Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - صالح آبادی گفت: هدایت تسهیلات بانکی به سمت بخش‌های مولد در حوزه اقتصادی، اولویت شکبه بانکی باید باشد و با اصلاح نظام بانکداری و ایجاد تحول در آن و توجه بیشتر به اصول بانکداری اسلامی باید در این مسیر گام برداریم.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، صالح آبادی در اولین نشست هم اندیشی با صاحبنظران اقتصادی، گفت: پرداخت تسهیلات خرد به مردم بر اساس اعتبارسنجی و نیاز کمتر به طی تشریفات موجود توسط بانک‌ها باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس بانک مرکزی کفایت سرمایه بانک‌ها، اصلاح ناترازی نظام بانکی در کنار عدالت بانکی و تحول در فرآیند‌ها از دیگر مباحث مورد پیگیری بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکی با هدف کنترل خلق پول و نقدینگی است.

مدیریت ریسک یکپارچه در بانک‌ها، نظارت هوشمند بانک مرکزی بر سیستم بانکی، لزوم ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشورو راهکارهای موجود، تعریف ابزارهای جدید در سیستم بانکی، لزوم توجه به حکمرانی ریال و تاکید بر عدم استقراض دولت از بانک مرکزی از جمله مهمترین موارد مطرح شده توسط  صاحبنظران اقتصادی در این جلسه بود.

چند روز پیش رئیس جمهور ۵ فرمان در راستای ایجاد تحول در نظام بانکی صادر کرد که در آن به مواردی از جمله تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی به مردم، برخورد جدی با بدحساب‌ها، راه اندازی یا واگذاری واحدهای تملیکی و... اشاره شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی نظام بانکی بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی، سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش‌های خرید با ابزار‌های پذیرش و پوز‌ها و IPG‌ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی، نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود