Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@07:26:34 GMT

واکنشی جدید به توقف پخش «جیران»

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۶۶۰۷

واکنشی جدید به توقف پخش «جیران»

محمدجواد شکوری‌مقدم در واکنش به اتفاقات اخیر که منجر به جلوگیری از پخش سریال «جیران» در موعد مقرر شده، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است:

«ای کاش مسوولیتی که در توانتان نبود نمی‌پذیرفتید!

کاش پدر بودید صرفا ملاحظات فرهنگی‌تان را توصیه کرده و بالغانه، مسوولیت محتوی را به ما واگذار می‌کردید.

شما چه انگیزه‌ای در دفاع از یک سال زحمت شبانه‌روزی ۱۰۰۰ نفر دارید؟ جز ما چه کسی انگیزه قبول این مسوولیت را دارد؟»

سریال «جیران» ـ ساخته‌ی جدید حسن فتحی و اسماعیل عفیفه ـ قرار بود جمعه ـ ۲۴ دی ماه ـ در شبکه نمایش خانگی پخش شود و زمان پخش این سریال از طریق پلتفرم پخش‌کننده هم اطلاع‌رسانی شده بود، اما در روز مقرر، قسمت اول سریال منتشر نشد تا اعمال ملاحظات ممیزی از سوی ساترا، علت این امر عنوان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان روز همچنین ادعایی از سوی سازندگان سریال «آهوی من مارال» ـ مجموعه‌ای دیگر در شبکه نمایش خانگی که آن هم درباره ناصرالدین شاه ساخته می‌شود ـ مبنی بر سرقت ادبی سازندگان «جیران» و شباهت داستان دو سریال، مطرح شد و علت توقف سریال «جیران» به این امر نسبت داده شد.

در ادامه هم مهرداد غفارزاده ـ کارگران «آهوی من مارال» ـ که سریالش به دلیل مشکلات مالی با مشکل مواجه شده و هنوز به سرانجام نرسیده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره علت توقف «جیران» اظهار کرده است: «با فشار‌هایی که آوردیم توانستیم جلوی کار را بگیریم و آن‌ها اعلام کردند این توقف به دلیل سانسور در بخش‌هایی از کار است.»

این در حالی است که اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده «جیران» نیز به ایسنا گفته است که مشکل «آهوی من مارال»، «جیران» نیست و این سریال به دلیل ضعیف بودن در ساخت نمی‌تواند بستری را برای نمایش پیدا کند. عفیفه همچنین با قاطعیت شباهت سریال «جیران» با «آهوی من مارال» را رد کرده است.

همچنین سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در بندی از بیانیه‌ای که در این ارتباط منتشر کرد، نوشته است: «با توجه به ادعا‌های مربوط به نقض حقوق مالکیت فکری در سریال «جیران»، با توجه به عدم تمایل شاکی به ادامه رسیدگی توسط ساترا، موضوع تا زمان ثبت درخواست رسیدگی از سوی عوامل تولید سریال «آهوی من مارال» یا ارائه حکم قضایی، در ساترا مسکوت مانده و انتشار یا عدم انتشار سریال «جیران»، ارتباطی با آن ادعا ندارد.»

با این همه پخش ساخته جدید حسن فتحی برای نمایش خانگی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ هرچند پلتفرم پخش‌کننده وعده داده است که این مشکل حداکثر ظرف یک هفته برطرف خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سریال جیران آهوی من مارال جیران آهوی من مارال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صادق خان، شهردار لندن روز گذشته در جشنواره عید در لندن خواستار پایان دادن به کشتار و آتش بس در غزه شد.
 
وی گفت: «ما در همین لحظه خواستار آتش‌بس هستیم. ما می‌خواهیم از فروش سلاح به اسرائیل خودداری کنیم.»
 
صادق خان تاکید کرد: «ما می‌خواهیم به [ریشی] سوناک، نخست وزیر و [جو] بایدن، رئیس جمهور بگوییم از نفوذ خود استفاده و کشتار را متوقف کنید.»
 
وی همچنین با اشاره به جمعیت مسلمان، مسیحی، یهودی، هندی و دیگر مذاهب مختلف در بریتانیا گفت که برخی می‌خواهند در جامعه تفرقه بیندازند و کاری کنند که مسلمانان با یهودیان یا هندی‌ها با سیک‌ها دشمن شوند و جشن امروز بهترین پادزهر علیه این نفرت‌هاست.
 

دیگر خبرها

  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • تفال به حافظ دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ یا رب آن آهوی مشکین به ختن بازرسان...
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی