Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@10:18:50 GMT

تاکید رییس بانک مرکزی برکنترل تورم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۴۷۴

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم تحول در نظام بانکی و کنترل تورم گفت: اصلاح قوانین و مقررات بانکی در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانک ها در دستور کار جدی بانک مرکزی است. ناطقان: صالح آبادی در اولین نشست هم اندیشی با صاحبنظران اقتصادی و اساتید که با موضوع راهکارهای کنترل تورم و ثبات قیمت ها برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این نشست ها با هدف استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی کشور تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: هدایت تسهیلات بانکی به سمت بخش های مولد در حوزه اقتصادی، اولویت کنونی شکبه بانکی باید باشد و با اصلاح نظام بانکداری و ایجاد تحول در آن و نیز توجه بیشتر به اصول بانکداری اسلامی باید در این مسیر گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تاکیدات رییس جمهوری در خصوص تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی، ‌ادامه داد: پرداخت تسهیلات خرد به مردم بر اساس اعتبارسنجی و نیاز کمتر به طی تشریفات موجود توسط بانکها باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کفایت سرمایه بانکها، اصلاح ناترازی نظام بانکی در کنار عدالت بانکی و تحول در فرآیندها از دیگر مباحث مورد پیگیری بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکی با هدف کنترل خلق پول و نقدینگی است.

قائم مقام بانک مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه ریشه تورم در عدم تعادل ها در عرضه و تقاضای اقتصاد و نیز عملکرد سیستم بانکی است، گفت: بازتعریف اقتصاد مقاومتی در بخش بانکی و اصلاح نظام بانکی در راستای رفع ناترازی بانک ها و اصلاح روند چرخش پول در سیستم بانکی برای کنترل تورم ضروری است.

صاحبنظران حاضر در نشست نیز به ارائه دیدگاهها و پیشنهادات خود در مورد رفع مشکلات نظام بانکی پرداختند.

مدیریت ریسک یکپارچه در بانکها، نظارت هوشمند بانک مرکزی بر سیستم بانکی، لزوم ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشورو راهکارهای موجود، تعریف ابزارهای جدید در سیستم بانکی، لزوم توجه به حکمرانی ریال و تاکید بر عدم استقراض دولت از بانک مرکزی از جمله مهمترین موارد مطرح شده توسط  صاحبنظران اقتصادی در این جلسه بود. منبع: ایسنا برچسب ها: رییس بانک مرکزی ، کنترل تورم ، بانک ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رییس بانک مرکزی کنترل تورم بانک ها سیستم بانکی بانک مرکزی نظام بانکی کنترل تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه‌های برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص همزمان با آغاز سال جدید افزایش یافت.

بانک مرکزی همزمان با ابلاغ این تصمیم تأکید کرده بود که این اقدام پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شوند.

برهمین اساس نیز در هفته‌های گذشته، سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش یافته بود.

همچنین هر مشتری حقیقی مجاز بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را بصورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه پیش تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از دو میلیارد ریال از حساب‌های خود هستند، مجاز بود تا سقف چهار میلیارد ریال از حساب را بصورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت کرده و برداشت مبالغ بالاتر از چهار میلیارد ریال نیز صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز بود.

افزایش سقف برداشت غیرحضوری از حساب‌های بانکی | برای چه مبالغی باید به بانک برویم؟

باتوجه به اتمام مهلت تعیین شده توسط بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب‌های بانکی افراد به صورت حضوری و غیرحضوری، از ابتدای اردیبهشت ماه این سقف به حالت قبل بازگشته است.

بنابراین سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی مبلغ یک میلیارد ریال خواهد بود. ضمن اینکه هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر موسسه اعتباری، روزانه مبلغ یک میلیارد ریال برداشت کند.

همچنین سقف برداشت مشتریان حقیقی بصورت حضوری از طریق شعب نیز ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود، این رقم در ماه نخست سال جدید به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود. برداشت مبالغ بالاتر از رقم تعیین شده صرفاً بصورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

کد خبر 846576 برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی شورای پول

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • انتظارات بیش از حد برای کنترل نرخ ارز عقلایی نیست