Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی خیرالدین بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه سفر خود به شیراز از مراکز نوآوری دانشگاه شیراز، فارس استانی کاملاً فناورانه و پیشرو دانست و گفت: من شخصاً بازدیدهای زیادی از مراکز مشابه داشتم دره فناوری که کنار دانشگاه شیراز به وجود آمده کار با ارزشی است وهمه باید کمک کنند این کار کامل‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز را یک مرکز جدید و مؤثر خواند و تاکید کرد: مهمترین اولویت در معاونت فناوری وزارت علوم ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه‌ها و پارکهای علم و فناوری است و همه تلاش ما در همین راستاست.

معاون وزیر علوم افزود: این حرکتی که دانشگاه شیراز تحت عنوان مرکز نوآوری و کارآفرینی در دل دانشگاه شروع کرده در راستای تحقق این مهم بسیار مؤثر است به این ترتیب اعضای هیأت علمی دانشگاه در مجموعه خود وارد حوزه فناوری می‌شوند و دانشجویان می‌توانند به آنها متصل شوند و وقتی منسجم شدند به صورت شرکت دانش بنیان واردپارک شوند.

وی تصریح کرد: در واقع خروجی‌ها و فارغ التحصیلان این مرکز ورودی‌های پارک علم و فناوری استان فارس هستند.

معاون فناوری وزیر علوم اذعان داشت دراین سفر خبرهای خوش زیادی برای شرکت‌های دانش بنیان داشته و چندین تفاهم نامه و قرارداد دراین زمینه امضا شده است.

وی ابراز داشت: ایده دکتر ذوالقدر به عنوان طرح‌های اشتغالزایی دانش بنیان یکی از خبرهای بسیار خوب امروز بود و بایدپررنگ شود. چرا که این طرح‌ها ثابت می‌کند مامیتوانیم در حوزه دانش بنیان برای فارغ التحصیلان بیکار شغل ایجاد کنیم همچنین پیشنهاد دستیار فناوری هم طی بازدیدهای امروز مطرح شده که ما عددی را برای این منظور به پارک اختصاص دادیم و همه دانشگاه‌های استان می‌توانند برای حضور دانشجویان کارشناسی و ارشد و دکتری با پارک علم و فناوری ارتباط برقرار کنند وکسانی که به حوزه فناوری علاقه دارند وارد پارک شوند و دریکی از مراکزفعالیت کنند.

به گزارش مهر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در سال ۹۶ در برج نوآوری دانشگاه باحمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ادغام دفاتر کارآفرینی و مالکیت فکری به همراه مرکز شتابدهی شروع به فعالیت کرد.

این مجموعه به منظور ارتقای فرهنگ عمومی، حمایت از نوآوری و خلاقیت، ارائه خدمات و تسهیلات و مشاوره در راستای ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه شیراز راه اندازی شده و در حال حاضر ده واحد فعال دارد.

کد خبر 5404106

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شیراز علی خیرالدین وزارت علوم تحقیقات و فناوری بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس برف روبی سیل هرمزگان سیلاب بارش باران سیل کرمان امداد رسانی ایلام دانشگاه شیراز علم و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند