Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@04:57:48 GMT

۷۶ درصد بیماریها در کشور غیرواگیر هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۱۰۹

۷۶ درصد بیماریها در کشور غیرواگیر هستند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد که بار مالی بسیار در پی دارند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کمال حیدری  در همایش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد افزود: بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، بیش فشاری خون و بیماریهای قلبی و عروقی سالانه بیش از ۴۴۶ هزار میلیارد تومان بار مالی به کشور وارد می‌کنند که لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی سال‌های  ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ میزان ابتلا به دیابت در کشور چهار درصد و میزان ابتلا به بیش فشاری خون هفت درصد افزایش داشته است. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین راهکار برای بهبود وضعیت سلامت جامعه، گسترش خدمات بهداشتی، افزایش پوشش خدمات مراقبتی و افزایش دانش و آگاهی مردم در حوزه سلامت  است. 
وی با بیان اینکه چاقی و کم‌تحرکی از عوامل ابتلا به بیماریهای غیرواگیر محسوب می‌شوند افزود: در حال حاضر  حدود نیمی از جوانان ۱۸ تا ۴۵ سال کشور تحرک کافی ندارند که آسیب‌های ناشی از آن در سالهای آینده بروز می‌یابد.  دکتر حیدری ادامه داد: گسترش برنامه‌های غربالگری می‌تواند نقش موثر در شناسایی زودهنگام بیماری و ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و در این راستا می‌توان از ظرفیت خیران سلامت و مراکز غربالگری سرطان به شکل مطلوب استفاده کرد. 
وی با اشاره به اقدامات لازم برای اصلاح و رفع چالش‌های موجود در حوزه بهداشت کشور گفت: تلاش و اهتمام در تغییر روند کاهش رشد جمعیت کشور و اصلاح زیرساخت های نظام شبکه بهداشت بویژه در زمینه سامانه‌های الکترونیک از مهم ترین اقدامات در این زمینه به شمار می‌روند. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کاهش نرخ رشد جمعیت و باروری در کشور از دغدغه‌های مهم است چرا که سن ازدواج نیز در کشور افزایش یافته و باید با توسعه مراکز آموزشی و فرهنگ‌سازی نسبت به افزایش جمعیت و توانمندی زوجین برای دوام زندگی و جلوگیری از طلاق اقدام کرد. 
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از دوره "پنجره جمعیتی" یا سنین فعالیت و کار ادامه داد: دوره پنجره جمعیتی دوره شکوفایی هر کشور است و تمامی کشورهای پیشرفته ۳۵ درصد از رشد خود را در این دوران کسب کرده‌اند و باید از این فرصت استفاده کرد.   همایش روسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی و معاونان و مدیران وزارت بهداشت تا روز جمعه در مشهد ادامه دارد.  ۶۹ مرکز آموزش عالی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شامل ۵۱ دانشگاه و ۱۸ دانشکده علوم پزشکی کشور زیرپوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.  انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت بیماری واگیردار مشهد درمان و آموزش پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در همین بازه زمانی ۱۳۸ مورد از اماکن عرضه مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی و بی توجهی در رفع این نواقص مهر و موم شدند.

هادی کرابی به افزایش ۲۳۰ درصدی پوشش بازرسی های دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه وظیفه نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را به انجام رساندند.

کرابی تعداد کلرسنجی های انجام شده نوروزی از آب آشامیدنی غرب خراسان رضوی را حدود هشت هزار مورد اعلام و بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت به وسایل قابل حمل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی حدود هزار و ۶۰۰ مورد اقدام قانونی علیه متخلفان بهداشتی این منطقه صورت گرفت که به تعطیلی ۱۳۸ مکان انجامید.

در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

 
 

دیگر خبرها

  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳