Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تبدیل وضعیت جانبازان قطع نخاعی باید در اسرع وقت و بدون تعویق و تفسیری و بدون دور زدن قانون و با اولویت انجام شود.

فرزاد مخلص الائمه روز چهارشنبه ۲۹ دی در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی اظهار کرد: بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه به لحاظ شاخصه های کیفیت قانون، قانونی است که کیفیت لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانایی دستیابی به اهداف تعیین شده، مبهم نبودن، سازگار بودن و قابل اجرا بودن جزو مولفه های کیفی قانون است.

وی افزود: این قانون در تضارب و تناظر با ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که بخش غیردولتی را نیز به طور روشن مشمول دانسته و ابهامات متعددی دارد. اجرای این بند از قانون ضروری است و باید انجام شود هرچند معتقدیم کیفیت لازم را ندارد و جزو لایحه دولت نبوده بعدا الحاق شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه ها باید اشکالات موجود را مکرر و مستمر و مرتب به دستگاه های مادر در تهران و به سازمان امور استخدامی کشور منعکس کنند و به گونه ای نباشد که مردم بلاتکلیف بمانند لذا این ایرادات باید منعکس شود تا این مراجعات و استعلامات شنیده شده و تصمیم گیری شود و از آنجا که در آستانه قانون برنامه هفتم هستیم این موارد لحاظ شود.

مخلص الائمه بیان کرد: منظور قانونگذار از این قانون ایجاد امنیت شغلی برای طیف موثری از جامعه که در ایجاد امنیت و اسایش جامعه موثر بوده اند است. در بخش غیردولتی ابهامات و اشکالاتی وجود دارد که باید تغییراتی ایجاد شود و در این راستا پیشنهاد بنده بر این است که شهرداری ها و دهیاری ها و مدیرکل دفتر شهری استانداری با همکاری مشاور امور ایثارگران این مسائل را گزارش دهند تا دریابیم وضعیت شهرداری ها و دهیاری ها در استان به چه شکلی است.

مخلص الائمه ادامه داد: نکته دیگر در خصوص وضعیت ایثارگران بحث دیوان عدالت اداری است که تعداد زیادی از مراجعات به دیوان عدالت اداری مربوط به موضوع امور ایثارگران و ... و چند آیتم خاص است، راهنمایی ارباب رجوع به مراجعه به دیوان عدالت اداری برای گرفتن رای که از قبل گرفته شده کار غیراخلاقی و غیراداری است. اگر رایی آمده و پذیرفته شده باید اجرا شود.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به ارتقای وضعیت توسعه دولت الکترونیک به خصوص در شاخصه های اعلام شده برای ارایه خدمات در میز خدمت و کیفیت واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و مشارکت الکترونیک شهروندان در فرایندها و تصمیمات دستگاه، استانداردسازی تارنماها و پایگاه های مربوطه را اجرا کنند.

استاندار مرکزی افزود: مسئله ای که در کشور با آن مواجه هستیم عدم رضایتمندی عمومی مردم از کیفیت ارایه خدمات دستگاه های اجرایی است، یعنی از ما رضایت ندارند و یکی از مسیرهایی که میتواند رضایتمندی را افزایش دهد میز خدمت است یعنی ما ارباب رجوع را در مسیری قرار دهیم که دستگاه ها و کارکنان اجرایی خدمات را با کیفیت مناسب و مسئولانه و متعهدانه ارائه دهند.

مخلص الائمه بیان کرد: استاندار مرکزی و مدیرکل ارزیابی عملکرد و دیگر عوامل به زودی به صورت سرزده ارایه خدمات در دستگاه ها را رصد می کند.

وی بیان کرد: اگر در این بازدیدها مشاهده شود که ارائه خدمت بی کیفیت و غیر مسئولانه است و رها شده، مسئولان مرتبط با این موضوع باید مسئولیت خود را تحویل دهند و به کارمند حجمی و ...تبدیل شوند و از حضور آنها برای ادامه خدمت عذرخواهی می کنیم‌. وضعیت مناسب نیست، قبلا هم تاکید کردیم مدیران ملاقات عمومی خود را افزایش دهند، از اخرین جلسه شورای اداری فعالیت در این خصوص چشمگیر شده و از مدیرانی که به این موضوع توجه کردند تشکر می شود.

رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز گفت: به جز نیروهای آموزشی۱۹ هزار پرسنل در ۷۲ دستگاه اجرایی در سطح استان فعالیت دارند، ۶۵ درصد این نیروها آقایان و ۳۵ درصد بانوان هستند.

وی افزود: از لحاظ وضعیت استخدامی ۷۰ درصد نیروها رسمی و پیمانی و ۲۸ درصد قراردادی هستند و تعداد قراردادها بالا است. ۹۵ درصد مدیران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا هستند.

یادگاری بیان کرد: جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی و پیمانی تنها از طریق آزمون است و در این خصوص و در راستای حفظ عدالت، فراخوان عمومی اعلام می‌شود و سازمان برنامه و بودجه دخالتی در آن ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اضافه کرد: قرارداد کار معین نوع دیگر جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی است که دستگاه‌ها می‌توانند ۱۰ درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از طریق آن جذب کنند.

یادگاری بیان کرد: در جذب نیروهای قرارداد کار معین سازمان برنامه وبودجه هیچ دخالتی ندارد و نیروها باید از سمت وزارتخانه مربوطه و با مجوز سازمان امور استخدامی نیرو جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه نوع دیگر استخدام، جذب شرکتی است گفت: مجوز این نوع جذب می‌تواند از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شود اما جذب این نیروها تنها برای ارائه خدمات، نظافت، آشپزخانه و باغبانی خواهد بود. دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب نیرو از وزارتخانه‌های خود پیگیری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: در سنوات گذشته میزان خروجی نیرو در دستگاه‌های اجرایی به نسبت ورودی‌ها بالا بود و مجوزهایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی گرفته می‌شد کم بود اما از حدود سه سال گذشته وضعیت ورودی‌ها به نسبت خروجی‌ها بهتر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استان مرکزی خانواده شهدا و جانبازان دستگاه های اجرایی استاندار مرکزی دستگاه ها مخلص الائمه استان مرکزی جذب نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی‌محمد زنگانه در این پیام آورده است: کسب سهمیه المپیک برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران توسط «مهدی الفتی» دلاور مرد گلستان و فرزند برومند و رشید سرزمین برادری، موجب شور، شعف و شادمانی تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان شد.

این پیام می افزاید : گلستان استانی ورزش خیز و ورزشکار پرور است و همواره نام فرزندان این خطه بر تارک ورزش این سرزمین درخشیده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد : بی‌تردید قرار گرفتن مهدی الفتی در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک و حضور در المپیک پاریس با ۶۲ امتیاز اتفاقی ارزشمند است که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ژیمناستیک این کشور اسلامی رخ داد.

زنگانه افزود: اینجانب کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی را به مردم فهیم ایران و استان گلستان، به خصوص جامعه ورزش استان و مدیران تلاشگر ورزش استان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش همه فرزندان این سرزمین شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش نگارستان اقوام ایران زمین باشیم.

دیگر خبرها

  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا از مرز ۴۰۰ هزار مجوز عبور کرد
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس