Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور  می  گوید: توانستیم با کار آبخیزداری متوسط فرسایش آبی کشور را که سالانه بیش از ۱۶ تُن در هکتار است را ۹ تُن در هکتار کاهش دهیم که عملکرد بسیار مناسبی است.

به گفته مسعود منصور بیش از ۴۵۰ شهر و ۸ هزار و ۲۶۰ روستا در معرض سیلاب‌ها قرار دارند یعنی از ۱۲۵ میلیون عرصه کشور که نیازمند کار آبخیز داری است و  ۲۷ میلیون هکتار بعنوان پهنه‌های سیل خیز بحرانی در نقشه سیل خیز کشور است که این تعداد شهر روستا‌ها در این پهنه‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با کار آبخیزداری ۷۰ درصد متوسط خسارت سیل کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول سیلاب های رخ داده  در ۳۰ سال اخیر را  بیش از ۷ هزار سیلاب عنوان کرد و گفت: هر سیلاب متوسط ۴۰  میلیارد تومان خسارت داشته است.

منصور می گوید: رویکرد کشور با مساعدت دولت و مجلس به سمت پیشگیری هدایت شود درهمین موارد سیل اخیر اگر نهضتی که بعد از سیل اتفاق می‌افتد و همه دستگاه‌ها پای کار هستند بخشی قبل از وقوع سیل‌ها در مدیریت روان آب‌ها و اقدامات بیومکانیک همکاری کنند سیل خسارت کمتری وارد می‌کند.

به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور  ۴۰ هزار و ۴۰۰ رشته قنات در کشور وجود دارد که ۵۵ تا ۶۰ درصد به سمت کم آبی و خشک آبی حرکت می‌کند و با اقدامات آبخیزداری حدود ۹ هزار و ۸۰۰ قنات پرآب شدند و مهاجرت معکوس رخ داده است.

این مقام مسئول گفت: بیش از ۷۰۰ خیر آبخیز دار در کشور داریم که انجمن خیرین آبخیز داری در ۲ استان تشکیل شده است که تا الان بیش از ۲۵۰ هزار هکتار کار آبخیز داری انجام داده اند.

او گفت: ۲ هزار تشکل مردمی نیز  از پارسال شکل گرفته است که در این عرصه مشغول بکار هستند.

منصور از ثبت نام ۱۵۰ هزار همیار طبیعت در سامانه‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت:  این همیاران هنگام حریق در جنگل ها، مراتع  و مسائل دیگر بسیج می‌شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور  از جمله مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی به همکاری صاحبان صنایع و صنعت در کنار خود برای رفع مشکلات آلودگی‌های زیست محیطی، حفظ خاک، جلوگیری از ریزگرد‌ها و... اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول در بسیاری از نقاط کشور ۱۲ هزار جنگل کاری با همکاری و کمک  معدنکاران انجام شده است که خیلی ارزشمند است.

منصور گفت: در تقویت منابع اعتباری استان در حوزه  آبخیزداری و عرصه مقابله با بیابان زایی همه کمک کنند همانطور که خوزستان دین خود را به کشور ادا کرده است ما نیز دین خود را به این استان ادا کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور  می گوید: در بارندگی‌های نیمه دی ماه از هفتم تا ۱۳ در کشور در ۸ استان ۴ هزار و ۹۶۸ میلیون متر مکعب آب جاری شد که یکی از این استان‌ها خوزستان است.

این مقام مسئول گفت: از اقدامات آبخیز داری انجام شده در کشور  موفق  به مدیریت به یک هزار و ۹۸۰ مورد  شدیم و ۷۵۰ میلیون متر مکعب نیز پشت بند‌های کشور ذخیره شد که سفره‌ها را تقویت می‌کند.

به گفته منصور از این مقدار۳۰۰ میلیون متر مکعب در ۵ شهرستان  خوزستان که بارندگی  بود روان آب بوده و ۲۰۰ میلیون متر مکعب پشت بند‌ها مدیریت شده  و میلیون متر مکعب نیز پشت بند‌ها ذخیره شد.

او در پایان گفت: یکی دو سال است که معضل ریزگرد مانند سال‌های گذشته نیست و امیدواریم با فوریت بقیه عملیات انجام شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشت نهال ریزگردهای خوزستان میلیون متر مکعب مقام مسئول آبخیز داری کار آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف از کاشت نهال ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی و همچنین توسعه فضای سبز دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی انجام شد ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و مراقبت از منابع طبیعی که خداوند برای سلامتی انسان‌ها قرار داده یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای سبز و هوای پاک سلامت خودمان و فرزندانمان و سلامت کره زمین را تضمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • کاشت نهال به مناسبت دومین کنگره شهدا در پاتاوه