Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، خانم «شیرین مزاری» روز چهارشنبه در شهر اسلام‌آباد میزبان «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان بود. در این دیدار خانم «حمانه کریمی کیا» مسئول دیپلماسی عمومی و رسانه سفارت ایران در پاکستان و برخی از مقامات وزارت حقوق بشر پاکستان نیز حضور داشتند.

خانم مزاری با تاکید بر پیوندهای فرهنگی، مذهبی و تاریخی ایران و پاکستان گفت: پاکستان به روابط خوب خود با جمهوری اسلامی ایران ارج می‌نهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز علاقه برای سفر به کشورمان، تاکید کرد: رویکرد عمران خان نخست وزیر پاکستان هم بر محور لزوم تقویت روابط با ایران قرار دارد.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان با استقبال از بازگشایی دو گذرگاه جدید مرزی میان دو کشور، گفت: رویکرد دولت عمران خان بر تقویت روابط با ایران و بهره برداری از پیوندهای مشترک دو همسایه متمرکز است.

وی با استقبال از بازگشایی نمایندگی دیپلماتیک ایران نزد سازمان همکاری اسلامی و تاکید بر اینکه تهران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای (برجام) عمل کرده است، نسبت به نتایج مثبت مذاکرات برجامی در وین اظهار امیدواری کرد.

شیرین مزاری با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان و ضمن تجلیل از خدمات و کمک‌های بشردوستانه ایران در میزبانی از پناهجویان افغانستانی، بر لزوم تاسیس یک مکانیسم در سازمان ملل برای پشتیبانی و کمک به جمهوری اسلامی که سال ها میزبان پناهجویان افغانی بوده است، تاکید کرد.

وی از گزارش‌های جانبدارانه گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران در سازمان ملل انتقاد و سکوت آمریکا و غرب در برابر نقض حقوق مسلمانان از جمله در شبه قاره را محکوم کرد و خواستار فعال‌تر شدن سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از حقوق ملت‌های مسلمان شد.

وزیر حقوق بشر پاکستان لزوم اتحاد جهان اسلام در برابر استاندرادهای دوگانه و رفتار تبعیض آمیز غرب به ویژه در زمینه هلوکاست که طرح این موضوع به معنای جرم است اما اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) به بهانه آزادی بیان مورد حمایت قرار می‌گیرد، را خواستار شد.

خانم مزاری در این دیدار از دعوت رئیس جمهوری کشورمان از وی برای شرکت در مراسم ویژه تجلیل از زنان اندیشمند و فعال جهان اسلام از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت که به دلیل همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی در این همایش بین المللی حضور خواهد یافت.

لزوم استمرار حمایت تهران-اسلام‌آباد از یکدیگر در برابر مواضع دوگانه غرب در قبال حقوق بشر

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در این دیدار از رای منفی پاکستان به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران هم در کمیته سوم و هم در صحن اصلی مجمع عمومی در ماه دسامبر گذشته، گفت: استمرار حمایت ایران و پاکستان از یکدیگر در برابر مواضع دوگانه و تبعیض آمیز کشورهای غربی در موضوع حقوق بشر ضروری است.

حسینی گفت: متاسفانه حقوق بشر به یک ابزار سیاسی و دستاویزی بر تحت فشار قرار دادن برخی از کشورها که مخالف سلطه گری غربی‌ها هستند تبدیل شده و به ویژه کشورهای اسلامی در معرض اتهام هستند.

وی اظهار داشت: تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای برخی از کشورها و عدم رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در دیگر کشورها، مصداق سوء استفاده از مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشری است که البته ایران قربانی این موضوع شده است.

سفیر کشورمان افزود: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران و تلاش آن دولت برای دادن اثر فراسرزمینی به این تحریم‌ها و تحت فشار قرار دادن همسایگان و شرکای تجاری ایران، مصداق آشکار نقض سیستماتیک حقوق بشر به ویژه نقض حق توسعه ملت ایران است.

وی از حمایت دولت پاکستان واکنش شجاعانه شخص عمران خان و وزیر حقوق بشر این کشور در برابر تحریم‌های غیر انسانی آمریکا قدردانی و تاکید کرد که اطمینان داریم که شما و دولت پاکستان در کنار ما ایستاده‌اید و این برای جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است.

سیدمحمدعلی حسینی با اشاره به وضعیت اسفناک مردم افغانستان، گفت: وضعیت وخیم حقوق بشری در این کشور و وقوع وضعیت بشردوستانه تبعات زیادی دارد و رفع سریع آن وظیفه جامعه بین المللی است.

وی افزود: ایران و پاکستان بیشترین تاثیر منفی را از نابسامانی‌ها در افغانستان که ناشی از اشغال و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای است، برده‌اند. به ویژه میزبانی چهل ساله از مهاجرین افغان باعث تشدید اوضاع فعلی شده است.

حسینی تاکید کرد: ایران با امکانات محدود خود تا کنون رسیدگی خوبی به وضعیت پناهجویان افغانستانی نموده است. آن‌ها همتراز با شهروندان ایرانی از حق آموزش و بهداشت برخوردار هستند. ما در تمام دانشگاه‌های بزرگ به افغانی‌ها کرسی داده‌ایم و برای ظرفیت‌سازی در نیروی انسانی و کمک به توسعه افغانستان مصمم هستیم.

وی با اشاره به تاثیرات منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ظرفیت کشورمان در رسیدگی به سیل مهاجران افغانستانی، افزود: روزانه ۵ هزار افغانی وارد ایران می‌شوند. اما ایران هیچ کمکی از جامعه بین المللی دریافت نمی‌کند و این وضعیت موجب افزایش معضل قاچاق انسان و مواد مخدر را نیز می‌شود.

حسینی بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر از جمله تبادل تجربیات، همکاری در امور پژوهشی و تقنینی در زمینه حقوق بشر اسلامی و رصد و گزارش موارد نقش حقوق بشر در کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر تاکید کرد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های زیادی در زمینه حقوق بشری به ویژه حق آموزش و حقوق زنان داشته است. ما آمادگی داریم این تجربیات را که بر اساس محلی کردن ارزش‌های حقوق بشری بر اساس ارزش‌ها و حقوق اسلامی است در اختیار طرف پاکستانی قرار دهیم.

برچسب‌ها سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران تحریم حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران تحریم سفیر ایران در پاکستان جمهوری اسلامی ایران تحریم حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر پاکستان ایران و پاکستان بین المللی حقوق بشری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه

وزارت خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اکنون مورد تأیید و تصریح گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اکنون مورد تأیید و تصریح گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

وی افزود: دولت‌های ملی و مجامع و نهاد‌های سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند. آیا به مسئولیت انسانی، قانونی و تاریخی خود عمل خواهند کرد؟

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌ کشی در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش خبرنگار سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
  • شواهد زیادی درباره نسل کشی در غزه وجود دارد
  • طوفان الاقصی/ سازمان ملل: شواهد زیادی درباره «نسل کشی» اسرائیل در غزه وجود دارد
  • گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل از مجازات فرار می‌کند
  • گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل اسرائیل را به نسل‌کشی متهم کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌ کشی در غزه در گزارش سازمان ملل