نیست

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با گلایه از کم کاری‌های وزارت امور خارجه، وزارت علوم و مسئولان استانی گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در شان استان قزوین نیست چه برسد به بین المللی.

 ما در تاکستان دانشگاه دولتی نداریم و ردیف بودجه ملی معلوم نیست کجا هزینه شده است و ما ترسی از مطرح کردن این مسائل نداریم.

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است

دکتر قاسم زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم گفت: این دانشگاه آبروی نظام است.

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه هر دانشجوی غیر ایرانی ظرفیت کم نظیر برای جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: دانشجویان بین المللی سفیران صلح و مبلغان فرهنگ ما هستند و مجدانه به جذب دانشجوی غیر ایرانی روی خواهیم آورد و از همه مسئولان استان درخواست کمک داریم.

ویرانه تحویل ندادم!

 نائینی، رئیس سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در این مراسم گفت: ۳۰ سال در این دانشگاه خدمت کردم و با وجود همه فرار و نشیب ها، دانشگاه در همه زمینه‌ها توسعه داشته است.

 این روز‌ها گفتن این جمله رسم است، اما به دکتر قاسم زاده می‌گویم من به شما ویرانه تحویل نمی‌دهم!

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) سال ۹۲ رتبه ۴۰ کشور را داشت و امروز رتبه ۱۶ کشوری را از آن خود کرده است.

 دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در جمع ۳۵ دانشگاه مهندسی و چهارمین دانشگاه جوان دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه بین المللی معارفه و تودیع وزارت علوم دانشگاه بین المللی امام خمینی هم در این مراسم انقلاب اسلامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر روز جهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747304

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا