Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@23:00:03 GMT

خرید خدمت سربازی با ۱۵ هزار یورو

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۷۲۱۵

خرید خدمت سربازی با ۱۵ هزار یورو

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از امکان خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند تا مشمولان سربازی که به دلیل حضور در خارج از کشور محسوب می‌شوند بتوانند سربازی خود را بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: بر اساس این مصوبه کسانی که از پیش از زمان مشمولیت‌شان در خارج از کشور بوده و چند سال است که از زمان مشمول بودنشان برای خدمت سربازی می‌گذرد و در خارج به سر می‌برند به منظور اینکه برای تردد به کشور با مشکلی مواجه نشوند می‌توانند خدمت سربازی خود را با قیمت ۱۵ هزار یورو بخرند. عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: بر اساس این مصوبه درآمد حاصل از خرید سربازی توسط این افراد برای حمایت از سربازان در مناطق مرزی و محروم صرف خواهد شد. میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه امروز خود به وزارت نیرو اجازه دادند تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آبی مناطق مرزی اوراق بفروشد. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خدمت سربازی کمیسیون تلفیق کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی

بنا به این گزارش، اخیرا برخی از خانواده ها در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشتند که کسری سه ماهه خدمت سربازی برای فرزندانشان اجرایی نمی شود. طبق گفته های آنان و با استناد به نظام وظیفه استان برخی شهرستانها مشمول این قانون نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح این موضوع گفت: متاسفانه این برداشت اشتباه ناشی از آگاهی ناکافی از قوانین است در صورتی که هیچ تفاوتی میان شهرهای مختلف وجود ندارد و فقط موضوع مناطق عملیاتی یا غیرعملیاتی بر کسری خدمت اثرگذار است.

طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد

حسین زاهدی در ادامه افزود: طبق قانون خدمت سربازی برای تمامی مشمولان ۲۴ ماه بود که سال گذشته به ۲۱ ماه کاهش یافت. اما نکته‌ای که افراد به خصوص والدین مشمولان به آن توجه نمی کنند موضوع بومی و غیر بومی بودن سرباز است که عمده اعتراضات در کسری سه ماه خدمت ناشی از همین مسئله است.

وی تشریح کرد: طبق قانون سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد. اما مدت خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه است که شامل کسانی که در شهر خود یا نزدیکی محل سکونت خدمت می کنند نمی شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا در توضیح شرط غیربومی بودن نیز گفت: کسانی که در فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل زندگی خود خدمت سربازی را می گذرانند افراد غیربومی و به غیر از آن بومی محسوب خواهند شد. بنابراین مدت ۲۱ ماه سربازی برای کسانی که در محل زندگی خود در هر ارگانی خدمت می کنند ثابت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • جزئیات بیشتر از کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی
  • کسر ۳ ماه از خدمت شامل همه مشمولان نمی شود
  • اعلام جزئیات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی