Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار نسبت به بی‌خطر جلوه دادن سویه اومیکرون ویروس کرونا گفت: تا پایان همه‌گیری کرونا، مسیری طولانی در پیش است.
 به گزارش خبرگزاری آریا،تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به کم‌اهمیت و بی‌خطر جلوه دادن سویه اومیکرون ویروس کرونا هشدار داد.
وی گفت: اومیکرون منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ می‌شود و حتی ابتلا به موارد خفیف‌تر هم امکانات مراقبت‌های بهداشتی را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفته است که تا پایان همه‌گیری کرونا، مسیری طولانی در پیش است.
به گفته ادهانوم، احتمال بروز سویه‌های جدید کرونا به دلیل گسترش وسیع اومیکرون وجود دارد.

برزیل رکورددار مرگ و میر کرونایی پس از آمریکا
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-19» در جهان تاکنون به 335 میلیون و 386 هزار و 675 نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و 573 هزار و 717 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و 271 میلیون و 62 هزار و 432 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
 بر اساس آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیش از 68.7 میلیون مبتلا و بیش از 877 هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 37.9 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 23.2 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
همچنین برزیل با بیش از 621 هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان محسوب می شود و هند هم با بیش از 487 هزار جانباخته، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار قربانیان کرونا در این فهرست جهانی است.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 322 هزار جان‌باخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی بیش از 15.3 میلیون بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و 227 هزار و 849 ابتلا و 132 هزار و 113 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-19 در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق در حال حاضر در 20 کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، اوکراین، هلند، آفریقای جنوبی و فیلیپین نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت: افراد سالم و کودکان نیاز به دُز تقویتی واکسن کرونا ندارند
شیوع بیماری کرونا از ماه مارس 2020 (اسفند 98) که به سرعت به همه‌گیری جهانی تبدیل شد تا لحظه تنظیم خبر بیش از 321 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و از این تعداد بیشتر از 5 میلیون و 550 هزار نفر جان باخته‌اند.
دکتر سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در حال حاضر مدرک مستندی وجود ندارد که نشان دهد کودکان و بزرگسالان سالم باید دز تقویت‌کننده واکسن کرونا را تزریق کنند.
سوامیناتان افزود: گروه مشاوره سازمان جهانی بهداشت به نام گروه مشاوره ای راهبردی کارشناسان ایمنی‌شناسی طی هفته جاری برای بررسی شیوه خط مشی کشورهای مختلف در مورد دز تقویت‌کننده واکسن کرونا جلسه ای خواهند داشت.
به گفته وی هدف از این کار محافظت از ضعیف ترین افراد جامعه و کسانی است که با خطر ابتلا به شدیدترین نوع کرونا و احتمال مرگ روبرو هستند مانند سالمندان، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و کارکنان بخش بهداشت و درمان.
دکتر مایکل رایان مدیر اجرایی برنامه های فوری سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که این سازمان هنوز نمی داند افراد باید چند دز واکسن بزنند و در چه بازه‌های زمانی آن را تکرار کنند.
وی افزود: بعضی از مردم فکر می کنند که دز تقویت‌کننده باید هر دو یا سه ماه یکبار تکرار شود و همه باید آن را بزنند، اما هنوز جواب مستندی به این فرضیات نداریم. ممکن است در نهایت دانشمندان به این نتیجه برسند که چند دز واکسن نیاز است؛ اما در حالیکه بیشتر افراد سالم فقط به دو دز واکسن نیاز دارند برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و سالمندان احتمالا سه دز یا بیشتر بهتر باشد.
اظهارات این دو مقام در سازمان جهانی بهداشت دو هفته بعد از تایید ضرورت دز تقویت‌کننده واکسن کرونا توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا برای افراد 12 تا 17 سال و در بحبوحه افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به دلیل شیوع سویه بسیار مسری اومیکرون مطرح می شود.

لهستان وارد موج پنجم شیوع کووید19 شده است
وزیر بهداشت لهستان اعلام کرد که این کشور در حال تجربه کردن موج پنجم شیوع کووید19 است.
 این مقام بهداشتی لهستان هشدار داد که شیوع سویه اُمیکرون کروناویروس می‌تواند تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید19 را به سطوحی که هنوز در این کشور مشاهده نشده، برساند.
در حالی که تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید19 از اوایل ماه دسامبر سال 2021 (سال گذشته میلادی) کاهش یافته اما لهستان به طور منظم بیش از 10 هزار مورد ابتلای روزانه به این بیماری را گزارش می کند.
وزیر بهداشت لهستان در یک کنفرانس خبری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که اوج موارد ابتلا به کووید19 را در اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی با آمار حدود 60 هزار ابتلای روزانه تجربه کنیم.
بر اساس گزارش ها، بیشترین تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید19 در لهستان از زمان آغاز همه گیری این بیماری، 35 هزار و 251 مورد ابتلا در تاریخ یکم آوریل سال گذشته میلادی بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، لهستان با حدود 38 میلیون نفر جمعیت تاکنون چهار میلیون و 323 هزار و 482 مورد ابتلا به کووید19 و 102 هزار و 309 مورد فوتی ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

کشورهایی که هنوز گردشگران را راه نمی‌دهند
شماری از کشورها هنوز به دلیل مقررات جلوگیری از ابتلا به کرونا و یا به دلیل افزایش آمار ابتلا به سویه «اُمیکرون» مرزهایشان را به روی گردشگران خارجی بسته‌اند.
به گزارش نشنال،‌  ظهور سویه «اُمیکرون» ویروس کرونا تغییراتی در سطح جهانی ایجاد کرد؛‌ به نحوی که شماری از کشورها ناچار به اعلام تعطیلی موقتی مرزها شدند و برخی دیگر نیز محدودیت‌ها برای پذیرش بازدیدکنندگان خارجی را بار دیگر به اجرا گذاشتند.

چین
مرزهای چین از زمان شیوع ویروس کرونا تقریبا به روی تمامی مسافران خارجی بسته شده است. در موارد خاصی امکان ورود به چین وجود دارد اما این مختص سفرهای دیپلماتیک،‌ مسافران دارنده مجوز معتبر کار در چین،‌ دارندگان مجوز معتبر ورود به دلیل مشکلات شخصی و یا سفر با اهداف انسان‌دوستانه است. سفر برای بازدید از دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه در پکن یا ارتش سفالین در حال حاضر ممنوع است.
مسافران خارجی که واجد شرایط برای ورود به چین هستند نیز باید مقررات خاصی را رعایت کنند که از جمله آن‌ها به لزوم سپری کردن قرنطینه 14 روزه پیش از سفر می‌توان اشاره کرد.
با وجود چنین محدودیت‌ها و قرنطینه‌هایی که در نقاط مختلف چین پس از گزارش ابتلا به کرونا به اجرا درمی‌آید،‌ به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک بتوان دست کم برای اهداف گردشگری شاهد بازگشایی مرزهای این کشور بود.

 نیوزیلند
 نیوزیلند یکی از سختگیرانه‌ترین مقررات مربوط به کرونا را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وضع کرده است. از زمانی که مرزهای این کشور تقریبا به روی تمامی مسافران بسته شده حدود دو سال گذشته است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها هم تغییری در این وضعیت ایجاد شود.
در ماه دسامبر، مقام‌های نیوزیلند روند بازگشایی تدریجی مرزها و همچنین سفر بدون قرنطینه برای نیوزیلندی‌های ساکن استرالیا را که قرار بود این ماه اجرا شود به دلیل ظهور ویروس کرونا به تعویق انداختند.
این تعویق برنامه سبب ایجاد ابهام درباره احتمال اجرای برنامه‌های نیوزیلند برای بازگشایی مرزها به روی مسافران خارجی از آوریل پیش رو شده است.

تایوان
سفر به تایوان، در آینده نزدیک برای بازدید از طبیعت این جزیره و مقاصد گردشگری و کاخ موزه ملی سلطنتی آن  که بزرگ‌ترین آثار تاریخی سلطنتی چین را در خود جای داده است، امکان‌پذیر نخواهد بود.
این کشور از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا قوانین سختگیرانه‌ای برای ورود به کشور به اجرا گذاشته است که به موجب آن‌ها، در حال حاضر فقط گروه‌های محدودی از مسافران خارجی امکان ورود به کشور را دارند. از جمله مسافران واجد شرایط برای ورود به این کشور به ساکنان، مسافران خارجی که فرزند و یا همسر شهروندان تایوانی هستند و برخی از شاغلان خارجی می‌توان اشاره کرد. اما حتی برای این گروه از افراد نیز پروتکل‌های سختگیرانه‌ و لزوم سپری کردن دوران قرنطینه وجود دارد.
در حال حاضر عملا سفرهای گردشگری در تایوان امکان‌پذیر نیست چراکه صدرو ویزاهای گردشگری متوقف شده است.

فیلیپین
به رغم طرح‌هایی که در دسامبر سال گذشته برای بازگشایی مرزهای این کشور به روی مسافران واکسینه‌شده برخی از کشورها رونمایی شد، سفر به فیلیپین همچنان به دلیل ظهور سویه «اُمیکرون» امکان‌پذیر نیست.
در پنجشنبه اخیر، مقام‌های فیلیپین از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. مقرراتی که برای توقف شیوع ویروس کرونا در این کشور به اجرا گذاشته شده است،‌ تاحد بسیار زیادی سبب رکود گردشگری بین‌المللی این کشور شده است.
 در حال حاضر ورود به فیلیپین برای شهروندان و گروه محدودی از مسافران خارجی که اغلب ساکن این کشور هستند و یا همسر یا فرزند یک شهروند فیلیپینی هستند امکان‌پذیر است. صدور ویزای گردشگری متوقف شده است، بنابراین سفر برای بازدید از مکان‌های دیدنی فیلیپین تا اطلاع ثانوی غیرممکن است.

مراکش
مراکش قرن‌های متمادی است که از گزینه‌های محبوب گردشگران بوده است. اما به دلیل ممنوعیت سفری موقتی که مقام‌های این کشور از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا به اجرا گذاشته‌اند، در حال حاضر سفر به این کشور متوقف شده است.
در ماه نوامبر مقام‌های این کشور تمامی پروازهای مسافربری تجاری مستقیم به مراکش را به حالت تعلیق درآورند. این ممنوعیت دست کم تا 31 ژانویه ادامه خواهد داشت. این اقدام فقط یکی از تمهیداتی است که مقام‌های این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به اجرا گذاشته‌اند.
زمانی که پروازها از سرگرفته شوند، برخی از مسافران می‌توانند از مراکش تحت شرایط خاصی بازدید کنند.

استرالیا مرگبارترین روز کرونایی خود را تجربه کرد
با تشدید شیوع سویه امیکرون در استرالیا و افزایش موارد بستری‌های مرتبط با ابتلا به بیماری کووید19، این کشور  مرگبارترین روز کرونایی خود را تجربه کرد.
 استرالیا هم اکنون با بدترین موج شیوع کووید19 در این کشور دست و پنجه نرم می‌کند.
بر اساس تازه‌ترین گزارش ها، افزایش موارد ابتلا و تلفات کرونایی در استرالیا ناشی از شیوع سویه امیکرون کروناویروس بوده که بیشتر از هر زمان دیگری در طول همه گیری کووید19، باعث بستری شدن مبتلایان در بیمارستان ها و بخش مراقبت های ویژه در این کشور شده است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که 77 مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به کووید19 در استرالیا به ثبت رسیده که این آمار از رکورد قبلی مرتبط با تلفات کرونایی با آمار 57 تن در روز پنجشنبه هفته گذشته، فراتر رفته است.
یکی از مقامات محلی ایالت نیوساوت ولز در استرالیا در یک نشست خبری گفت: امروز، روز بسیار سختی برای ایالت ما است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس آمارهای رسمی، ایالت نیوساوت ولز استرالیا 36 مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به کووید19 را گزارش کرده که این آمار بالاترین تعداد مرگ و میرهای کرونایی در طول همه گیری کووید19 در این ایالت محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین اومیکرون زمان آغاز همه گیری سازمان جهانی بهداشت ابتلا به کووید19 دز تقویت کننده همه گیری کرونا اجرا گذاشته مسافران خارجی ویروس کرونا واکسن کرونا حال حاضر امکان پذیر میلیون نفر سال گذشته شیوع سویه ا میکرون کووید 19 بر اساس سویه ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

۳ راه برای تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی | چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می‌کنند؟ افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روزها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند،

شیوع سویه JN۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمدهای از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

کد خبر 846548 منبع: میزان برچسب‌ها کرونا حج عمره وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - سرما خوردگی

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • توافق با فلومیننزه: ستاره چلسی در راه برزیل
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها