Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمامی محصولات ایران‌خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج تولید می‌شوند.

ایکوپرس- مطابق با ماده چهار قانون هوای پاک، رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های هوا که از سوی سازمان حفاظت محیط‌ زیست پایش می‌شوند، یکی از استانداردهای اجباری برای شماره‌گذاری انواع وسایل نقلیه موتوری داخلی و وارداتی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، تمامی محصولات ایران‌خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج تولید می‌شوند. 

در ارتباط با انطباق استانداردهای ملی محیط زیستی موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، فعالیت‌ها و پروژه‌های مرتبط با محصولات این شرکت تعریف و اجرا شده و یا در حال اجرا است. انطباق موتور TU5 و TU5 پلاس بر روی پلتفرم ۴۰۵ و ۲۰۶ با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو چهار به یورو پنج، انطباق موتور XU7 وXU7 پلاس بر روی محصولات‌ پارس، سمند، سورن با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو۴ به یورو۵، انطباق موتور EF7 و EF7 پلاس بر روی محصولات جاری با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو چهار به یورو پنج (بنزینی و گازسوز) و پیش بینی های لازم جهت ایجاد قابلیت ارتقا به یورو شش، انطباق موتور سه سیلندر توربوشارژ جدید ایران‌خودرو با گیربکس DCT بر روی محصول تارا، در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و برقی که منجر به کاهش آلایندگی می‌شود، از جمله این پروژه هاست.

تمامی محصولات ایران‌خودرو علاوه بر آلاینده‌های هوا، استانداردهای مربوط به آلودگی صوتی را نیز مطابق با استانداردهای بین‌المللی رعایت و مجوزهای لازم را از مراجع ذی‌صلاح اخذ کرده‌اند.

علاوه بر محصولات، پیامدهای ناشی از فرآیندهای تولیدی این خودروساز در سه حوزه اصلی هوا، آب و خاک تحت پایش و مدیریت قرار می گیرد. در خصوص کنترل پیامدهای آلودگی هوا، شرکت ایران خودرو، خود را ملزم به رعایت تمامی مفاد مرتبط با قانون هوای پاک و آیین نامه های آن می داند، به طوری که به منظور مدیریت هرچه بهتر منابع آلاینده هوا، اقدامات خود را در دو دسته منابع ثابت (دودکش‌ها) و متحرک (ناوگان حمل و نقل) به انجام می رساند. 

این شرکت فرآیند اندازه‌گیری و پایش شاخص‌های آلاینده هوا توسط منابع ثابت را از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست به انجام می رساند و درصورت مشاهده هرگونه عدم‌انطباق با ضوابط ملی، موضوع رفع مغایرت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات اصلاحی لازم صورت می‌پذیرد. 

همچنین براساس مفاد آیین نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، در حال حاضر تمامی منابع متحرک شرکت دارای معاینه فنی معتبر بوده که در بازه‌های زمانی معین نسبت به تمدید این گواهی‌نامه اقدام می‌شود.

به منظور پایش عملکرد تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی و بهداشتی ایران‌خودرو، کیفیت پساب از طریق آزمایشگاه داخلی، آزمایشگاه‌های معتمد و همچنین تجهیزات پایش آنلاین کنترل و بررسی می شود که به‌صورت مستمر توسط سازمان حفاظت محیط زیست نظارت می شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ایران خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایران خودرو محیط زیست یورو پنج بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، نمایندگان ایران به صورت مجازی در جلسات گروه کاری ۳ (سلامت، ایمنی و محیط زیست) و گروه کاری ۴ (ویژگی‌های نانومواد) حضور فعال داشتند. در این نشست ها استانداردهای مصوب می شوند و تصویب موضوعات جدید استاندارد و نظرات تخصصی کشورهای عضو برای استانداردهای در حال تدوین مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

در این اجلاسیه استاندارد ماسک‌های نانویی که با مسئولیت ایران در ایزو در حال تدوین بود ارائه شد و نظرات فنی کارشناسان سایر کشورها از طرف مسئول پروژه پاسخ داده شدند.

این استاندارد در سال ۲۰۲۲ از طرف ایران پیشنهاد شده بود که با تصویب این اجلاس برای رای‌گیری مرحله آخر ارسال شد. استاندارد تعیین خواص و ویژگی‌های نانوامولسیون‌ها که قبلا توسط ایران در حوزه فناوری نانو پیشنهاد شده بود و در دست تدوین می‌باشد نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از تصویب اجلاس برای رای‌گیری ارسال شد.

همچنین در این نشست دو پیشنهاد جدید استاندارد هم به صورت اولیه ارائه شد. پیشنهاد اول در حوزه نانوذرات اکسید روی بود که پروژه برای مرحله PWI در کارگروه چهارم مصوب شد. استاندارد پیشنهادی دوم ارائه شده در نشست در حوزه نانوحباب‌ها بود.

Nanotechnologies – Zinc oxide nanoparticle for cosmetic applications – Specifications of characteristic and measurement method

Nanotechnologies-nanobubbles- specification of core characteristics and measurement method

تاکنون ۱۰۹ استاندارد در بخش‌های مختلف فناوری نانو در ایزو منتشر شده است که کشورمان با تدوین ۱۲ استاندارد، در جایگاه چهارم فعال‌ترین اعضای ایزو قرار دارد.

تدوین استانداردهای بین المللی معمولا ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد. اساس تدوین استانداردهای بین‌المللی در سازمان ایزو، اجماع جهانی توسط کشورهای عضو است. کشورهای عضو کمیته‌های فنی در مراحل مختلف تدوین استاندارد نظرات تخصصی مختلفی را برای تکمیل و توسعه استاندارد ارائه می‌کنند. در کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو سازمان ایزو، ۴۰ کشور به عنوان عضو اصلی و ۱۶ کشور به عنوان عضو ناظر وجود دارد.

کد خبر 6085330 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد