Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمسیر حقوق بشر سازمان ملل در مورد عدم حضور زنان در حکومت افغانستان از دیگر کشورها خواست تا از نفوذشان بر طالبان برای تشویق و احترام آن‌ها به حقوق بشر استفاده کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه خود در شورای امنیت اعلام کرد که در کابینه حکومت سرپرست طالبان زنان حضور ندارند و این امر به شدت ظرفیت آنها را برای تضمین یک آینده صلح‌آمیز پایدار که همه در آن سهم برابری دارند، تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه نیز از کشورهای جهان خواست تا از نفوذشان بر طالبان برای تشویق این حکومت به احترام به حقوق بشر استفاده کنند.

باچله افزود که محرومیت زنان و دختران از حقوق اساسی‌شان به شدت به اقتصاد افغانستان و کل کشور آسیب وارد می‌کند.

کمیسر عالی سازمان ملل تصریح کرد که در ماه‌های اخیر، بسیاری از مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، وکلا و قضات زن افغانستان پس از تهدیدهای مکرر از کشور فرار کرده و یا مخفی شده‌اند.

شاهین: زنان افغانستان هیچ چیزی را از دست نمی‌دهنددانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) وضعیت زنان در افغانستان را بررسی می‌کند

این مقام سازمان ملل اظهار داشت: من از شورای امنیت می‌خواهم تا اطمینان حاصل کند که عاملان نقض حقوق بشر و تجاوزات در افغانستان از جمله علیه زنان و دختران مورد بازخواست قرار گیرند تا شرایط برای صلح پایدار فراهم شود.

وی همچنین از کشورها خواسته است که مسیرهای امن و برنامه‌های اسکان مجدد را برای مدافعان حقوق بشر زنان افغانستان ایجاد و اخراج زنان افغان را متوقف کنند. او حمایت قوی و ملموس از زنان مدافع حقوق بشر و سازندگان صلح در افغانستان را حیاتی خوانده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهامات پیش علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را متهم به نقض حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ میلادی کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشورها منتشر می‌کند که در سالهای گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

در بخش خلاصه اجرایی گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، ادعا شده است: «محدودیت‌های حقوق بشری» ایران در سال ۲۰۲۳ در چندین حوزه وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.

«قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی توسط حکومت و عوامل آن، مفقودی، رفتارهای بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط حکومت یا عوامل آن، قرار دادن زندانیان در شرایط خطرناک، دستگیری یا بازداشت خودسرانه، سرکوب فراملیتی علیه افراد در کشورهای دیگر، تنبیه اعضای خانواده به دلیل جرائم ادعایی توسط فردی دیگری، محدودیت‌های شدید علیه آزادی بیان، سانسور، محدودیت‌های جدی برای آزادی‌های اینترنت» از جمله اتهاماتی است که وزارت خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی، همچنین مدعی نقض گسترده حقوق بشر در ایران شده و گفته است زنان همچنان با فشارها به خصوص در زمینه حجاب اجباری و پوشش خود مواجه بوده‌اند که منجر به نافرمانی مدنی آنها شده است.

«رابرت گیلکریست» مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر ایران با تکرار ادعاهای واشنگتن گفت: در سال ۲۰۲۳وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان رو به وخامت بود. حکومت ایران به هدف قرار دادن اقلیت ها، خبرنگاران و فعالان اجتماعی ادامه داد.

او با دخالت در امور داخلی ایران افزود: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است. بسیاری از زنان و دختران که از حجاب اجباری حمایت نکرده اند با مجازات های سختگیرانه مواجه شده اند. حکومت ایران به اعمال احکام طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه داده است.

این مقام وزارت خارجه امریکا ادامه داد: آمریکا به همکاری با شرکای بین المللی خود برای پاسخگو کردن مقامات ایران به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.

گزارش های حقوق بشری آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استانداردهای دوگانه، عدم رعایت اصل بی طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ ها و سبک زندگی کشورها همواره مورد انتقاد است.

گزارش های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروههای رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم