Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - حمیدرضا رشیدی می‌گوید: امسال برداشت گل نرگس  از سطح ۲۳۰ هکتار از نرگسزار‌های بهبهان، انجام می‌شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بهبهان  پیش‌بینی می‌شود ۸۷ میلیون و ۵۰۰ شاخه گل بریده برداشت شود که علاوه بر تولید شاخه گل بریده، ۱۳۰ تن پیاز و ۲ هزار و ۱۰۰ تن پیازچه گل نرگس از باغات برداشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:با بیان اینکه در نرگس‌زار‌های بهبهان ۴ نوع گل نرگس شناسایی شده است که از انواع آن به گل پرپر یا شصت پر، پنجه گربه‌ای و مسکین می‌توان اشاره کرد که در این میان گل نرگس شهلا در شهرستان حجم و وسعت بیشتری به خود اختصاص می‌دهد.

این مقام مسئول  تعداد بهره‌برداران گل نرگس را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: شاغلین مستقیم در زمان کاشت محصول در هر هکتار، ۵ نفر ثابت و ۲۰ نفر روزمزد است، اما در فصل برداشت محصول، یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت ثابت و ۵ هزار نفر به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

به گفته رشیدی به دلیل افزایش تقاضا، ارزش اقتصادی هر هکتار گل نرگس ۳۵۰ میلیون تومان و ارزش سطح کل زیر کشت گل نرگس در شهرستان بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهانمی گوید: گل‌دهی نرگس همه ساله در نیمه دوم آبان آغاز می‌شود و تا پایان بهمن و گاهی نیز تا نیمه اول اسفند ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: نرگسزار‌های بهبهان سال ۹۳ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد تا به عنوان یکی از میراث‌های طبیعی ایران شناخته شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل نرگس گل نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، مقامات منطقه کاتالونیا می‌گویند در مقایسه با حمل و نقل دریایی آب، استفاده از آب شیرین کن شناور «راه حل اقتصادی‌تر و پایدارتری از نظر زیست محیطی» است.

بزرگترین کارخانه آب شیرین کن اروپا «لوبرگات» نام دارد واستان بارسلون برای تامین مصارف خانگی به آن متکی است، اما این کافی نیست. منطقه خودمختار کاتالونیا با بدترین خشکسالی تاریخ مواجه است، بنابراین کارخانه‌های آب شیرین کن شناور به عنوان بخشی از راه حل معرفی شده‌اند.

آب شیرین‌کن‌های شناور به تمام فناوری‌های لازم مجهز هستند. در مجموع قرار است ۱۳ دستگاه آب شیرین کن سیاردر آب‌های این کشور نصب شود، ۱۲ دستگاه کوچک در شمال منطقه «کاستا براوا» و یکدستگاه بزرگ در شهر بارسلون.

کارخانه آب شیرین کن شناور سالانه حدود ۶ درصد از مصرف کلانشهر بارسلون را تولید خواهد کرد. آب تولید شده قبل از ورود به شبکه توزیع در مخزن ذخیره می‌شود.

پیش از این آب مورد نیاز این استان با کشتی از خارج از کاتالونیا وارد می‌شد که دیگر گزینه مقامات این منطقه نیست چرا که جایگزین‌های بهتری وجود دارد.

برای منطقه کاستا براوا، ۱۲ کارخانه آب شیرین کن سیار حدود ۱۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت که می‌توانند حدود ۳۵ درصد از تقاضای آب منطقه شمال کاستا براوا را تامین کنند.

کارخانه آب شیرین‌کن هیچ هزینه پهلوگیری ندارد، بر ترافیک دریایی تأثیر نمی‌گذارد و حدود ۴۰ هزار متر مکعب تولید روزانه دارد. در مقایسه با میانگین ۲۵ هزار متر مکعب در روز که می‌توان با کشتی‌ها حمل کرد، یعنی تا ۵۰ درصد آب بیشتر.

از نظر قیمت نیز، هزینه تولید آب از طریق آب شیرین کن شناور بسیار ارزان‌تر است مثلا، حدود ۶ یورو برای هر متر مکعب، در حالی که این رقم با کشتی به ۱۰ یورو در متر مکعب افزایش می‌یابد.

بیش از ۱۰۰۰ روز خشکسالی

در اوایل سال جاری پس از بیش از یک‌هزار روز خشکسالی، دولت کاتالونیا وضعیت فوق العاده اعلام کرد. محدودیت‌های آب حدود شش میلیون نفر را در بارسلون و ۲۰۰ شهر دیگر تحت تاثیر قرار می‌دهد این به معنی خیلی بیشتر از نیمی از جمعیت منطقه است.

ساکنان بارسلون در حال حاضر ۱۶۰ لیتر آب به ازای هر نفر در روز مصرف می‌کنند.

«پره آراگونس» «Pere Aragonès» رییسدولت کاتالونیا، دو ماه پیش گفت این منطقه خودمختار در سال ۲۰۲۴، بودجه بیش از یک میلیاردیوروییرا برای مقابله با خشکسالی شدید پیش‌بینی‌ کرده است.

سال گذشته دولت اسپانیا یک طرح ۲.۲ میلیارد یورویی برای کمک به کشاورزان و مصرف کنندگان برای مقابله با خشکسالی‌ پایدار تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران